072-3300504

חייל, אסור לעשן פה

הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק למניעת עישון במקומות ציבוריים, ובכך שמה סוף לעישון בבסיסי צה"ל. יש לכם ארבעה חודשים להתרגל לזה, זוז

מורן ראדה | 19-02-2008 18:44:00

אחרי שאסרה את העישון בבתי קפה, בארים ובמקומות בילוי נוספים, מאשרת הערב (ג') מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק למניעת עישון במקומות ציבוריים. לכן, החל מעוד ארבעה חודשים יהיה אסור לעשן במבנים סגורים בבסיסי צה"ל, במשטרה, בשירות בתי הסוהר, משרד הביטחון ומשרד ראש הממשלה. 11 חברי כנסת תמכו בחוק. המתנגד היחיד היה ח"כ משה שרוני ממפלגת הגמלאים.

לפי החוק החדש, ייאסר העישון בצבא במקומות כגון כיתות הלימוד, חדרי הרצאות, חדר אוכל ומקומות נוספים שאין להם מרחב פתוח. עם זאת, ניתן יהיה לעשן במתחם מנוחה וברחבת המסדרים. בנוסף, הצבא יוכל להקים חדרי עישון. הפיקוח על קיום החוק יהיה בידי צה"ל, והוא גם זה שיחוייב לקבוע הנחיות והסברים ברורים בנוגע לשאלה איפה מותר לעשן ואיפה אסור.

ח"כ יואל חסון (מקדימה) שיזם את החוק, מסביר כי היה צורך לחדד את כללי העישון בבסיסים הצבאיים: "כשח"כ ארדן ואני עבדנו על חוק העישון הקודם, ראינו שכל הגופים הביטחוניים אינם נכללים בחוק, ואני הרגשתי שאנשים שנמצאים במקומות האלה לא צריכים לסבול מכך שהחוק לא תקף לגביהם".

לדברי חסון יש חשיבות רבה מאוד לאיסור העישון בבסיסי הצבא. "אולי עכשיו כשיהיה יותר קשה לעשן בבסיסיים זה יהיה גם פחות 'אין' לעשן, ואני בטוח שנצליח להביא לכך שפחות ופחות אנשים יעשנו. אני רואה בסדרת החוקים של מניעת העישון דבר שבסוף יחולל מהפכה ויוריד את מספר המעשנים בישראל".

לעומתו, ח"כ משה שרוני סבור שהכנסת לא היתה צריכה להתערב ולכן הוא הצביע נגד: "הצבא הוא מקום מספיק מסודר, כך שאם היו מוציאים פקודות מטכ"ל שאומרות איפה מותר ואיפה אסור לעשן זה היה מספיק. חוץ מזה", מוסיף שרוני, "מי יאכוף את החוק? ח"כ חסון ישלח משטרה צבאית לכל גדודו ולכל יחידה צבאית? אין מי שיאכוף את החוק הזה".

עישון בצה"ל? רק במקומות פתוחים
עישון בצה"ל? רק במקומות פתוחים
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד