072-3300504

לימודי רפואה מקוצרים

אוניברסיטת ת"א מציעה תוכנית מהפכנית בעקבות המחסור החמור ברופאים בישראל: לימודי רפואה בארבע שנים לבעלי תואר ראשון

רוי רגב | 19-02-2008 13:12:00

ידוע כי בישראל של השנים האחרונות קיים מחסור חמור באנשי רפואה והסגל הקיים כמעט וקורס. הסיבה לכך היא שלימודי הרפואה נערכים רק בשלוש מוסדות ישראלים (אוני' ת"א, טכניון ובן גוריון) ובכל שנה מתחילים עשרות בודדות בלבד של סטודנטים את לימודיהם בכל מוסד. כדי לעזור לענף הרפואה בארץ, החליט בית הספר לרפואה של אוניברסיטת ת"א לפתוח תוכנית חדשה, שיש הטוענים כי היא לא פחות ממהפכה מקומית.

התוכנית החדשה תנסה להגמיש קצת את הקריטריונים מבחינות כמו - גיל הקבלה ללימודים וצמצום שנות הלימודים הנדרשות להשלמת הלימודים. הלימודים בתוכנית החדשה ייערכו 4 שנים בלבד במקום 7 ומיועדים לתלמידים בעלי אזרחות ישראלית ובעלי תואר ראשון.

התוכנית אושרה לאחרונה על ידי המועצה להשכלה גבוהה, ומאוניברסיטת ת"א נמסר כי מדובר למעשה ב"משימה לאומית" שלקח על עצמו בית הספר לרפואה. לפי האוניברסיטה, התוכנית מבוססת על תוכנית לימודי הרפואה הצפון אמריקנית ותוכנית לימודי הרפואה הישראלית להכשרת תלמידי רפואה מארה"ב. תוכנית שמבוססת על לימודי קדם רפואה ולימודים מעשיים לאחר מכן.

סטודנטים לרפואה. יגיעו עם ידע נרחב יותר למקצוע
סטודנטים לרפואה. יגיעו עם ידע נרחב יותר למקצוע

דרישות הקבלה לתוכנית
דרישות הקבלה לתוכנית החדשה לקראת שנת הלימודים הבאה לפחות, יהיו: בוגר תואר ראשון בביולוגיה, כאשר בשנת הלימודים שאחריה יוכלו להתקבל בעלי תואר ראשון מתחומים נוספים שישלימו את קורסי הקדם ההכרחיים להגשת מועמדות; ממוצע 80 בתואר הראשון; בוגרי שלושת קורסי הליבה בממוצע של 80; שלושה קורסי חובה נוספים – סטטיסטיקה, גנטיקה ומיקרוביולוגיה; מבחן קבלה ומבחן אישיות אישי.

עוד נמסר מהאוניברסיטה התל-אביבית, כי התוכנית החדשה פונה לסטודנטים בוגרים יותר עם השקפה שונה ובעלי ניסיון חיים. ניסיון זה והרקע האקדמי המגוון יותר שרכשו בתואר הראשון, יתרום לדברי האוניברסיטה לעולם הרפואה הישראלי וכך גם למחקר הרפואי בישראל.

עוד מתכננים בבית הספר לרפואה, לשלב בעתיד לימודי "קדם רפואה" יחד עם לימודים נוספים כדי להעשיר את הידע של הסטודנטים לרפואה בתחומים נוספים. הדבר דומה לדרך בה לומדים בארה"ב. תוכניות שיציעו באוניברסיטה יכללו גם: רפואה וניהול, הנדסה ביו-רפואית ואפילו לימודי פילוסופיה ורפואה.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד