072-3300504

הכל על החופשות בצה"ל

זקוקים לחופשה קצרה, צריכים זמן ללמוד לבגרות שאתם משלימים או חולים ורוצים "גימלים"? אל דאגה, לפניכם מדריך החופשות המלא, עם מידע על כל מה שמגיע לכם מצה"ל. חופשה נעימה

28-04-2008 17:00:00

קשה לכם, המפקד מציק, הקצינה שאחראית עליכם מרגיזה ומה שאתם הכי רוצים בעולם זו איזו חופשה קצרה שתיתן לכם הזדמנות לפגוש חברים, לבלות ולהנות מקצת שקט.

מצד שני, יתכן שאתם בכלל חיילים חרוצים שרק רוצים כמה ימים של חופש בשביל לגשת לפסיכומטרי או להשלים בגרויות.

ובכן, בצה"ל זוכרים את כולם ומודעים לכך שבסופו של דבר כולנו בני אדם שצריכים לפעמים גם כמה ימים של מנוחה. אז הנה מדריך החופשות המלא לחיילים בשירות סדיר.

רגל פה, רגל שם
רגל פה, רגל שם

חופשה רגילה
החופשה המוכרת מכל היא "הרגילה", אותה שיטה שבה כל ארבעה חודשים זכאים החיילים לקבל חופשה של שישה ימים רצופים. אולם, החל מינואר 2008, השתנה נוהל החופשות ובמקום "רגילה", אתם מקבלים ימי חופש.

אם אתם חיילים המשרתים ביחידות עורפיות, תקבלו 15 ימי חופש בשנה. לעומת זאת, אם אתם חיילים ביחידות הקידמיות: גדודים, בסיסי אימונים וכיוצא באלו, תקבלו 20 ימים בשנה.

את ימי החופש תוכלו לפצל או לקחת חופשה ארוכה ולנצל את כולם במכה, זאת כמובן בהנחה שהמפקד יאשר לכם את זה.

ומה עושים עם הימים שלא נוצלו?

חיילים ביחידה קידמית שלא ניצלו את כל ימי החופשה שלהם בשנה מסוימת, יוכלו לצבור עד שבעה ימים לשנה הבאה. לעומת זאת, חייל המשרת ביחידה עורפית יכול לצבור רק חמישה ימים.

חופשת סופ"ש וחמשו"ש
חופשות סוף השבוע הן האור בקצה המנהרה, או לפחות בקצה השבוע. אמנם אחרי חמשו"ש (חופש בחמישי-שישי-שבת) לא תוכלו להתחמק מהתחושה המדכאת שמפציעה ביום ראשון, הידועה בשם "שביזות יום א'", אבל זה שווה את זה.

כל חייל בשירות חובה, המשרת ביחידה המסווגת ברמת פעילות א', ב', או ג' זכאי לפחות פעם בחודש לחופשת סוף שבוע. אם זה נשמע לכם מעט, אתם יכולים להתנחם בכך שבפועל רובכם תצאו הביתה יותר מפעם אחת בחודש.

לכולם מגיע איזה סופ"ש בבית
לכולם מגיע איזה סופ"ש בבית

חופשת שחרור (חפש"ש)
החפש"ש, זהו אותו החופש שכולם מחכים ומייחלים לו, חופשה שבה החיים נראים משמחים ומהנים יותר. בסופו של דבר, כולם יהנו בצורה זו או אחרת מהחופשה שלפני השחרור, רק שבעוד שלחלק מכם זה יהיה על חשבון ימי החופש שצברתם (אם צברתם), לאחרים זו תהיה חופשה על חשבון השירות.

בואו תבדקו לאיזו מהקטגוריות אתם שייכים:

* מי שמשרת ביחידה המסווגת ברמת פעילות א'+, זכאי לחופשת שחרור בת שבועיים על חשבון השירות (במידה וצרכי השירות מאפשרים).

* אם אתם חיילים המשרתים ביחידה המסווגת ברמת פעילות א', אתם זכאים לחופשת שחרור בת שבוע על חשבון השירות (במידה וצרכי השירות מאפשרים זאת).

* חיילים המשרתים ביחידות המסווגות ברמת פעילות ב' ומטה זכאים לחופשה בת שבוע, אבל זה יהיה על חשבון ימי החופש שנצברו במהלך השירות.

חופשה משפחתית
משפחה זה לא רק כאב ראש. אירועים משפחתיים שונים יכולים להעניק לכם חופשות. ומה אתם יודעים, חלקן אפילו על חשבון צה"ל.

* נישואין של חייל או חיילת - חופשה בת עשרה ימים על חשבון ימי חופש.

* לידה - חייל שאשתו ילדה או שאימץ ילד שעוד לא הגיע לגיל עשר, זכאי לחופשה בת שמונה ימים על חשבון ימי חופש.

* אבל - חייל שקרוב משפחתו נפטר, בקרבה המחייבת ישיבת "שבעה", זכאי לחופשה בת שמונה ימים על חשבון הצבא.

* אזכרה של קרוב משפחה מדרגה ראשונה - חופשה של 24 שעות על חשבון הצבא ביום ה - 30, ומדי שנה ביום האזכרה.

* בן למשפחה שכולה - ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל יינתן לחייל יום חופש.

* פציעה או מחלה של קרוב משפחה מדרגה ראשונה - במידה ולדעת המפקד קיים צורך ממשי בהימצאות החייל בביתו, יינתנו לו שבעה ימי חופש על חשבון הצבא. החופשה ניתנת להארכה ע"י הגשת בקשה במשרד הת"ש.

* אירועים משפחתיים מקרבה ראשונה - המקרים בהם חיילים זכאים לחופשה בת 24 שעות (לפחות) על חשבון הצבא:

- הולדת אחות.
- בר מצווה של אח, בן אח או בן אחות.
- נישואיי אח, אחות, בן אח או בן אחות.
- טקס ברית מילה להולדת אח, בן אח או בן אחות.

להתחתן בגיל 20
להתחתן בגיל 20

חופשה מיוחדת
אם מסיבות אישיות או מטעמים מיוחדים (הקבועים בפקודות הצבא) אתם זקוקים לחופשה, אבל ניצלתם את כל הימים המגיעים לכם, תדעו שיש אפשרות שבכל זאת תקבלו חופש. בכדי להגיש בקשה עליכם למלא טופס 59 ולהגיש אותו למפקדו הישיר, באמצעות סגלי הת"ש ביחידה. הימים שתקבלו ינוכו לכם ממספר ימי החופש להם תהיו זכאים בהמשך. כמו כן, החופש לא יוכל לעלות על שלושים יום בשנת שירות אחת.

חופשה לפני בחינות
אלו מכם שלומדים במהלך השירות הצבאי וזקוקים לחופשה בשביל להיבחן, יכולים להיות רגועים, הצבא בא לקראתכם ומאפשר לכם לקחת ימי חופש מיוחדים לשם כך.

בחינת בגרות - במקרה של מבחני בגרות אתם זכאים לצאת לחופשה של חמישה ימים בהם תוכלו ללמוד למבחן ולהיבחן, כאשר מחצית ימי החופשה יהיו על חשבון ימי החופש שלכם ומחציתם על חשבון חופשה מיוחדת.

פסיכומטרי - מי שנמצא בשנתו האחרונה לשירות ומעוניין כבר בזמן הצבא לגשת לבחינה הפסיכומטרית, יהיה זכאי לחופשה שבין 4 ל-12 יום, בשביל שיוכל ללמוד ולגשת לבחינה. ימי החופש יהיו על חשבון חופשה מיוחדת.

בחינות קבלה למוסדות להשכלה גבוהה – חייל בשירות חובה שנרשם ללימודים אקדמיים, ומועד תום שירותו חל לפני תחילת שנת הלימודים האקדמיים או שאושר לו קיצור לימודים - זכאי לחופשה של 4-12 ימים, לפני בחינות הקבלה למוסד שאליו נרשם. החופשה תינתן על חשבון חופשה מיוחדת.

בהצלחה
בהצלחה

חופשת מחלה
חופשת מחלה, הידועה בכינוי "גימלים", תינתן לכם על ידי רופא שבדק אתכם ומצא שאתם אכן חולים. ג' אחד פירושו יום מחלה בבית והוא תקף ליום בו קיבלתם אותו. בהתאם לשיקול דעתו של הרופא ייקבעו מספר ימי המחלה להם אתם זקוקים כדי להבריא.

האם אפשר לשלול לכם חופשה?
שימו לב, מפקד לא יכול לבטל לכם חופשות שמגיעות לכם בהתאם לפקודות הצבא, כגון: ימי חופש, חופשת סוף שבוע ארוכה וכיוצא באלו. כמו כן, אין למפקד סמכות למנוע חופשות של חייל, אם עצם המניעה פוגעת בזכויות אחרות של החייל, כגון: הקלות ת"ש, פטורים שונים וכו'. על השלילה עצמה צריכים להודיע לכם לפחות שמונה שעות לפני החופשה, ומשכה נקבע בהתאם לדרגתו של המפקד. כמו כן, כל מניעת חופשה מחיילת תאושר על ידי מפקד שדרגתו סא"ל ומעלה. בנוסף, אין למנוע חופשה מקבוצת חיילים באופן קולקטיבי, או כאמצעי לאיתורו של חייל שמעשהו הביא לפגיעה ברמת המשמעת ביחידה.

לתשומת ליבכם
לתשומת ליבכם
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד