072-3300504

השיטה לחישוב חופשות – חוקית

פקודת המטכ"ל לשינוי ימי הרגילה של חיילי החובה יצרה חשש מפני מחיקת ימי החופשה שנצברו. בדיקה העלתה כי החיילים לא ייפגעו

אור הויבן | 04-02-2008 14:48:00

השיטה החדשה לחישוב ימי החופשה של חיילי החובה אינה פוגעת בזכויות החיילים, כך קבע נציב קבילות החיילים (נקח"ל), תא"ל (מיל') אבנר ברזני. שינוי פקודת המטכ"ל העוסקת בחופשות החיילים בשירות חובה הביא לגל פניות מצד משרתים רבים. מתלונות החיילים עלה כי הפסקת המנגנון לחישוב הרגילה על פי חודשים תוביל, לכאורה, למחיקת ימי חופשה להם הם זכאים משנת 2007.

על פי פקודת המטכ"ל החדשה בנושא, שנכנסה לתוקף בתחילת השנה, חיילים עורפיים, שרמת פעילותם מוגדרת כ-ב' ומטה, זכאים ל- 15 ימי חופשה אותם יוכלו לנצל כרצונם במשך השנה כולה. לעומתם, חיילים שרמת פעילותם א' ומעלה, זכאים מעתה ל-20 ימי חופשה. המדיניות החדשה גם מאפשרת למשרתי החובה לצבור ימי חופשה שלא נוצלו במהלך השנה, לפרק זמן של עד שנתיים. כך למשל, יוכל לוחם לאגור ב"בנק החופשות" שלו עד שבעה ימי רגילה, בעוד שלחייל עורפי תעמוד הזכות לצבור חמישה ימי חופשה לשנה הבאה.

הנקח"ל ערך בירור מקיף ומעמיק בעניין, במסגרתו נוכח לדעת כי עם המעבר לנוהג הזכאות החדש, עתיד כל חייל לקבל את החלק היחסי של ימי החופשה המגיעים לו על פי השיטה הישנה – מתאריך הרגילה האחרונה שלו ועד ה- 31 בדצמבר 2007. ימים אלו יצורפו למאגר החופשות שלו לשנה הקרובה – במיוחד על מנת למנוע פגיעה אפשרית בימי הרגילה שהספיק לצבור.

במסגרת המהלך, יכלול אפוא "בנק" החופשות לשנת 2008 גם חלק מימי הרגילה שהחייל לא ניצל במהלך 2007. כך לדוגמא, חייל שחלפו חודשיים בין חופשת הרגילה האחרונה שלו לבין סוף שנת 2007, יהיה זכאי למחצית מימי החופשה שלו – כלומר ליומיים וחצי נוספים. ימים אלו יעמדו לרשות החייל במהלך שנת 2008 ועד שחרורו מצה"ל. לצורך כך, הועברו לקציני השלישות כל הדוחות הרלוונטים שיוכלו לסייע להם בחישוב נוח של זכאות החיילים.

מטעמים אלו, התרשם הנקח"ל כי שנוי השיטה שהונהגה עד כה אינו פוגע בזכאותם של חיילי החובה לימי חופשה, והוא חוקי לגמרי. לצד זאת, המליץ הנציב לקציני השלישות היחידתיים כי יוודאו שתישמר זכותם של החיילים לנצל את כל ימי החופשה המגיעים להם, בהתאם לפקודה החדשה.

חופשה בראש שקט
חופשה בראש שקט
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד