072-3300504

חמיצר בכרמיאל

חמיצר בחידה אקדמית בכרמיאל. בחיפה מקימים מחלקת דוקו חדשה ובבית ברל מציינים את יום מרטין לוטר קינג. ידיעות מהאקדמיה

רוי רגב | 14-01-2008 12:18:00

המכללה האקדמית להנדסה בכרמיאל - אורט בראודה, פצחה לאחרונה בשיתוף פעולה עם החידונאי הבלתי נלאה, דן חמיצר. המכללה הציבה במרכז הקמפוס פסל עליו רשומים פרטי חידה, כאשר מי שיצליח לפתור את החידה יזכה במלגה שנתית מטעם המכללה. במכללה הלכו לקראת הסטודנטים ומדי שבועיים מחולקים רמזים באתר המכללה.

את הפסל יצרה הפסלת טלי גיל והוא מוצב בגן היפאני במכללה. על הספל רשומות תשע מילים ממוספרות שסידור נכון שלהם יגלה את התשובה. למי שרוצה עוד רמז, נספר כי החידה נוגעת לתחומי העיסוק של המכללה וקשורה גם להיסטוריה של המקום.

דוקו חיפה
בית הספר הצפוני לעיצוב - ויצו חיפה, שוקד בימים אלה על מחלקה חדשה שמתעתדת להיפתח בבית הספר ותעסוק ביצירת קולנוע דוקומנטרי וחינוך. התוכנית הוגשה בימים אלה לאישור המועצה להשכלה גבוהה וצפויה לקבל היתר לפתיחת הלימודים לתואר ראשון כבר בשנה הבאה.

בראש המחלקה החדשה עומד הקולנוען - בוריס מפציר, אשר ניהל בעבר את שרות הסרטים הישראלי, עמד בראש האגף לאמנויות במשרד החינוך ושימש גם כמנכ"ל משרד הקליטה.

מבית הספר נמסר, כי פתיחת המחלקה באה לתת כלים דומים לסטודנטים מהמרכז ליצירת קולנוע דוקומנטרי. לדברי מפציר, תנסה המחלקה לתת מענה כולל לצורכי הקולנוען במאה ה-21, תוך מתן יכולות שיאפשרו לסטודנטים ליצור קולנוע עצמאי ובעל אופן אישי.

המחלקה תתמקד דווקא ביצירת סרטי דוקו, מתוך אמונה שחייבת להיות התמקצעות גם בתחום זה - "על רקע שפע החומרים הנמצאים בסביבה בה אנו חיים. בית הספר הרגיש כי תחום זה נזנח באקדמיה על רקע החידושים הטכנולוגיים בעולם הקולנוע והאנימציה", מוסרים מבית הספר.

תוכנית הלימודים תשלב ידע תיאורטי, יחד עם לימודים מעשיים ושימוש בציוד מקצועי הכולל מצלמות וחדרי עריכה, שמציע בית הספר. במהלך הלימודים יכינו התלמידים סרטים קצרים ויצברו ניסיון לקראת הפיכתם לקולנוענים מהשורה.

אמריקה
ביום שני, בשבוע הבא, מציינים בצפון אמריקה את יום מרטין לוטר קינג. במכללת בית ברל יארחו לכבוד יומו של המנהיג השחור, את ג'נה לנגהט כהן, אשת שר ההגנה האמריקני לשעבר – ויליאם כהן.

הגברת לנגהט, עיתונאית לשעבר, ידועה כמובילת המאבק למען חברה רב-גזעית ורב-תרבותית בארה"ב כבר עשרות שנים. בהרצאתה היא מספרת על חוויותיה האישיות כאפרו-אמריקנית שגדלה בארה"ב, חוויות המתועדות בשני ספרים שכתבה.

ההרצאה תתקיים בבוקרו של יום שני ה-21.1 בין השעות 10:30 ל-11:30. ההרצאה תתמקד בנושאים כמו צדק ותיקון חברתי. בסוף ההרצאה ניתן יהיה לשאול שאלות.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד