072-3300504

סכסוך עבודה בדרך

חברי הסגל הזוטר שיבשו אתמול את הלימודים באוניברסיטאות וניסו להסביר לסטודנטים על מה הם נלחמים. קצת רקע על מאבקם

רוי רגב | 31-10-2007 13:27:00

חברי הסגל הזוטר החלו את צעדם הראשון לקראת סכסוך עבודה. הלימודים באוניברסיטאות תל-אביב, בן-גוריון, חיפה ובר-אילן הופסקו אתמול בצהריים לכמה שעות ופתחו למעשה את מאבקם של חברי הסגל הזוטר לשינוי תנאי העסקתם. במהלך היום יזמו חברי הסגל הזוטר אסיפות, בהן דנו על תנאי העסקתם הבעייתיים. חברי הסגל הזוטר לא הצטרפו, למרות אי שביעות רצונם מתנאי העסקתם, לשביתת הסגל הבכיר עד עכשיו. חברי הסגל הזוטר טוענים כי חברי הסגל הבכיר לא תמכו בעבר במחאתם. לטענתם, חברי הסגל הבכיר אמנם הצהירו בעבר כי הם תומכים במטרותיהם של הסגל הזוטר אך לא עשו יותר מכך. כעת דורשים חברי הסגל הזוטר להכניס את דרישותיהם כחלק ממאבק הסגל הבכיר והם לא יסתפקו בפחות מכך.

אתמול, שבוע וחצי לאחר שפתחו חברי הסגל הבכיר את שביתתם, הצטרפו אנשי הסגל לשיבושי הלימודים וגרמו לתחילת שנת לימודים צולעת עבור הסטודנטים המבולבלים. בעוד חברי הסגל הבכיר מוחים על אי עדכון משכורותיהם, מוחים חברי הסגל הזוטר והמורים מן החוץ, המרוויחים שכר הנמוך משמעותית מן הסגל הבכיר, על אי קבלת תקציבי מחקר, על פיטורים נרחבים מדי שנה ועל אי קבלת תנאי פנסיה וזכויות בסיסיות.

שיבושי הלימודים על ידי הסגל הזוטר צפויים להמשיך. בנוסף, אמורים חברי הסגל הזוטר להכריז על סכסוך עבודה ולהמשיך לשבש את הלימודים במהלך הסמסטר. חברי הסגל הזוטר קיבלו לאחרונה מסרים מהאוניברסיטאות כי הם לא מעריכים את נסיונם של אלו לאגד את המרצים מן החוץ. אותם מרצים היו רגילים עד עכשיו להישמע בצייתנות לאוניברסיטאות, כעת כאשר הם מאוגדים הם יוכלו לעמוד על שלהם.

במהלך השיעורים שכן התקיימו אתמול, שוחחו חברי הסגל הזוטר עם הסטודנטים על תנאי העסקתם, והסבירו להם את מטרותיהם. יש לציין כי רוב הסטודנטים תמכו במאבק המרצים ואגודות הסטודנטים תרמו אף הם למאבק הסגל הזוטר. איגוד המרצים מן החוץ הודיע כי יצטרף למאבק עד שתושג התקדמות בתנאי העסקתם.

בין חברי הסגל הבכיר אין כיום הסכמה מלאה לגבי אופי תמיכתם במאבק הסגל הזוטר והמרצים מן החוץ. יש לציין כי תנאי העסקתם של הסגל הבכיר טובים לאין שיעור לעומת הסגל הזוטר ומשכורותיהם מגיעות לפי חמישה ושישה מאשר חברי הסגל הזוטר, אשר יש מי שקורא להם "עובדי הקבלן של האקדמיה". חברי הסגל הבכיר חלוקים האם להסתפק בהצהרה כי הם תומכים במאבקם או לפעול לשינוי המדיניות כלפי אלו. בינתיים צריכים חלק מחברי הסגל הזוטר להסתפק במשכורות של כ-4500 שקלים, לעבוד על בסיס חוזה שנתי בלבד ולא לצבור פנסיה.

הפגנת הסטודנטים. ארגוני הסטודנטים תומכים במאבק.
הפגנת הסטודנטים. ארגוני הסטודנטים תומכים במאבק.
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד