072-3300504

מפגש סטודנטים עם ח"כ שרה מרום

מפגש סטודנטים עם ח"כ שרה מרום שלו עורר את הסטודנטים לפעול ולהתנדב למען רווחתם של קשישים ניצולי שואה

07-08-2007 18:24:00

"גרמניה מעבירה לישראל 200 מליון ש"ח עבור ניצולי השואה מידי שנה. עם זאת הכסף נבלע בקופת המדינה ואינו מגיע לניצולים". כך אמרה חה"כ שרה מרום שלו, ממפלגת הגמלאים, בהרצאתה שהתקיימה בפני סטודנטים של המרכז האקדמי פרס ברחובות.

מרום-שלו, ניצולת שואה ויו"ר השדולה למען ניצולי השואה בישראל, הוזמנה להרצות בפני הסטודנטים על פי בקשת נציגיהם באגודת הסטודנטים וזאת בעקבות הנתונים שפורסמו לאחרונה לפיהם למעלה מ- 80,000 ניצולי שואה עניים.

בפתח המפגש ציינה מרום-שלו, כי מדינת ישראל אינה עושה מספיק למען הניצולים החיים רובם ככולם על זמן שאול: "כמעט 60 שנים חלפו מאז השואה, ועדיין במדינת ישראל חיים ניצולים בעוני משווע, בבדידות ובהזנחה. ניצולי השואה הם חלק משמעותי מהמדינה, תרמו רבות לבנייתה ואף נפלו על הגנתה. על כספי הפיצויים שלהם הונחו התשתיות העיקריות לבנייתה של הארץ הזו".

סטודנטים במרכז האקדמי פרס: "זהו אות קין למדינה"
ח"כ מרום-שלו סיפרה, כיצד היא וחברים נוספים במפלגתה פועלים לשפר את תנאיהם של ניצולי השואה בישראל ולהעלות את קצבתם החודשית, וכן לשנות את יחסו המשפיל לעתים של משרד האוצר לניצולים.

הסטודנטים תמכו בדעתה, כי העובדה שמדינת ישראל לא הפנתה את הפיצויים הרבים שקיבלה מגרמניה ישירות לניצולים, היא אות קין למדינה. עוד ביקשו הסטודנטים להתעניין בדרכים שהם, כציבור, יכולים להירתם להצלחת המאבק ותיקון העוול.

יו"ר הוועד המנהל של המרכז האקדמי פרס, עפרה אלול, אמרה כי המרכז מעודד קיום מפגשים של אנשי ציבור עם הסטודנטים, בנושאים חברתיים שונים; "מפגשים כאלה מעוררים את הסטודנטים למודעות חברתית ולאיכפתיות כלפי הסביבה שבה הם חיים ומסייעים לגיבוש השקפת עולם. אנחנו מעודדים ומתגמלים פעילות התנדבותית בקרב הסטודנטים ואין לי ספק שבעקבות המפגש עם מרום-שלו יפנו רבים מהם להתנדבות בתחום חשוב זה".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד