072-3300504

בריטניה: האקדמיה נגד הסבסוד

חוקרים בריטים יוצאים נגד החלטה של ממשלת בבריטניה להעניק כספים לסטודנטים ממשפחות המרוויחות פחות מ-25,000 פאונד בשנה

רוי רגב | 30-07-2007 11:38:00

הכרזה של ממשלת בריטניה כי תעניק מימון לסטודנטים לצורך קידום בעלי תארים בחברה הבריטית, זוכה במפתיע לתגובות צוננות דווקא מאנשי אקדמיה. המכון האקדמי לכלכלה בבריטניה טוען, כי ההחלטה הממשלתית, שהתקבלה בחודש שעבר, להעניק תמיכה לסטודנטים ממשפחות המרוויחות עד 25,000 פאונד בשנה (כ-220,000 שקלים בשנה) מחטיאה לחלוטין את המטרה.

מהמכון נמסר לממשלת בריטניה, כי מספר הסטודנטים ממשפחות עניות באמת (המרוויחות פחות מ-17,000 פאונד בשנה), אותם רוצה הממשלה לקדם דרך לימודים אקדמיים לא יגדל בעקבות ההטבה.

לממשלת בריטניה נמסר על ידי המכון, כי על פי חישוביו, יש להשקיע את הכספים דווקא במערכת החינוך התיכונית, כאשר בתחנה זו נושרים רוב הסטודנטים השייכים לשכבות החלשות. את הכספים, טוענים אנשי האקדמיה, יש להעביר לשיפור רמת ההוראה בבתי הספר התיכוניים ולא לתלמידי האוניברסיטאות ישירות. התוכנית, שאושרה בחודש שעבר על ידי שר המדע הבריטי, ג'ון דנאם, מבטיחה מלגה מלאה לכל סטודנט שמשפחתו מרוויחה פחות מ-25,000 פאונד לשנה. החלטה שמחזקת את שכבת הביניים באי הבריטי ולא תורמת דבר לשכבות העניות.

מהמכון נמסר השבוע, כי "על פי החישובים, עדיף להשקיע את הכספים בשיפור את תוצאות בוגרי בתי הספר מאשר לסבסד את אלו שכבר התקבלו ללימודים". לדברי המומחים, כאשר יותר תלמידים יישארו בלימודים עד גיל 18, הפערים בין העניים לעשירים בתחום האקדמי יצטמצמו.

"הדרך הטובה ביותר להגביר את השתתפותם של צעירים ממשפחות חלשות במערכת האקדמית, היא לשפר את תוצאותיהם בבחינות הבגרות", אמר אתמול חוקר המכון, הרון צ'וודרי. "לא מדובר במשימה קלה, אבל השימוש בכספי משלם המסים הבריטי יהיה נכון יותר בצורה זו", הוא מוסיף.

למעשה, אותה שכבת ביניים שתזכה להטבה, תרוויח בנוסף 850 פאונד שישולמו להם בזמן החופשות בהם יוכלו גם לעבוד. "זוהי בעיה, שכן דווקא השכבות החלשות שרובן אינן יוצאות ללמוד באקדמיה לא ייהנו מההטבה, ובנוסף לזה יאלצו לשלם על ההטבה שיקבלו בני המעמד הבינוני דרך תשלומי המס שלהם", מסכם צ'וודרי.

סטודנטים. השכבות החלשות שוב מפסידות.
סטודנטים. השכבות החלשות שוב מפסידות.
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד