072-3300504

בבר-אילן מתקנים את רף ההצטיינות

רף ההצטיינות לבוגרי משפטים בבר-אילן עמד עד השנה על 90 לעומת 85 באוניברסיטאות אחרות. השנה הגיעו רק חמישה לרף המקורי - ובפקולטה החליטו לתקן את העוול

ליאור ליוואק | 25-07-2007 11:26:00

ראשי אוניברסיטת בר-אילן החליטו לקרב את רף הציונים הנדרש לקבלת תואר בהצטיינות במשפטים, לזה שבפקולטות אחרות, בגלל מספר קטן מדי של בוגרים שעמדו ברף המקורי.

במקור, בוגרי משפטים בעלי ממוצע ציונים 90 ומעלה היו אמורים לקבל תעודת הצטיינות ואלה בעלי ממוצע של 95 ומעלה - תעודת הצטיינות יתרה. זאת לעומת הפקולטות למשפטים באוניברסיטאות תל-אביב, חיפה והעברית בירושלים, שבהן נהוג רף ציונים של 85 להצטיינות.

כפי שפורסם ב-NRG, בתום שנת הלימודים עמדו רק חמישה סטודנטים מתוך 136 הבוגרים בקריטריון הגבוה שהוצב לקבלת תעודה בהצטיינות, מה שהביא את דיקאן הפקולטה למשפטים, פרופ' יפה זילברשץ לפנות לרקטור האוניברסיטה פרופ' יוסף מניס בבקשה להשוות את התנאים לקבלת ההצטיינות לפקולטות האחרות.

לדברי זילברשץ, קריטריון ההצטיינות הנהוג בבר-אילן עומד על 90, אך בניגוד לפקולטות האחרות באוניברסיטה, בפקולטה למשפטים מתקיים נרמול של הציונים לטווח של 78-81 המביא להורדה של הציונים הגבוהים. "בכל האוניברסיטאות קיים נרמול כזה, אך רק בבר-אילן נותר עד השנה רף ההצטיינות על 90" אומרת זילברשץ. "כל השנים היה עוול לסטודנטים וכעת מדובר בתיקון".

בעקבות הפנייה שונו הקריטריונים לקבלת תעודת הצטיינות - 2 אחוזים מהבוגרים שזכו לציונים הגבוהים ביותר במחזור יקבלו את התואר בהצטיינות יתרה. אלה מבין 18 האחוזים הבאים, שציון הממוצע שלהם יעמוד על 86 ומעלה, יזכו לתואר בהצטיינות.

מאוניברסיטת בר-אילן נמסר בתגובה כי התיקון נעשה על מנת לאפשר לתלמידי בר אילן הזדמנות שווה כדי להתקבל למקומות התמחות ועבודה יוקרתיים.

רקטור בר-אילן פרופ' יוסף מניס
רקטור בר-אילן פרופ' יוסף מניס
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד