072-3300504

התאחדות הסטודנטים דורשת את מסמכי ועדת שוחט

בהתאחדות מעלים ספקות לגבי מידת ההתאמה שבין המלצות הוועדה לנתונים הקיימים בידיהם

ליאור ליוואק | 24-07-2007 11:20:00

התאחדות הסטודנטים פנתה לאברהם שוחט בדרישה לקבל המסמכים והפרוטוקולים של הוועדה לרפורמה בהשכלה הגבוהה. בהתאחדות מעלים ספקות לגבי מידת ההתאמה של חלק מההמלצות בדו"ח, לרבות בנושא שכר הלימוד, לנתונים הקיימים.

במכתב שנשלח לשוחט ביום חמישי על ידי עו"ד בועז בן-צור, המייצג את ההתאחדות, ביקשה ההתאחדות את כל הנתונים והמידע ששימשו את הוועדה בעת גיבוש המלצות הוועדה וועדות המשנה שלה.

המידע הנדרש כולל תכתובות שנערכו בין הוועדה לבין גורמים חיצוניים ובכללם מוסדות להשכלה גבוהה ומשרדי הממשלה, חוות הדעת המקצועיות שהתקבלו בוועדה, תקציבי מוסדות ההשכלה הגבוהה, נתונים סטטיסטיים ותחזיות לגבי מספר הסטודנטים והתפלגותם בין המוסדות השונים, פרוטוקולים וסיכומי ישיבות.

דרישת הסטודנטים באה לקראת פתיחת הדיונים עם נציגי הממשלה על מסקנות הוועדה, בהתאם להסכם שנחתם עם הממשלה בתום השביתה. על פי דרישת ההתאחדות קיים איטרס ציבורי לקבלת החומרים כדי שתוכל בתפקידה כמייצגת את ציבור הסטודנטים, "לבחון כראוי ובצורה יסודית ומלאה את מסקנות הוועדה והמלצותיה ולגבש עמדתה בנוגע אליהן".

הדרישה מסתמכת בין השאר גם על חוק חופש המידע, המקנה את האפשרות לקבל מסמכים שנערכו על ידי גוף ציבורי במסגרת פעילותו הציבורית.

בוות"ת שוקלים אילו מסמכים ופרוטוקולים לפרסם וכן, האם לחשוף אותם בפומבי או רק לבעלי עניין ספציפיים בנושא. גורמים בוות"ת אמרו ל"הארץ" כי "הפרסום ייעשה, בכפוף לייעוץ המשפטי שיתקבל".

סטודנטים מפגינים
סטודנטים מפגינים

מחר: כנס בנושא ועדת שוחט
כנס בנושא המלצות וועדת שוחט ועתיד ההשכלה הגבוהה בישראל ייערך מחר בצהריים במרכז הרעיוני-חינוכי ע''ש ברל כצנלסון.

בכנס ייקחו חלק בין השאר, שולמית אלוני שרת החינוך לשעבר, בועז טופורובסקי יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב, פרופ' מנואל טרכטנברג ראש המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה ופרופ' זאב צחור - נשיא המכללה האקדמית ספיר.

סקר שנערך לקראת הכנס מראה כי 77% מהישראלים מתנגדים להעלאת שכר הלימוד. 69% מהמשתתפים בסקר מטילים את האחריות למשבר הכספי באוניברסיטאות על הממשלה. 52% מהם אמרו כי המלצות שוחט לא יסייעו לשיפור איכות ההשכלה הגבוהה בישראל, אך 45% אמרו כי תהיה להן תרומה למחקר האקדמי. הסקר נעשה בקרב מדגם ארצי מייצג של 500 איש מהאוכלוסייה היהודית הבוגרת.

פרופ' זאב צחור נשיא מכללת ספיר. יקח חלק בכנס
פרופ' זאב צחור נשיא מכללת ספיר. יקח חלק בכנס
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד