072-3300504

ירידה באחוזי המתגייסים

גיוס אוגוסט השנה הוא הנמוך בחמש השנים האחרונות. החלטה על הארכת חוק טל צפויה לעבור היום בהצבעה בכנסת

רוי רגב | 17-07-2007 11:31:00

מנתונים שפרסם צה"ל השבוע עולה כי גיוס אוגוסט השנה הוא הקטן ביותר בחמש השנים האחרונות. מספר מקבלי הפתור הרב ביותר מגיע מהמגזר החרדי וממי ש"תורתו אמונתו", מגזר זה מהווה 11% מסך מקבלי הפטור השנה. נתון זה מהווה עליה של אחוז אחד לעומת השנה שעברה. בקרב המתגייסים ליחידות קרביות חלה ירידה השנה של כאחוז וחצי במספר המתגייסים ביחס לגיוס אוגוסט 2006. נתון שעדיין לא פוגם בתפקודו של צה"ל, אך מצביע אל מגמה בעייתית.

מבסיס הקליטה והמיון נמסר כי ניתן לייחס את הירידה במוטיבציה של המתגייסים לכך שעברה שנה מהמלחמה והשפעתה של זו על המוטיבציה פגה. עוד נמסר לתקשורת על ידי מפקד יחידת "מיטב" (מנהל הגיוס), אל"מ אמיר רוגובסקי, כי בנובמבר אשתקד היה גיוס גבוה במיוחד בעקבות המלחמה וכעת ישנה "חזרה לממדי הגיוס הטבעיים".

מבחינת הפופולריות של החטיבות הלוחמות, חטיבת גולני מובילה בביקוש המתגייסים הטריים, אחריה נמצאת חטיבת הנח"ל, חטיבת כפיר ובמקום הרביעי חטיבת גבעתי שספגה ירידה קלה במספר המתגייסים המבקשים לשרת בחטיבה השנה.

הנתונים מראים עוד, כי רבע מבני גיל הגיוס לא התגייסו השנה כלל לצה"ל מסיבות שונות. אחרי מקבלי הפטור על סמך "תורתם אמונתם", 4% לא התגייסו בגלל רישום פלילי, 4% בשל שהות בחו"ל והשאר שוחררו מסיבות רפואיות ונפשיות.

חיילים באימון. ירידה במוטיבציה בחלוף שנה למלחמה.
חיילים באימון. ירידה במוטיבציה בחלוף שנה למלחמה.

חוק טל
בתוך כך, צפויה היום הכנסת לאשר ברוב קולות מוחץ את הארכתו של חוק טל בחמש שנים נוספות. למרות הביקורת הרבה על החוק שנמתחה על-ידי בג"ץ ואי הצלחתו למצוא פתרון הולם לגיוס המגזר החרדי, יתמכו היום בקואליציה ובמפלגות הימין בהמשך קיום ההסדר בשאלת גיוסו לצה"ל של המגזר החרדי. בין המפלגות שתומכות בחוק נמצאות: קדימה, הגמלאים, האיחוד הלאומי וישראל ביתנו. במפלגת העבודה לעומת זאת ביקשו החברים לקבל חופש הצבעה בנושא.

ההצבעה תתקיים היום היות ותוקף החוק עומד לפוג בסוף החודש. עוד לפני ההצבעה הגיעו הסיעות החרדיות לסיכום עם הקואליציה על הארכה של החוק השנוי במחלוקת לחמש שנים נוספות. ועדת החוץ והביטחון אימצה בשבוע שעבר את הסיכום.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד