072-3300504

סטודנטים: שונשיין תתפטר

ראשי אגודות הסטודנטים בטכניון, בבן-גוריון ובאוניברסיטה העברית פועלים להדחתו של יו"ר ההתאחדות

ליאור ליוואק | 18-06-2007 10:48:00

ראשי אגודות סטודנטים יוזמים את הדחתו של איתי שונשיין, יו"ר התאחדות הסטודנטים. ראשי אגודות הסטודנטים בטכניון, באוניברסיטת בן-גוריון, באוניברסיטה העברית ובמספר מכללות הגישו ביום שבת בקשה לכינוס ישיבה של נשיאות ההתאחדות לשם דיון בהדחתו של היו"ר.

רבים מהסטודנטים אינם מרוצים מתוצאות מאבק הסטודנטים ומאופן התנהלותו של היו"ר במהלך המאבק. לדברי איילת יוחנן, יו"ר אגודת הסטודנטים בבן-גוריון "המאבק לא נוהל כמו שצריך ולא התנהל כמו שרצינו. הסטודנטים שלי כועסים, מכיוון שההסכם לא היה יותר טוב ממה שהשגנו שבועיים לפני חידוש המאבק וההשבתות".

יוחנן הוסיפה כי מעבר לאופן ניהול המאבק שונשיין עצמו מעורר רגשות שליליים בקרב ראשי אגודות הסטודנטים האחרים. "שונשיין עורר אנטגוניזם, ולכן הייתה גם בעייתיות פרסונלית" ציינה יוחנן, המסיימת בימים אלה את תפקידה. יוחנן התפטרה במהלך מאבק הסטודנטים בתגובה לאי שביעות הרצון שהביעו הסטודנטים בבן-גוריון מאופן ניהול המאבק על ידה.

יו"ר אגודת הסטודנטים בטכניון, תומר ציטר, אמר ל-NRG כי "לכל מי ששותף למהלך יש תחושה קשה שההתאחדות לא מתנהלת כפי שהיינו רוצים. יו"ר ההתאחדות נכשל בתפקודו במהלך המאבק, וגם בכל הקשור למכירת איסתא".

המהלך שהוביל שונשיין בחודש האחרון לשינוי בהרכב בעלי המניות בחברת "איסתא" של התאחדות הסטודנטים העלתה ביקורת רבה בקרב ראשי אגודות סטודנטים ובראשם ציטר מהטכניון. מכירת מחצית מהמניות שבבעלות ההתאחדות (כ-21%) למנכ"ל החברה אחישי גל, לאבי דותן ולערן זמורה, נעשתה בהליך שלא היה פתוח למתעניינים אחרים. בלחץ של מספר ראשי אגודות, התכנסה ההתאחדות שוב וביטלה את ההסכם עם הרוכשים.

היו"ר שונשיין מסר בתגובה כי "ההתאחדות היא גוף דמוקרטי וכשיש התנגדות הדבר מורה על כך שיש גם עשייה פורה וזה טבעי לגמרי. אני שלם עם דרכי ויודע שהמאבק היה מאבק שנוהל בשיתוף עם אגודות הסטודנטים בארץ. הפידבקים הן מהשטח והן מהראשי אגודות מעידים ומהווים תמיכה בי ובדרכי"

מספר תומכים ביו"ר שונשיין יצאו להגנתו: יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל-אביב אמר כי "אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב אינה שותפה להליך ההדחה. נראה מוזר כי מבקשים לגזור את דינו של יו"ר ההתאחדות ורק אח"כ לקיים משפט".

יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת חיפה, שי פניני, אמר כי "המכתב חתום על ידי מספר מועט של יו"רים ואינו משקף את הלך הרוח בהתאחדות, כולנו היינו שותפים יחד בהובלת המאבק ואנו עומדים מאחורי איתי שונשיין בלב שלם."

יו"ר אגודת הסטודנטים במכללת אפקה קרא לאיחוד השורות בהתאחדות: אני קורא לכל היו"רים להפסיק ולהתעסק בפוליטיקה מיותרת ולאחוז ידיים אחד בשני על מנת שנוכל להתעסק במה שחשוב באמת-הסטודנטים שלנו".

שונשיין. בדרך החוצה?
שונשיין. בדרך החוצה?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד