072-3300504

CGFNS ו-NCLEX

מידע מקדים על הבחינה; איך הבחינה בנויה? מה התוקף שלך? מה המחיר שלה ועוד

30-05-2007 11:38:00

מהן בחינות ה-CGFNS וה-NCLEX?
בחינות ה-CGFNS ו-NCLEX הינם מבחנים הנדרשים על מנת לעסוק בסיעוד בארה"ב. מבחן ה-CGFNS הינו מבחן שנועד לבדוק את הסיכוי של כל עובד סיעודי להצליח במבחן ההסמכה בממשלתי בארה"ב.
מבחן ה-NCLEX הינו מבחן ההסמכה האמריקאי לכל מי שרוצה לעסוק בסיעוד.
מבחן ה-CGFNS מבוצע על ידי ארגון CGFNS (Commission on Graduates of Foreign Nursing Schools) שמטרתו היא "לייבא" אחים ואחיות מכל העולם לאר"הב. חלק מתהליך הקבלה כולל בתוכו את מבחן ההסמכה של הCGFNS.
מבחן ה-NCLEX הינו מבחן ההסמכה האמריקאית לאחים ואחיות מוסמכים.

מה מטרת הבחינה?
מטרתו של מבחן CGFNS הינה למדוד את סיכויי ההצלחה, של אחים ואחיות שלא למדו סיעוד בארה"ב, בבחינה הממשלתית האמריקאית NCLEX .

מטרתו של מבחן NCLEX הינו להסמיך אחים ואחיות הרוצים לעבוד בארה"ב.

איך בנויה הבחינה?
מבחן ה-CGFNS מחולק לשני פרקים. בפרק הראשון מופיעות 150 שאלות ומוקצבות שעתיים וחצי לענות עליהן. בפרק השני מופיעות 120 שאלות ומוקצבות שעתיים כדי לענות עליהן. המבחן הינו מבחן נייר ועיפרון וציון העובר בבחינה הינו 400 מתוך 800.

בחינת ה-NCLEX הינה בחינה ממוחשבת אשר יכולים להופיע בה בין 75 עד 265 שאלות, ואורכה המקסימאלי הוא שש שעות. אין במבחן NCLEX ציון עובר וציון נכשל.

"הבחינה NCLEX מתאימה את עצמה לנבחן. אם לאחר 75 שאלות היא רואה שרמת הידע שלו היא גבוהה בהרבה מהמינימום הנדרש, אז הבחינה תיפסק ויינתן לו ציון עובר. כמו כן אם ברור לחלוטין שרמת הידע שלו נמוכה בהרבה מהנדרש, הוא ייכשל לאחר מינימום השאלות. ברוב המקרים המבחן נמשך יותר זמן(ולכן יש אנשים שנאלצים לסיים עד 265 שאלות ולהיבחן במשך עד 6 שעות)."

"מבחן ה-CGFNS נדרש רק למי שסיים את לימודי הסיעוד שלו מחוץ לארה"ב. מי שעושה CGFNS חייב לאחר מכן לעבור את מבחן ה-NCLEX." ישנן מדינות בארה"ב אשר לא דורשות את מבחן ה-CGFNS, וניתן לגשת ישירות למבחן הNCLEX.
"יש יתרון מסוים למי שעושה את מבחן ה-CGFNS", "ניתן לעשות אותו בארץ, וגם ברגע שיש לך תעודת CGFNS, ניתן כבר להתחיל לעבוד בארה"ב, ותוך כדי עבודה להיבחן במבחן ה-NCLEX." במבחן ה-NCLEX לא ניתן להיבחן בארץ.

מצד שני הוא נערך ברחבי ארה"ב מדי יום, ובמקומות נבחרים בעולם. מבחן ה-CGFNS נערך רק שלוש פעמים בשנה. מועדי הבחינה הם במרץ, יולי, ובנובמבר.

לכמה זמן תקפה הבחינה?
מבחן ה-NCLEX תקף לכל החיים. לאחר שעוברים את מבחן ה-CGFNS, יש לעבור את מבחן ה-TOEFL או את מבחן ה-IELTS תוך פרק זמן של שנה מיום הבחינה על מנת לקבל תעודת CGFNS. תעודת הCGFNS תקפה לכל החיים.

מה מחיר הבחינה?
מחירה של בחינת ה-CGFNS הינה $418. מחירו של מבחן ה-NCLEX הינו $200 אבל בל נשכח את ההוצאות הנוספות שיש לשלם לפני הרישום לבחינה.

"על מנת להירשם למבחן ה-NCLEX, יש להירשם תחילה למנהל הסיעוד במדינה בה רוצים לעבור את הבחינה." מסבירה תמר. "במדינות מסוימות יש גם דוחות למיניהם שיש להגיש על מנת להירשם לבחינה, וכמובן שמנהלי הסיעוד של כל המדינות דורשות את כל המסמכים המוכיחים על לימודי סיעוד על מנת לקבל אישור להיבחן. ברגע שכל המסמכים מאושרים מקבלים אישור להיבחן וניתן לתאם תאריך לבחינה בזמן שנח למועמד."

איפה נרשמים לבחינת ה CGFNS ו הNCLEX?
למבחן ה-CGFNS ניתן להירשם באינטרנט או בדואר. ניתן להירשם ל-NCLEX טלפונית או דרך האינטרנט. למנהלי הסיעוד הרלוונטיים יש להירשם רק דרך הדואר.

חשוב לא לטעות בתהליך הרישום למבחנים. כל טעות קטנה יכולה להוביל לדחייה של מועד בחינה, במבקרה הטוב, או לפסילתו של המועמד, במקרה הפחות טוב.

כל כמה זמן ניתן להיבחן?
ניתן להיבחן במבחן CGFNS ללא זמן המתנה בין מבחן למבחן. יש לחכות 90 יום בין מבחן NCLEX אחד למשנהו.

הכתבה באדיבות בית הספר האמריקאי.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד