072-3300504

רוצים לחזור ללימודים

עשרות סטודנטים הפגינו היום בכניסה לאוניברסיטת ת''א נגד המשך השביתה. ארגוני הסטודנטים דחו אתמול את הצעת ההסכם של הממשלה

ליאור ליוואק | 17-05-2007 16:09:00

סטודנטים המתנגדים לשביתה מראים נוכחות: היום התקיימה בתל אביב הפגנת תמיכה בהפסקת השביתה. כמה עשרות מפגינים צעדו מקניון רמת אביב לרחבת הכניסה לאוניברסיטת תל אביב ושם קיימו הפגנה נגד המאבק שמובילים ארגוני הסטודנטים הארציים.

"החשיבות לפעילות הזו היתה לתת לסטודנטים שמתנגדים לשביתה להרים את הראש" אומר יונתן רוזנבלט, ממתכנני ההפגנה ומראשי "מטה המאבק נגד מאבק האגודות". לדברי רוזנבלט קיימת התנגדות רבה לשביתה בקרב סטודנטים בכל הארץ, אבל זו לא באה לידי ביטוי בשל קשיים ביצירת קשר עם המתנגדים ובגיבושם. "ישנו גרעין של כ-150 איש מכל הארץ שמארגן את הפעילות ואנחנו מתקשרים באמצעות פורום סגור באינטרנט" אמר רוזנבלט.

במהלך השבועיים האחרונים מתחזקת ההתנגדות להמשך השביתה גם בקרב מנהיגי סטודנטים בארץ. ראשי אגודת הסטודנטים בטכניון, באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת בן-גוריון כבר הביעו את התנגדותם להמשך השביתה ותמכו בקבלת ההסכם שהוצע על ידי הממשלה.

ראשי אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית אף שלחו לפני שבוע מכתב ליו"ר התאחדות הסטודנטים, איתי שונשיין, ובו מחו נגד אופן ניהול השביתה. "אנו רואים בעובדה כי אין חתירה אמיתית לפתרון, אין מו"מ רציני, אין דיון פרטני על טיוטת הסכם (.....) זלזול בסטודנטים ובמאבקם ובמחיר שנדרש מהם" צויין במכתב (בקישור למטה).

למרות העמדה הנחרצת, באוניברסיטה העברית, כמו בשאר האגודות, שומרים על ההיררכיה הארגונית ולא מעזים להתנגד לשביתה בפומבי. "שלחנו את המכתב" מודה אלישבע מזי"א, סיו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית, אבל מבטיחה שלא תהיה חריגה מהקו שמוביל יו"ר ההתאחדות והסטודנטים באוניברסיטה העברית "ממשיכים במאבק ובשביתה".

ראשי האגודות שהביעו התנגדות לשביתה נתקלו במחאות של מאות סטודנטים שהפגינו בעד המשך המאבק וההשבתה הכוללת. באוניברסיטת בן-גוריון אף התפטרה יו"ר ארגון הסטודנטים, איילת יוחנן, לאחר שמאות סטודנטים הפגינו נגדה ודחקו בה להתנגד להסכם הפשרה שהוצג על ידי הממשלה. באוניברסיטה אף הוקם מטה מאבק חלופי, שאינו נסמך על אגודת הסטודנטים.

מסקר המוצג באתר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית, ובו הצביעו קצת יותר מ-4000 סטודנטים, נראה כי רבים באוניברסיטה תומכים בהפסקת השביתה. עם זאת, גם אם מרבית המשיבים לסקר הביעו תמיכה בסיום השביתה, הרי שבאוניברסיטה בה לומדים מעל 20,000 סטודנטים עדיין מדובר בשיעור משיבים נמוך, המקשה על קביעה חד משמעית לגבי הלך הרוחות במוסד הירושלמי. לדברי רוזנבלט, סקרים שהופצו על ידי נציגי אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב, מראים גם הם כי ישנה תמיכה משמעותית בהפסקת השביתה.

ההפגנה היום בתל-אביב
ההפגנה היום בתל-אביב
המתנגדים לשביתה "מרימים את הראש"
המתנגדים לשביתה "מרימים את הראש"

השביתה נמשכת
ארגוני הסטודנטים החליטו אתמול לדחות את הצעת ההסכם העדכנית של הממשלה ולהמשיך במאבק. לדברי ארגוני הסטודנטים ההצעה הכתובה שהוגשה להם סותרת את ההסכמות שהושגו יום קודם לכן בעל פה מול נציגי הממשלה.

בימים הקרובים תתקיימנה פעילויות המחאה של ארגוני הסטודנטים. הערב תתקיים בפארק הירקון מסיבה ופעילות מחאתית שבתומה יוזמנו הסטודנטים לעלות לירושלים למאהל המחאה שבגן הורדים מול משכן הכנסת. ביום שישי בצהריים ייערך בכיכר ציון בירושלים" הפנינג חינוך" בהשתתפות סטודנטים, תלמידים ומורים ויכלול הרצאות, סדנאות ומופעים.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד