072-3300504

שוחט ימליץ: העלאה של 30% בשכ''ל

אתמול התחדשו המגעים בין נציגי הסטודנטים והממשלה. גם ועדת החינוך של הכנסת מנסה לכפות פיתרון מהיר

ליאור ליוואק | 15-05-2007 12:20:00

ועדת המשנה לשכר הלימוד הפועלת במסגרת ועדת שוחט צפויה להגיש את מסקנותיה היום. ההמלצות המסתמנות הן העלאה של 30-40 אחוזים בשכר הלימוד לתואר ראשון. בנוסף תכלולנה ההמלצות מסלולי הלוואה נוחים למימון שכר הלימוד.

בקול ישראל דווח כי הוועדה תמליץ להעלות את שכר הלימוד מ-8,600 שקלים ל-15,500 שקלים לשנה. על פי מודל התשלום שתציע הועדה, ישלמו הסטודנטים שליש מהסכום עם הרישום ללימודים והשאר ימומן מהלוואות, שיוחזרו למדינה לאחר שיגיע שכרם של הבוגרים לגובה השכר הממוצע במשק.

המשא ומתן בין ראשי הסטודנטים לנציגי הממשלה חודש אתמול לאחר מספר ימים בהם לא התקיימו מגעים. אחת מהצעות הממשלה היתה להקים ועדה נוספת לדיון בהמלצות ועדת שוחט, בראשות שופט בדימוס, שבה יקחו חלק שלושה נציגי סטודנטים ושלושה נציגים מוועדת שוחט. בנוגע לשכר הלימוד, מציעה הממשלה להותיר את שכר הלימוד לסטודנטים שהחלו בלימודים כפי שהוא ולהחיל את המלצות ועדת שוחט החל מעוד שנתיים. על פי ההצעה, סטודנטים שיתחילו ללמוד בשנה הבאה, יזכו להורדה של 3 אחוזים בשכר הלימוד לשנה זו בלבד. נציגי הסטודנטים מצדם ממשיכים לדרוש זכות וטו על קבלת המלצות ועדת שוחט.

ועדת החינוך של הכנסת תקיים היום בצהריים ישיבת חירום בנושא שביתת הסטודנטים. יו"ר הועדה, ח"כ הרב מיכאל מלכיאור, דרש מהממשלה למצוא פתרון למשבר המתמשך ולא, תפנה הועדה לקידום חקיקה מהירה, שבה תעוגן הורדת שכר הלימוד על פי מתווה וינוגרד. הכוונה היא להכניס את נושא שכר הלימוד למסגרת חוק זכויות הסטודנט שזוכה לתמיכה משמעותית בכנסת וצפוי לעבור בימים הקרובים את ההליכים האחרונים לפני אישורו.

אמש הפגינו הסטודנטים בגן הוורדים בירושלים. ההפגנה התפתחה לעימותים עם כוחות המשטרה כאשר מאות סטודנטים החלו להתקדם לכיוון הכנסת. תשעה מפגינים עוכבו לחקירה.

הפגנת סטודנטים
הפגנת סטודנטים
מלכיאור. דורש פיתרון מהיר
מלכיאור. דורש פיתרון מהיר
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד