072-3300504

המרצים: תומכים בסטודנטים

ראשי האוניברסיטאות החליטו לדחות את האולטימטום ליום ב' והמרצים מביעים תמיכה בסטודנטים. הסטודנטים: נחריף המאבק

רוי רגב | 06-05-2007 10:37:00

שביתת הסטודנטים נכנסת ליומה ה-23 והאולטימטום שהציג ור"ה (ועד ראשי האוניברסיטאות) לסטודנטים זוכה לתגובות שליליות מהמרצים. הסטודנטים מצדם מודיעים על החרפת המאבק.

ביום שישי הודיע ור"ה כי יידחה ליום ב' את תום האולטימטום לחזרה ללימודים שהציב לסטודנטים. בהודעות שפורסמו בעיתוני סוף השבוע קראו ראשי האוניברסיטאות לסטודנטים לחזור ללימודים ו"להציל את הסמסטר". בהודעות נכתב כי כי מי שלא יחזור ללימודים עלול להפגע אקדמית וכי האוניברסיטאות אינן נושאות באחריות להשלמת הסמסטר כלפי אלה שלא יגיעו לשיעורים. הסטודנטים שיחזרו לכיתות יזכו ,על פי ההודעה, לסיוע ולהשלמות. כמו כן, נמסר בהודעה, כי סמסטר ב' יוארך בשבועיים. לדברי הועד, הדחייה ליום ב' נועדה לאפשר לארגוני הסטודנטים לסיים את המשא ומתן עם הממשלה.

בתגובה להודעות הועד, הודיעו ארגוני הסגל הבכיר והזוטר הארציים על תמיכה בעמדת הסטודנטים והבטיחו לסייע להם בהשלמת חומרי הלימוד והשיעורים עם החזרה ללימודים. הסגל הבכיר של האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת ת"א וסגל המרצים הבכיר והזוטר במכללות הודיעו כי יעמדו לצד הסטודנטים ולא יאפשרו פגיעה בסמסטר לסטודנטים שימשיכו לשבות. המועצה המתאמת של הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות, פרסמה הבוקר הודעה ובה היא מביעה "צער על הניסיון לשבור את שביתת הסטודנטים". המרצים אף גינו את הודעת ועד ראשי האוניברסיטאות והבטיחו לסייע לסטודנטים להשלים את החומר באמצעות קיום לימודים בימי שישי ופגישות אישיות עם הסטודנטים. בארגוני הסגל הזוטר אף הציעו לעזור בחסימת הקמפוסים וב"פיצוץ" השיעורים.

גם ח"כ מיכאל מלכיאור, יו"ר ועדת החינוך של הכנסת הביע הבוקר תמיכה בסטודנטים באומרו בראיון לקול ישראל כי הצעת הממשלה לסטודנטים היא "הצעה מגונה" וכי איומם של ראשי האוניברסיטאות לשבור את שביתת הסטודנטים הוא "איום פסול". "במקום שהממשלה תקיים את הבטחתה להפחית את שכר הלימוד היא עושה את ההיפך" אמר מלכיאור בראיון.

בישיבת ארגוני הסטודנטים אמש הוחלט להחריף את השביתה, מאחר ודרישותיהם לא נענו על ידי הממשלה ולדבריהם, הסכמי הפשרה שהוגשו להם אינם מספקים. בתגובה לאיום שבירת השביתה של ועד ראשי האוניברסיטאות החליטו ראשי ארגוני הסטודנטים לחסום ביום שני את הכניסות לקמפוסים בשלשלאות ולא לאפשר לסטודנטים להיכנס למתחמי מוסדות הלימוד.

השבוע יימשכו פעילויות המחאה של ארגוני הסטודנטים: ביום ב' יתקיימו הפגנות בטכניון, בכביש ההלכה בתל אביב וכן, מול בית ראש הממשלה בירושלים. ביום חמישי יצטרפו הסטודנטים לעצרת המחאה של המילואימניקים ברחבת מוזיאון ישראל בתל-אביב.

"אנו ממשיכים במאבקנו ואף מחריפים אותו השבוע, בעקבות התנהלות כושלת של הממשלה. פקידי האוצר אינם מוכנים להפחתה שהציעה שרת החינוך יולי תמיר, וחבל שפקידים אלו מנהלים את המדינה" אמר אמש יו"ר התאחדות הסטודנטים, איתי שונשיין. "אנו חזקים במאבקנו, ומקבלים תמיכה רחבה מהציבור במדינה. השביתה תימשך עד אשר נשיג תוצאות ממשיות למען החינוך וההשכלה הגבוהה בישראל".

הפגנת הסטודנטים במוזיאון תל אביב
הפגנת הסטודנטים במוזיאון תל אביב
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד