072-3300504

"זלזול באינטליגנציה של הסטודנטים"

כך הגדיר יו''ר ארגון הסטודנטים את הצעת ההסכם של נציגי הממשלה, שנדחתה אמש על ידי ראשי ארגוני הסטודנטים. שלושה שבועות לשביתה

ליאור ליוואק | 01-05-2007 11:07:00

שביתת הסטודנטים סוגרת היום שלושה שבועות. אמש הצביעו ראשי הסטודנטים בישיבת ההתאחדות נגד קבלת טיוטת ההסכם שהוצעה להם יום קודם לכן על ידי נציגי הממשלה. היום תמשכנה פעילויות המחאה ומחר צפויה עצרת המונים באוניברסיטת תל-אביב.

הצעת ההסכם כללה התחייבות שלא להעלות את שכר הלימוד לשנת הלימודים הבאה ויישום המלצות ועדת שוחט החל מ-2009. על פי ההצעה סטודנטים שהחלו ללמוד השנה ימשיכו לשלם את שכר הלימוד הנוכחי עד תום לימודיהם לתואר. כמו כן, בטיוטה מתחייב ראש הממשלה להגדיל את תקציבי מערכת ההשכלה הגבוהה שקוצצו מאז שנת 2000, אך זאת בתנאי שייושמו המלצותיה של ועדת שוחט.

על הטיוטה, לו היתה מתקבלת על ידי הסטודנטים, אמורים היו לחתום גם נציגי ועד ראשי האוניברסיטאות. על פי הסעיף האחרון בטיוטה יפעלו הסגל האקדמי והאוניברסיטאות להשלמת הסמסטר באמצעות תוספת הרצאות ושיעורים, מה שמעמיד באור ספקני את איומי ראשי האוניברסיטאות לגבי הסכנה לסמסטר.

יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית איתי שונשיין אמר אמש: "התאחדות הסטודנטים החליטה פה אחד שהיא אינה מקבלת את ההסכם, אך רואה בו התקדמות חיובית. אנו קוראים למשרד רוה"מ לשבת איתנו למו"מ אינטנסיבי מחר במידה ותהיה התקדמות נוספת תשקול בחיוב השהיית השביתה.

לדברי איתי ברדה, יו"ר ארגון הסטודנטים: "ההסכם שהגיע מרוה"מ מציג את חוסר הרצינות שהפגין בחודשים האחרונים כלפי ההשכלה הגבוהה, ההסכם אינו מחדש דבר ואינו עונה על דרישותינו, יש בו משום זלזול באינטליגנציה של הסטודנטים וניסיון מביש לסתום פיות, הפתרון המוצע הינו פתרון לשעה ולא הבראה כוללת למערכת ההשכלה הגבוהה כפי שאנו דורשים. אנו פועלים היום למען העתיד ושוכבים על הגדר למען הדורות הבאים, לא ניפול בפח של ניסיונות חלולים לקנות אותנו בעבור פתרון עכשווי ללא התייחסות ראויה ואחראית לעתיד, בכל ניסיון לפתור משבר על הצדדים לגלות גמישות ונכונות, משרד רוה"מ לא גילה נכונות וגמישות ולא הותיר לנו ברירה אלא להחריף את המאבק".

איתי שונשיין, יו"ר ההתאחדות, עם יוסי שריד בעצרת בשבוע שעבר
איתי שונשיין, יו"ר ההתאחדות, עם יוסי שריד בעצרת בשבוע שעבר

מחר: עצרת מחאה בתל-אביב
היום יוקם אוהל מחאה בכיכר אנטין שבכניסה לאוניברסיטת תל-אביב שבו יקיימו הסטודנטים פעילות הסברתית. בשעה 15:00, צפוי לבקר חבר הכנסת דב חנין, ממפלגת חד"ש, שירצה בפני הסטודנטים על עתיד החינוך וההשכלה במדינה ועל בניית חברה נכונה ומתוקנת, כחלק מה-1 במאי, יום הפועלים. משעה 15:30, יצטרפו סטודנטים מאוניברסיטת תל-אביב לתנועות נוער ופעילים חברתיים בתהלוכת ה-1 במאי מככר רבין לרחבת מוזיאון תל-אביב.

פעילות המחאה השבוע צפויה להגיע לשיא מחר (רביעי) החל מ-11:00 בעצרת מחאה שתתקיים אף היא בכניסה לאוניברסיטת תל-אביב. הפעילויות יימשכו גם ביום הסטודנט שיתקיים באוניברסיטה למחרת.

"אנו ממשיכים במאבק עד אשר הממשלה תציע פתרונות למשבר הסטודנטים" אמר יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל-אביב. "המפתח לנגישות להשכלה הגבוהה טמון בשינוי גישה של הממשלה והרצון להגיע להסכם יעיל עם הסטודנטים. אנו מחריפים את מאבקנו ומזמינים את הסטודנטים להצטרף אל אוהל המחאה שנקים".

כיכר אנטין באוניברסיטת תל-אביב
כיכר אנטין באוניברסיטת תל-אביב
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד