072-3300504

מסתמן: השביתה תימשך לפחות עד סוף השבוע

אין סימנים לסיום השביתה והמגעים בין נציגי הממשלה והסטודנטים נמשכים. ביום רביעי צפויה עצרת המונים באוניברסיטת תל-אביב

ליאור ליוואק | 30-04-2007 18:50:00

גם היום ממשיכים הסטודנטים לשבות, כאשר במקביל נמשכים המגעים מול אנשי לשכת ראש הממשלה ומשרד החינוך לסיום השביתה. ככל הנראה תימשך השביתה לפחות עד סוף השבוע- ביום רביעי צפויה עצרת המונים באוניברסיטת תל-אביב וביום חמישי יתקיים יום הסטודנט באוניברסיטה.

ביום שישי נפגשו ראשי ארגוני הסטודנטים עם פרופ' מנואל טרכטנברג, היועץ הכלכלי של ראש הממשלה ונציגו בוועדת שוחט. אתמול בלילה נפגשו ראשי ארגוני הסטודנטים עם שרת החינוך יולי תמיר ויועצו של ראש הממשלה אולמרט, עובד יחזקאל. טיוטת הסכם שהוגשה לסטודנטים מציעה את הקפאת שכר הלימוד לשנה ויישום הרפורמות יחל ב-2009. על פי ההצעה כל מי שיחל ללמוד בשנה הבאה ישלם את שכר הלימוד הנקוב היום עד סיום התואר. עוד בטיוטה: התחייבות הממשלה להגדיל את תקציבי ההשכלה הגבוהה, אך ללא ציון סכום או הערכה תקציבית כלשהי. כמו כן, הוצע לראשי הסטודנטים לקיים שלב ביניים, לפני הגשת המלצותיה של וועדת שוחט לממשלה, שבו תינתן להם האפשרות להעלות את הסתייגויותיהם. בישיבת התאחדות הסטודנטים המתקיימת הערב, ידונו ראשי ארגוני הסטודנטים בהסכם המוצע.

פעילויות המחאה וההפגנות נמשכו גם היום. הבוקר הפגינו מעל 300 סטודנטים לרפואה מול בית החולים איכילוב בתל-אביב ולאחר מכן צעדו לכיוון רחוב אבן גבירול בעיר. הסטודנטים הפסיקו את עבודתם בבתי חולים במרכז ובצפון הארץ ויצאו להפגין, כשהם לבושים בחלוקיהם הלבנים. לדברי יונה וויסבוך, סגן יו"ר אגודת הסטודנטים לרפואה באוניברסיטת תל אביב "אנו ממשיכים במחאותינו גם במסגרת ביה"ח כנגד וועדת שוחט. הפרטת ההשכלה הגבוהה, תגרום לנזק כמו שגרמה הפרטת מערכת הבריאות על חשבון הרפואה הציבורית. לא ניתן יד לניתוק מכונת ההנשמה מההשכלה. הצעדים המדוברים יביאו למצב שבו שרק עשירים יוכלו ללמוד רפואה. רופא עשיר אינו דווקא רופא טוב."

בירושלים התקיימה הבוקר צעדה ממכללת הדסה לכיוון משרד החינוך בבירה. על פי אגודת הסטודנטים ש האוניברסיטת העברית נכחו בהפגנה מעל ל-500 סטודנטים מהאוניברסיטה העברית וממכללות אחרות באיזור ירושלים. באותה השעה התקיימה הפגנה בפקולטה לחקלאות ברחובות. אחר הצהריים קיימו סטודנטים של מכללת ר"ג למשפטים והמכון הטכנולוגי חולון הפגנה במתחם הבורסה ברמת גן.

במידה ולא תתקבל טיוטת ההסכם שהוצעה לנציגי הסטודנטים, תגענה פעילויות המחאה השבוע לשיא ביום רביעי, אז אמורה להתקיים עצרת המונים בכיכר אנטין בכניסה לאוניברסיטת תל-אביב.

"המחאות, השביתות וההפגנות נמשכות עקב אי הפיתרון למצב הקשה ועקב אי העמידה בקווי היסוד של הסטודנטים במאבק. אני קורא לרה"מ להתעשת ולעשות דבר אחד טוב למען המדינה – להשקיע בחינוך ובהשכלה הגבוהה בישראל." כך אמר אתמול יו"ר התאחדות הסטודנטים, איתי שונשיין.

יו"ר ארגון הסטודנטים בישראל, איתי ברדה, אמר כי "בכל יום נרתמים סטודנטים נוספים אשר רואים במאבקנו כגורלי לעתיד המדינה. הסטודנטים מביעים את תמיכתם ביציאה לרחובות בכדי להביע מחאתם. אני קורא לכל הגורמים להירתם לשולחן המשא ומתן בכדי לפתור את המשבר בחינוך ובהשכלה הגבוהה בישראל".

הפגנה בעמק יזרעאל אתמול
הפגנה בעמק יזרעאל אתמול
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד