072-3300504

מגעים עם לשכת רוה''מ

אין התקדמות משמעותית לסיום המשבר. ביום שישי קיימו הסטודנטים פגישה עם יועצו של ראש הממשלה. היום: המשך פעילויות המחאה

ליאור ליוואק | 29-04-2007 11:17:00

שביתת הסטודנטים נמשכת במקביל לחידוש המגעים בין אנשי לשכת ראש הממשלה לנציגי הסטודנטים. ביום שישי נפגשו ראשי ארגוני הסטודנטים עם פרופ' מנואל טרכטנברג, היועץ הכלכלי של ראש הממשלה ונציגו בוועדת שוחט. לדברי ראשי ארגוני הסטודנטים, המגעים עדיין לא הניבו התקדמות משמעותית לעבר פיתרון המשבר. אברהם שוחט, יו"ר וועדת שוחט לרפורמה בהשכלה הגבוהה, הזהיר הבוקר בראיון לקול ישראל כי וועדת שוחט תפוזר במידה ונושא שכר הלימוד יוצא לדיון מחוץ לוועדה.

בשבוע שעבר, הודיע ועד ראשי האוניברסיטאות כי סמסטר ב' יוארך וכי במידה ותימשך השביתה אף יהיה בסכנת ביטול. ביום שישי הודיעו ארגוני הסטודנטים בתגובה, כי הסמסטר אינו בסכנת ביטול וכי המחלקות לעניינים אקדמיים בכל אגודות הסטודנטים ברחבי הארץ נמצאות בקשר שוטף עם הנהלות האוניברסיטאות ועם משרד החינוך על מנת למזער את נזקי השביתה ככל האפשר.

הפגנת הסטודנטים ביום רביעי בת''א
הפגנת הסטודנטים ביום רביעי בת''א

המשך פעילויות המחאה
בעמק יזרעאל, התקיימה הבוקר הפגנה בצומת מזרע בכניסה למכללה, בעקבות הודעת המכללה בשבוע שעבר על חידוש הלימודים החל מהיום. באגודת הסטודנטים של המכללה מבהירים כי "המכללה מעולם לא שבתה ועל כן אין סיבה ש'תחדש' את הלימודים". הסטודנטים חסמו את שער המכללה ומנעו כניסה של סטודנטים. יו"ר אגודת הסטודנטים של מכללת עמק יזרעאל המכהן גם כיו"ר ארגון הסטודנטים הבהיר כי הלימודים לא יתקיימו כל עוד שביתת הסטודנטים בארץ נמשכת.

מספר פעילויות מחאה מתוכננות להתקיים השבוע: היום בצהריים תתקיים צעדת סטודנטים ממכללת שנקר ועד גשר ההלכה, ובמהלכה יקבצו הסטודנטים נדבות ויחלקו עלוני הסברה על המאבק.

היום בשעה 16:00 ייערך ברחוב נחלת בנימין בתל-אביב שיעור ראווה בקורס "בין המינים: מבוא לתיאוריות פמיניסטיות עכשוויות". את השיעור תנחה ד"ר אורלי לובין, מרצה למגדר וספרות באוניברסיטת תל אביב. הסטודנטים יציבו במקום שולחנות וכיסאות, יחלקו חומרי הסברה ויזמינו את הציבור לקחת חלק בשיעור.

ביום שני צפויה הפגנה של סטודנטים לרפואה מול בית החולים איכילוב בתל-אביב. ביום שלישי, יצטרפו הסטודנטים להפגנת ה- 1 במאי של תנועות הנוער בכיכר רבין. ביום רביעי תתקיים עצרת המונית בכיכר אנטין שבחזית אוניברסיטת תל-אביב, החל משעות הצהריים.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד