072-3300504

עימותים בין סטודנטים לשוטרים אמש לאחר העצרת בת''א

מאות סטודנטים חסמו אמש מספר כבישים מרכזיים בתל-אביב בתום עצרת המחאה שמשכה אלפים. המשטרה: פרובוקציה לתקשורת

ליאור ליוואק | 26-04-2007 17:35:00

שמונה סטודנטים ושוטר אחד נפצעו אמש (רביעי) קל, במהלך מספר הפגנות סוערות של הסטודנטים בתל-אביב. שבעה סטודנטים עוכבו על ידי המשטרה.

בתום עצרת המחאה נגד ועדת שוחט, שבה לקחו חלק אלפי סטודנטים אתמול ברחבת מוזיאון תל-אביב, התפצלו הסטודנטים למספר קבוצות. אחת הקבוצות המשיכה לכיוון כיכר רבין וחסמה את רחוב אבן גבירול. במקום התפתחו עימותים עם כוחות המשטרה שניסו לדחוק את הסטודנטים מהכביש.

קבוצות סטודנטים נוספות חסמו כבישים באזור מגדלי עזריאלי, בתחנת רכת מרכז ברחוב ארלוזורוב ובדרך נמיר. בהמשך ירדו כמה מאות סטודנטים לשולי נתיבי איילון. גם כאן התפתח עימות אלים בין הסטודנטים לשוטרים.

במשטרה הופתעו ממוקדי ההפגנות הרבים ומעוצמתן, וכוחות תגבור מתל-אביב ומירושלים נקראו למרכז העיר תל-אביב. הסטודנטים טענו כי השוטרים נהגו באלימות קשה כלפי המפגינים. במשטרה טענו מנגד כי הארועים היו פרובוקציה מתוכננת, שנועדה לזכות בתשומת לב תקשורתית. שרת החינוך, יולי תמיר, קראה היום לבדוק מדוע הופעל כוח "בלתי סביר" כדי לפזר את הפגנת הסטודנטים. בראיון ל-NRG אמרה תמיר כי נראה שהייתה הפעלה מוגזמת של כוח כלפי הסטודנטים".

ארגון המרצים הבינלאומי גינה אף הוא את אלימות השוטרים בהפגנה.

ההפגנות לאחר העצרת
ההפגנות לאחר העצרת
"הפעלה מוגזמת של כוח כלפי הסטודנטים"
"הפעלה מוגזמת של כוח כלפי הסטודנטים"

שריד: להחריף את המאבק
במהלך העצרת, שנערכה לפני ההפגנה, הניפו הסטודנטים שלטים בנוסח "אין השכלה, אין מדינה" ו"ההשכלה זה לא דבר למכירה", וקראו קריאות נגד ראש הממשלה, אהוד אולמרט ונגד שרת החינוך, יולי תמיר. שר החינוך לשעבר, יוסי שריד, קרא לסטודנטים לא לוותר, ואף הציע להם להחריף את המאבק כי "הממשלה שומעת רק כשצועקים".

איתי שונשיין, יו"ר התאחדות הסטודנטים, שנפצע בהפגנה, אמר בעצרת: "אני מקווה שהערב ראש הממשלה יפתח את החלון במגדל השן בו הוא יושב, וישמע את זעקתנו ואת קריאתנו לפרק את ועדת שוחט, ולהביא לשינוי אמיתי במערכת החינוך וההשכלה הגבוהה בישראל".

"המאבק שלנו הוא על יישום הבטחות שלטוניות. המאבק שלנו הוא על כלכלה צודקת" אמר שונשיין. "זה מאבק של יהודים וערבים, דתיים וחילונים, מאבק לשוויון".

העצרת ברחבת מוזיאון ת''א
העצרת ברחבת מוזיאון ת''א
יוסי שריד ואיתי שונשיין בעצרת
יוסי שריד ואיתי שונשיין בעצרת

השביתה נמשכת; ראשי האוניברסיטאות: הסמסטר כולו בסכנה
גם היום נמשכה השביתה במרבית המוסדות האקדמיים, ועל-פי ראשי ארגוני הסטודנטים, נראה כי מאות אלפי סטודנטים לא יחזרו ללמוד בקרוב.

בהודעה שפרסם אתמול ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) נמסר כי סמסטר ב' של שנת הלימודים האקדמית עשוי להתארך בשל שביתת הסטודנטים. ראשי האוניברסיטאות ציינו בהודעתם כי המשך השביתה "מעמיד בסכנה את קיומו של סמסטר הלימודים" והוסיפו כי "כל האחריות לנזק שייגרם עקב כך לציבור הסטודנטים תוטל על מנהיגי השביתה".

מועצת נשיאי המכללות, המאגדת את ראשי 20 המכללות הציבוריות, פרסמה בתגובה כי כל החלטה בנוגע לסמסטר הנוכחי תתקבל בתיאום עם הסטודנטים. "עם סיום השביתה אנחנו מתכוונים להיכנס להליך משותף עם הסטודנטים על מנת למצוא פתרונות מיטביים, כך שלט תפגע האיכות האקדמית מחד, ותמוזער הפגיעה בציבור הסטודנטים מאידך. בכל מקרה, לא נקבל החלטות חד-צדדיות" אמרה אמש יו"ר מועצת נשיאי המכללות, פרופ' שוש ארד.

מוקדם יותר היום בשעה 16:00 ערכה אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל-אביב שיעור ראווה בספרות בכניסה לתחנת רכבת מרכז. הסטודנטים קיימו פעילות הסברתית במקום והזמינו את העוברים והשבים להשתתף בשיעור.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד