072-3300504

היום בת''א: עצרת מחאה

בעצרת ינאמו שר החינוך לשעבר, יוסי שריד, וראשי הסטודנטים. ראשי האוניברסיטאות במסר תקיף לסטודנטים: הסמסטר בסכנה. נשיאי המכללות: כל ההחלטות יתקבלו בהסכמה עם הסטודנטים

ליאור ליוואק | 25-04-2007 12:38:00

היום ה-12 לשביתה והמאבק הולך ומחריף: עצרת מחאה של הסטודנטים תתקיים היום בתל-אביב, כשברקע מאיימים באוניברסיטאות כי אם תימשך השביתה עד סוף השבוע, יועמד הסמסטר כולו בסכנת ביטול.

עצרת המחאה תתקיים היום החל משעה 18:30 ברחבת מוזיאון תל-אביב. בעצרת ינאם שר החינוך לשעבר, יוסי שריד, התומך במאבק הסטודנטים ולצדו ינאמו יו"ר ארגון המורים העל יסודיים, ראשי ארגוני הסטודנטים ויו"ר ארגון התלמידים הארצי. את העצרת תנחה בקי גריפין ויקחו בה חלק הזמרים אביב גפן וסאבלימינל והצל.

במהלך העצרת יפורסם מכתב מאומנים, אנשי רוח ושאר סלבריטאים אל ראש הממשלה שבו פנייה "להתערב במיידי על מנת למצוא פתרון למשבר שנוצר". בין החותמים על המכתב: רמי פורטיס, מלאני פרס, איתי טיראן, עדן הראל, מודי בראון, ששי קשת, יונה אליאן, איתי אנגל ושלישיית מה קשור.

יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, איתי שונשיין אמר אתמול כי "ביום חמישי יתכנס מטה המאבק של ההתאחדות כמדי שבוע ויחליט על המשך פעולות המחאה כנגד ראש הממשלה הפועל בזלזול והתנשאות כלפי ציבור הסטודנטים והמורים בישראל."

בתוך כך, בהודעה שפרסם אתמול ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) נמסר כי סמסטר ב' של שנת הלימודים האקדמית עשוי להתארך בשל שביתת הסטודנטים. ככל הנראה מדובר על הארכה בת שבוע. ראשי האוניברסיטאות ציינו בהודעתם כי המשך השביתה "מעמיד בסכנה את קיומו של סמסטר הלימודים" והוסיפו כי "כל האחריות לנזק שייגרם עקב כך לציבור הסטודנטים תוטל על מנהיגי השביתה".

"לא יהיה ציון עובר, לא יהיו הנחות, לא יהיו הורדות חומר או צמצום בהיקפו" אמר מקור בכיר בוועדה ל-ynet.

מועצת נשיאי המכללות, המאגדת את ראשי 20 המכללות הציבוריות, פרסמה הודעה ובה נמסר כי כל החלטה בנוגע לסמסטר הנוכחי תתקבל בתיאום עם הסטודנטים. "אנו נחושים לצמצם את הפגיעה בסטודנטים ככל האפשר" אמרה יו"ר מועצת נשיאי המכללות האקדמית, פרופ' שוש ארד. "אנחנו חושבים שהסטודנטים הם חלק חשוב ממערך ההשכלה הגבוהה. עם סיום השביתה אנחנו מתכוונים להיכנס להליך משותף עם הסטודנטים על מנת למצוא פתרונות מיטביים, כך שלט תפגע האיכות האקדמית מחד, ותמוזער הפגיעה בציבור הסטודנטים מאידך. בכל מקרה, לא נקבל החלטות חד-צדדיות".

איתי ברדה, יו"ר ארגון הסטודנטים בישראל, המאגד את המכללות הציבוריות, הגיב לדברי ראשי האוניברסיטאות: "אני קורא לוועד ראשי האוניברסיטאות לקחת אחריות ולהצטרף לשביתה ולמנוע מהסטודנטים וכלל אזרחי ישראל נזק עצום בעתיד. השאיפה לעצמאות אמיתית לכל אזרח תוך מתן הזדמנות שווה לקבל חינוך והשכלה גבוהה ללא תלות בתרומה וצדקה. התנהלותו של ראש הממשלה במשבר ההשכלה הגבוהה שבאה לידי ביטוי בהתעלמות, הססנות, חוסר מעש ויוזמה מעלה זיכרונות מהתנהלותו במלחמה האחרונה. לצערי הממשלה מנסה להרדים ולשבור את רוח העם, אך העם חזק יותר מכל ראש ממשלה ואנחנו נמשיך להיאבק בנחישות עד שנבטיח את זכותו של כל אדם לחינוך והשכלה לתפארת מדינת ישראל."

הפגנת סטודנטים
הפגנת סטודנטים
פרופ' משה קוה, יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות
פרופ' משה קוה, יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות
איתי שונשיין, יו"ר התאחדות הסטודנטים
איתי שונשיין, יו"ר התאחדות הסטודנטים

סטודנטים לחינוך הפגינו בפארק הירקון
אמש הפגינו כ- 70 סטודנטים מהמכללות לחינוך אורנים, לוינסקי וסמינר הקיבוצים במסיבת הענק של ארקדי גאידמק בפארק הירקון. תחת הסיסמא "גאידמק, תממן לי תואר", הסתובבו הסטודנטים בין קהל המבלים והסבירו את מטרות המאבק בוועדת שוחט.

איציק שמולי, יו"ר אגודת הסטודנטים במכללת אורנים אמר אמש: "מגיע לעם להתרפק מעט על גלי השמחה אחרי התלאות שהעבירו אותו מנהיגיו בשנה האחרונה, אך אני רוצה שתדעו כי 250 אלף צעירים במדינת ישראל היום לא שמחו כלל! 250 אלף סטודנטים היום, אשר ממשלתם מאלצת ודוחפת אותם היום לחזר על הפתחים של שועי הארץ, בכדי שיוכלו לעמוד בגזרות שמבקשת ממשלתם להשית עליהם. 250 אלף איש, אשר חלקם היו ראויים דיו להיקרא לדגל בקיץ האחרון, אך אינם חשובים מספיק כדי שראש הממשלה יתחשב בדעתם".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד