072-3300504

אולמרט לא רוצה לפגוש את הסטודנטים

הסטודנטים ולשכת ראש הממשלה בקרב גירסאות על הנכונות להיפגש. המרצים סיימו לשבות לאחר שהשיגו הסכם עם ור"ה והממשלה

ליאור ליוואק | 18-04-2007 11:56:00

ביום השמיני לשביתה, נמשכים הניסיונות לקיים פגישה בין ראשי הסטודנטים לראש הממשלה. הבוקר נודע כי ביומיים האחרונים מתקיימים מגעים בין הסטודנטים ללשכת ראש הממשלה- הסטודנטים טוענים כי לשכת אולמרט היא זו שיזמה אמש (ג') בקשה לפגישה, אך מהלשכה מגיבים כי הסטודנטים הם אלו שביקשו להיפגש וכי "טרם בשלו התנאים לקיום פגישה זו".

ראשי ארגוני הסטודנטים ציינו הבוקר כי עובד יחזקאל, יועצו הפוליטי של ראש הממשלה, שוחח עמם אמש במטרה לקדם פגישה בין הצדדים ומשא ומתן ישיר לפתרון הסוגיות העומדות על הפרק. מלשכת ראש הממשלה, כאמור, מכחישים מכל וכל כוונה לקיים פגישה, ודאי שלא משא ומתן ישיר.

אתמול הפגינו כ-3,000 סטודנטים ליד ביתו של ראש הממשלה בירושלים. מהפרסומים היום מתברר כי במקביל לקריאות ראשי הסטודנטים להתפטרות ראש הממשלה, התנהלו מגעים לקידום מו"מ ישיר מול לשכת ראש הממשלה.

בחזית המרצים, יום אחד של שביתה הספיק כדי להגיע להבנות בין ארגוני הסגל לבין ראשי האוניברסיטאות ומשרדי החינוך, האוצר וראש הממשלה. נציגי ארגון הסגל הבכיר וועד ראשי האוניברסיטאות הסכימו אמש כי במידה ותמליץ ועדת שוחט על שינויים בתנאי השכר, אלה לא ימומשו באופן חד צדדי. כל החלטה הנגעת למבנה השכר תיקבע במו"מ ובהסכמה מול המרצים. מדובר בהישג למרצים, שהופך את המלצותיה של וועדת שוחט ללא רלוונטיות עבורם.

ההסכם שהושג עם הסגל האקדמי, מנחית מכה נוספת על עבודתה של וועדת שוחט, לאחר החלטת וועדת החינוך של הכנסת בתחילת השבוע על הקמת וועדה משלה לבחינת המשבר בהשכלה הגבוהה. הבוקר הגיב יו"ר הוועדה, אברהם שוחט ל"הארץ" על ההתפתחויות בנושא המרצים: "מדובר, לדעתי, בנייר גרוע מאוד. הוא יקשה על יישום של המלצות הוועדה, הקשורות ברפורמה וייעול בכושר הניהולי של המוסדות". שוחט הוסיף כי "במידה מרובה, הממשלה הלכה לקראת ארגוני הסגל, או התקפלה, וחתמה על מסמך שנותן להם זכות וטו על הכל". שוחט ציין כי הנושאים העיקריים שהטרידו את הסגל: חוזים אישיים, שכר דיפרנציאלי ואובדן קביעות לא נכללו ממילא בהמלצות הביניים של הוועדה.

בועז טופורובסקי, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל-אביב, הביע תמיכה הבוקר בהסכם של המרצים, המחליש עוד יותר את וועדת שוחט. ההסכם "מוציא ממנה את כל המיץ" אמר טופורבסקי. "בנושא שכר המרצים ועדת שוחט כבר לא תקבע , ועם המאבק שלנו - גם בנושא שכר הלימוד היא לא תקבע. אז מה נותר ממנה?"

סטודנטים בהפגנה אתמול בירושלים
סטודנטים בהפגנה אתמול בירושלים
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד