072-3300504

יום שלישי לשביתה

ארגוני הסטודנטים ממשיכים במאבק: 150 סטודנטים הפגינו בחיפה; שוחט מבטיח: לא יהיה מצב שבו סטודנט לא ילמד מסיבות כלכליות

ליאור ליוואק | 12-04-2007 10:33:00

שביתת הסטודנטים נכנסת ליומה השלישי: גם היום לא יתקיימו לימודים במרבית מוסדות הלימוד האקדמיים. ראשי ארגוני מבטיחים להמשיך בשביתה ובפעולות המחאה, עד שיאות ראש הממשלה להפגש עמם. כ-150 סטודנטים מהטכניון ומאוניברסיטת חיפה חסמו היום בצהריים את צומת זיו בנוה שאנן שבחיפה. הסטודנטים התיישבו למשך זמן קצר במרכז הצומת וקראו קריאות נגד ראש הממשלה אולמרט.

אמש חסמו כ-300 סטודנטים כבישים בקרבת אוניברסיטת תל-אביב ופרצו לבניין שבו מתכנסת וועדת שוחט רק כדי לגלות שחברי הוועדה לא הגיעו אמש למקום. "עד שראש הממשלה לא יתעשת וייפגש עימנו, אנו נמשיך להבעיר את המדינה, לחסום כבישים ולהשבית את הלימודים בכל הקמפוסים בארץ" אמר אתמול יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, איתי שונשיין. "ראש הממשלה מזלזל בציבור הסטודנטים ומתעלם מהשביתה הפוגעת במאות אלפי סטודנטים מדי יום ועל כן אנו קוראים לו להתפטר.

"נמשיך להפגין ולמחות כנגד וועדת שוחט וכנגד הפרטת מערכת ההשכלה הגבוהה" אמר יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל-אביב, בועז טופורובסקי, שנעצר אתמול יחד עם שני סטודנטים אחרים בהפגנה. "היום זוהי רק דוגמא קטנה לארסנל הנשק שנמצא בידי צבא הסטודנטים".

אברהם שוחט, ראש ועדת שוחט לרפורמה בהשכלה הגבוהה, אמר הבוקר בראיון לקול ישראל כי מאף סטודנט לא תמנע הזכות ללמוד מסיבות כלכליות. "גם אם תחליט הוועדה להעלות את שכר הלימוד, יקבלו הסטודנטים מעטפת מימון לסייע להם בתשלום" הדגיש שוחט והוסיף כי אין לו כוונה להתפטר מהוועדה בשל שביתת הסטודנטים.

סגן ראש הממשלה ושר התעשייה המסחר והתעסוקה, אלי ישי, לעומת זאת, הדגיש בפגישה שערך הבוקר עם נציגי הסטודנטים, כי יש צורך בהפחתת שכר הלימוד במקביל להגדלת התקציבים להשכלה הגבוהה בישראל.

הפגנות הסטודנטים אתמול
הפגנות הסטודנטים אתמול
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד