072-3300504

שביתה באוניברסיטאות

ארגוני הסטודנטים והסגל האקדמי משביתים את סמסטר ב', כמחאה על פעילות ועדת שוחט לרפורמה בהשכלה גבוהה

סיגל זוהר | 19-02-2007 13:02:00

ארגוני הסטודנטים הודיעו כי הלימודים יושבתו בכל האוניברסיטאות והמכללות החל מיום ראשון ללא הגבלת זמן ובכך לא יפתחו את סמסטר ב' של שנת הלימודים.

הסטודנטים מתכוונים להשבית את הלימודים עד שיענו לדרישותיהם: קיום המלצת ועדת וינוגרד משנת 2001 שקראה להפחית את שכר הלימוד במוסדות להשכלה גבוהה. כמו כן, דורשים הסטודנטים לבטל את וועדת שוחט לרפורמה בהשכלה הגבוהה שבה אין נציגות לסטודנטים ולמרצים. הסטודנטים טוענים כי מסקנותיה של הוועדה "ידועות מראש". בכוונת הסטודנטים לעתור בימים הקרובים לבג"צ נגד המשך פעולת ועדת שוחט.

שרת החינוך, יולי תמיר, שלחה מכתב לראש הממשלה, אהוד אולמרט לפני ימים אחדים, בו ביקשה לדאוג להמשך יישום מסקנות ועדת וינוגרד להפחתת 50 אחוזים בשכר בלימוד למי שהחל את לימודיו האקדמאים ואילו מסקנות ועדת שוחט יחולו על הסטודנטים החדשים.

יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, איתי שונשיין אמר כי "תהיה סגירה הרמטית של המוסדות להשכלה גבוהה, עד שדרישתנו יתממשו". יו"ר ארגון הסטודנטים בישראל, איתי ברדה אמר אנו נילחם על זכויותינו ללמוד בכבוד, גם אם ניאלץ להפסיד סמסטר שלם.

יו"ר הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות, פרופ' צבי הכהן, אמר כי הם תומכים במאבק הסטודנטים. ועדת שוחט אינה ועדה אובייקטיבית, לא יושב בראשה שופט ואין בה נציגי ציבור. כמו כן, המרצים גם קובלים על תנאי העסקתם ואי חידוש הסכמי עבודה מולם כפי שהעלו בשיחות האוצר.

אברהם שוחט, יו"ר הועדה אמר כי הועדה מורכבת בעיקר מאנשי אקדמיה ואנשי מקצוע מתוך המערכת. וכי לא הצלחנו לשכנע את נציגי הסגל ונציגי הסטודנטים לקחת חלק בעבודת הוועדה.

הסטודנטים מאיימים בהשבתת סמסטר ב'
הסטודנטים מאיימים בהשבתת סמסטר ב'
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד