072-3300504

שביזות יום א'

סמל שגיא הפטול מספר על הסיבה שגרמה לו לצאת לקורם מכ"ים, על לבנון וכמובן על שביזות יום א'

אפרת גואטה | 15-02-2007 16:51:00

תפקיד: סיים קורס מ"כים בגדוד שקד של גבעתי

גיל: 19

מגורים: ראשון לציון

על התפקיד עד כה: "עלינו לקו כשהתחילה המלחמה, פעלנו בבית חנון ובכפרים נוספים באזור. זו הייתה תקופה קשה, בקושי יצאנו הביתה, ורוב הזמן היינו בתוך 'אכזרית'. בין היתר גם נכנסנו לבתים, והמגע עם האוכלוסייה לא היה קל. רציתי לצאת לקורס מ"כים, כי רציתי לקבל יותר אחריות, ולא רק לקבל פקודות - לראות את הצד השני, לדאוג לחיילים, בשבילי זה היה אתגר".

אוהב בקורס: "אני חושב שזה מצוין שחיילים מכל חטיבות החי"ר עוברים את הקורס ביחד, כי ככה אנחנו לומדים זה מזה ומכירים אנשים חדשים. לכל חטיבה ולכל גדוד יש את היתרונות והחסרונות שלהם, אבל בקורס התחושה היא שבסופו של דבר כל אחד מביא את הטוב, ונוצר יתרון אחד גדול".

לא אוהב בתפקיד: "את השביזות. כשחוזרים הביתה אחרי 21 ימים, סוף השבוע פשוט טס, כי יודעים שביום ראשון חוזרים. אבל החברים עוזרים לי לעבור את זה בקלות, אנחנו עוזרים אחד לשני לצאת מזה".

רגע של סיפוק: "ההשבעה. אחרי מסע של 18 קילומטר הגענו לכותל. כשראיתי את כל החברים שרים 'התקווה', כולם צועקים 'אני נשבע' וההורים מסתכלים עלינו, גאים - זה גרם לי לצמרמורת".

מפחיד אותי: "לפני הגיוס חששתי מההסתגלות למערכת הצבאית, או שאני לא אסתדר עם האנשים שצריך לחיות איתם 24 שעות ביממה, וכל אחד מגיע מרקע שונה. אבל היום אני יודע שהכל בסדר. אני כבר לא מפחד מכלום".

מפקד שהשפיע עליי: "המפקד הראשון שלי, יאיר אור. הוא היה הראשון שקיבל אותי לצבא והסביר לי מה זה באמת. הוא היה כמו אבא ואמא בשבילנו".

אחרי הצבא: "קודם כל טיול, דרום אמריקה או תאילנד, אח"כ לחזור ולהתחיל את החיים".

סמל הפטול. סוף השבוע טס.
סמל הפטול. סוף השבוע טס.
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד