072-3300504

צועקים את זעקת הים

יוזמי ראלי האופניים סובב ים המלח, החליטו שעם כל הכבוד לדיונים העקרים במסדרונות הגבוהים בנוגע לעתיד ים המלח, יש לעשות מעשה

אוריאל אהרונוב | 14-01-2007 11:28:00

בחודש ינואר יתקיים זו השנה השנייה, ראלי האופניים "סובב ים המלח", שמטרתו לצעוק את זעקת הים הגווע ולהפוך את האוצר הייחודי הזה, למדורת השבט של הציבור הישראלי.

מאזן המים הכולל של ים המלח מצוי במחסור של 615,000,000 מ"ק בכל שנה. משמעות הדבר היא שבפועל הים דועך במטר אחד של עומק מדי שנה, וקו המים נסוג בעשרות מטרים מהחוף. נסיגת מפלס ים המלח יוצרת נזקים אקולוגיים חמורים המשפיעים על כל סביבת הים, והמצב הבלתי נסבל הזה עוד עתיד להחמיר לנוכח הדרישה הגוברת למים שפירים בשנים הבאות.

יש בידנו אוצר ייחודי ההולך ונעלם לנגד עינינו, חברים: זהו באמת הים המלוח ביותר בעולם, הנמצא במקום הנמוך ביותר בכדור הארץ, בסביבה טבעית מרהיבה ונדירה. זו עובדה פיזית שעדיין ניתן להבחין בה.

הרעיון לקיים ראלי אופניים סביב ים המלח, נרקם במוחי בזמן שכיהנתי במשך חצי שנה בתפקיד מהנדס המועצה האזורית מגילות ים המלח. במסגרת התפקיד נחשפתי למידע מצער ומצמרר לגבי מצבו העגום של הים. לצערי בתקופה זו הייתי עד לדיונים "חשובים" רבים בוועדות הכנסת ובממשלה שעסקו בעתידו של ים המלח. כולם כידוע, לא הביאו לשינוי המצב.

מכיוון שאירועי אופניים תופסים בשנים האחרונות מקום של כבוד ברשימות האירועים הגדולים בספורט וההתעניינות בתחום זה הולכת וגדלה בקצב מסחרר, החלטתי לקיים ראלי שיביע את זעקת הים תוך סיקורו על ידי קמפיין תקשורתי ראוי.

בנוסף, אזור ים המלח וסביבתו, מהווים בסיס לפעילויות אופני כביש ושטח, לאלפי רוכבים מכל העולם, זאת בשל האקלים האידיאלי בתקופת החורף, בזכות אטרקציות נופיות וטבעיות עוצרות נשימה ומגוון אתרי תיירות באזור.

בדרך אל עמאן, סובב ים המלח 2006.
בדרך אל עמאן, סובב ים המלח 2006.

הממלכה ההאשמית מחבקת
המאמצים שהיו כרוכים בהפקת אירוע כזה היו קשים מאוד: רק לאחר אחד עשר חודשים של "מרוץ עכברים" קבלנו את חסות ממלכת ירדן לראלי. אני לא אשכח את היום הזה, הרגשתי שאני עף באוויר. ממלכת ירדן חיבקה את האירוע, דאגה לכל הפרטים הלוגיסטיים בתחומה ואף כופפה נהלים רבים לטובת האירוע.

לאחר דרך ארוכה יצא לדרכו ראלי האופניים סובב ים המלח בינואר 2006. בראלי שהופק על ידי המועצה האזורית מגילות ים המלח, השתתפו מאתיים רוכבים מהעולם שרכבו במשך יומיים לאורך 165 ק"מ לאורך חופי הים בירדן ובישראל. האירוע היה חסר תקדים ופורץ גבולות והוכתר על ידי הרוכבים כ"חוויה בלתי נשכחת".

ב24-26 בינואר, ראלי סובב ים המלח השני. בואו לרכב אתנו במקום הנמוך בעולם, ונקרא כולנו להצלת ים המלח וסביבתו.



אוריאל אהרונוב הוא רוכב אופניים ויוזם האירוע.

רכיבה לאורך הצד הירדני מאזור בתי המלון
רכיבה לאורך הצד הירדני מאזור בתי המלון
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד