072-3300504

תואר בתקשורת: ומה אחר כך?

תקשורת הוא אחד מסלולי הלימוד המבוקשים ביותר, אולם רק מחצית מהסטודנטים עובדים בתחום עם סיום התואר. 82.4 אחוזים מהעובדים רוצים להמשיך לעבוד בתחום.

עינת חורשי | 19-12-2006 15:49:00

כחצי מבוגרי המגמות לתקשורת עוסקים בתחום עם סיום לימודיהם; מחציתם הנותרת של התלמידים עובדים בתחומים אחרים. כך עולה מסקר שערכה המכללה למנהל, באמצעות חברת הסקרים "הגל החדש". הסקר נערך בקרב 301 בוגרי המסלול האקדמי של בית הספר לתקשורת במכללה למנהל. מוסדות לימוד אחרים מציגים גם הם נתונים דומים. כך, למשל, במכללה האקדמית ספיר, שמדווחת כי כ-50 אחוז מבוגריה השתלבו בתחומי התקשורת.

במכללה למנהל הרחיבו ומצאו כי מרבית הבוגרים עובדים בתחומי הפרסום והשיווק (כ-27% מהבוגרים עובדים בכל אחד מהתחומים, בעיקר כמנהלי שיווק או כתקציבאים), 19% נקלטו בתעשיית הטלוויזיה (בעיקר כמפיקים). תחומים יחסית פופולריים אחרים הם דוברות ויחסי ציבור, עיתונות, הפקות אירועים ואינטרנט. רק אחוז וחצי מן הסטודנטים התחילו לעבוד בתחום לפני הלימודים - השאר מצאו עבודה תוך כדי לימודים (31.6 אחוזים), מיד עם סיום הלימודים (25.7 אחוז) או עד שנה לאחר סיום הלימודים (29.4 אחוזים).

באופן לא מפתיע, הדרך הטובה ביותר למצוא עבודה היא באמצעות קשרים - כאלו שנוצרו בזמן הלימודים או שהיו קיימים עוד קודם. זו השיטה שבה נעזרו 54% מהבוגרים העובדים בתחום, כדי להתקבל למקום העבודה שלהם. 18.4 אחוזים מצאו תעסוקה באמצעות מודעות באינטרנט. המודעות בעיתונות הכתובה, פניה עצמאית לחברות וחברות השמה נותרו מאחור, כשיטות יעילות פחות, או כמעט לא יעילות בכלל. עם זאת, ראוי לשים לב כי לא כל הבוגרים מסתפקים במציאת עבודה - גם הקביעות חשובה לאחדים. מרבית העובדים (75.5 אחוזים) הם עובדים קבועים במקומות העבודה שלהם, אך גם לפרילאנסרים יש ייצוג גדול יחסית (20.6 אחוז). 2.2 אחוזים נחשבים לעובדים זמניים. אם היקף המשרה חשוב לכם, בוודאי תשמחו לשמוע ש-88.2 אחוזים מהעוסקים בתחום עושים זאת במשרה מלאה, ורק 8.1 עובדים במשרה חלקית.

תקשורת היא אחד מתחומי הלימודים המבוקשים ביותר בשנים האחרונות - התחום הפך פופולרי כל כך, שהוא נמצא תדיר ברשימות עשרת המקצועות המבוקשים של הסטודנטים לעתיד. הסטודנטים אף בוחרים בתקשורת כחוג הלימודים במבוקש באוניברסיטאות ובמכללות.

העיתונות הכתובה כבר אינה פופולרית כבעבר
העיתונות הכתובה כבר אינה פופולרית כבעבר
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד