072-3300504

בקרוב: מחסור ברופאים

כנס הבריאות הבינלאומי בירושלים נפתח בהערכה הקשה כי בעשר השנים הקרובות צפויה מדינת ישראל להתמודד עם מחסור ברופאים

עינת חורשי | 12-12-2006 15:47:00

"בתוך פחות מעשור אנו צפויים למחסור ברופאים", הזהיר היום (ג') פרופסור יעקב שמר, מנכ"ל מכבי שירותי בריאות. שמר אמר את הדברים בדיון בנושא "האם תם עידן הרופא?", בכנס הבריאות הבינלאומי שנפתח בירושלים, ומתמקד בנושאי רפורמות במערכת הבריאות. לדבריו, כיום עומדת ישראל על יחס של 3.5 רופאים לכל 1,000 אזרחים, אך בעשור הקרוב צפוי המצב להתדרדר אף לפחות מ-2.5 רופאים לכל 1,000 איש.

ירידה צפויה זו חמורה במיוחד לאור ההתפתחות הטכנולוגית בתחום הרפואה. פרופסור שמר הסביר כי לכאורה נדמה לנו כי האינטרנט מאפשרת לחולים גישה עצמאית למידע רפואי, ובכך פותרת את הצורך ברופאים רבים יותר ובסיועם המקצועי. אלא שהרגשה זו מוטעה, ובפועל ככל שהרפואה מתקדמת, כך יש צורך ברופאים רבים יותר. לדוגמה, התפתחות בתחומי השתלות איברים, מיפוי גנטי ותת-התמחויות חדשות שנוספו לתחום הרפואה, ודורשים מספר רב יותר של רופאים ומומחים מקצועיים. עם זאת, פרופסור אלכסנדר אבירם, המנהל המדעי של המכון הלאומי לחקר שירותי הבריאות, טען כי ניהול יעיל של מערכת הבריאות חשוב יותר להצלת חיים מאשר טכנולוגיות מתקדמות. את דבריו חיזק ראש עיריית ירושלים, אורי לופליאנסקי, שאמר כי למדינת ישראל יש רופאים מצוינים, אלא שמקצועיות זו אינה באה לידי מיצוי מיטבי בגלל הטיפול הלקוי של מובילי מדיניות הבריאות והאחראים על התקציב.

הכנס נערך ביוזמת המכון הלאומי לחקר שירותי הבריאות ומדיניות הבריאות בישראל. משתתפים בו כ-600 אנשי מפתח בתחומי הרפואה, מישראל ומ-37 מדינות נוספות בעולם - כולם מתמחים בניהול מערכות בריאות ובמדיניות בריאות.

יותר ויותר תת-התמחויות ברפואה
יותר ויותר תת-התמחויות ברפואה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד