072-3300504

שאלות נפוצות: לימודים לקראת מקצוע ותעסוקה

שאלות רבות בנושא לימודים לקראת מקצוע חוזרות על עצמן, גיא אלדר אסף את השאלות הפופולריות ביותר ונתן מענה.

גיא אלדר | 14-03-2007 09:57:52

במה אפשר לעסוק בתחום התקשורת (אחרי תואר)?
תחום התקשורת רחב ומגוון מאוד. בעקבות התואר, הקשרים, האמביציה והכישרון, תוכלו להשתלב בכיוונים של הפקה, בימוי, צילום, עריכה, הגשה והנחייה, עיתונאות, ייעוץ תקשורתי, פוילטיקה (בעוזר פרלמנטרי, למשל), פרסום (על מגוון האופציות בתחום), עבודות בפלטפורמות אינטרנטיות, פיתוח תכנים למדיה חדשים ועוד ועוד.

האם לימודי תקשורת מקנים לי מקצוע להתקדם איתו בשוק העבודה?
רוב המקצועות דורשים כיום גם תואר שני כדי לעסוק בהם. מתקשורת או מתואר משולב של תקשורת עם משהו אחר, תמיד תוכלו להמשיך לתואר שני בתחום קרוב. מקסימום תדרשו להשלמות כלשהן במשך שנה ראשונה ואז תוכלו להמשיך לתואר רגיל כמו כל אחד אחר. נכון, תקשורת הוא תחום פתוח מאוד וכללי, יחסית. הדבר מהווה יתרון כי הוא מאפשר לעסוק ו/או ללמוד הרבה דברים בהמשך, וחיסרון כי אכן איננו נותן מקצוע ברור ומוגדר ביד, ביום שמסיימים את התואר. יחד עם זאת, חשוב לזכור שגם עם תארים אחרים, כמו למשל משפטים, לא בהכרח יוצאים עו"ד ואפשר ללכת עם זה לתחומים נוספים.
אומר בזכות הלימודים בתקשורת כי הם מאוד מהנים, פותחים את החשיבה והאופקים וכאמור, מאפשרים התפתחות מקצועית ואקדמית במגוון רחב של אפשרויות.

האם לעבודה בתחום התקשורת עדיף תואר ראשון בתקשורת או שאפשר להתקבל עם תואר ראשון בתחום אחר, כגון סוציולוגיה או מדעי ההתנהגות?
אם פונים למשרה בתחום התקשורת ללא ניסיון ועם תואר ראשון בסוציולוגיה ומולכם מתחרים מועמדים נוספים ללא ניסיון, אך עם תואר ראשון בתקשורת, סביר להניח שלהם יהיה סיכוי טוב יותר להתקבל. אינני אומר שזה בלתי אפשרי, אך להערכתי, כן יש לתואר בתחום יתרון.

ללמוד תואר ראשון בתקשורת או לימודי תעודה בקופירייטינג, תקציבאות, פלנינג וכדומה?
תואר ראשון יאפשר לכם להשתלב במגוון העבודות הקיימות במשרדי הפרסום, בפרט, ובעולם התקשורת בכלל, בעוד לימודי תעודה יאפשרו לכם להתמקד רק בתחום הספציפי אותו תלמדו. בדר"כ גם בראיונות עבודה יעדיפו בוגרי תואר, בייחוד בתחומים הפחות יצירתיים, כגון תקציבאות או פלנינג.

ראו תשובה ספציפית בהמשך לגבי קופירייטינג (רעיונאות). לגבי ארט דיירטור נדרש לימוד עיצוב גרפי במשך 4 שנים, לתעודה או לתואר, באחד מבתי הספר בארץ.

מה ההבדל בין לימודי עיתונאות ללמודי תקשורת? האם יש צורך בתואר?
יש עתונאים שהחלו את דרכם בלי לימודים שקדמו לכך. הם כתבו כילדים בעתונים לילדים, כנוער בעתונים לנוער וכשבגרו התקדמו גם בתחום לעתונאים נחשבים יותר.

מבחינת לימודי עתונות, אם זה כל רצונכם, להיות עתונאית, לדעתי האישית (וזו דעתי בלבד), לימודי כתיבה עתונאית בהחלט יכולים לספק לך את הידע הנחוץ. אם זה יפתח לך מספיק דלתות, קשה לומר. כדאי לבדוק עם בוגרים של המוסד המציע מסלול לימודי תעודה שכזה.
מבחינת לימודי תקשורת, הם מגוונים מאוד ולומדים בהם הרבה מעבר לעיתונאות (הנכללים הכחלק מהלימודים ברוב תוכניות הלימוד הקיימות) ובגלל הידע הרחב שנצבר, הם פותחים מניפת הזדמנויות מאד גדולה לתעסוקה, בניגוד למיקוד המאד ספציפי של לימודי עתונות.

האם לימודים באוניברסיטה הפתוחה בשילוב סדנאות מעשיות יכולים לסייע לקראת עבודה בתחום הפרסום?
לימודים במכללות לתואר ראשון בתקשורת, המשלבים יותר מבחר של סדנאות ואפשרויות בחירה טובים יותר, אך אם האופציה היא בין לימודים ללא פן מעשי כלל לבין שילוב של סדנאות אלה עם לימודים בפתוחה, כל דבר מעשי יכול לסייע לעבודה בעתיד.

האם צריך ללמוד קורס כדי להיות קופירייטר (רעיונאי)?
הצלחה וכניסה לעולם הפרסום דרך תחום הקופירייטינג תלוייה בעיקר בכישרון. אין דרישה ללימודים כלשהם בתחום בעבודה מסוג זה. יחד עם זאת, בשוק המאוד רווי במועמדים המעוניינים בתחום זה, לימודים מסודרים המקנים כלים מקצועיים, שיפור יצירתיות ובעיקר, תיק עבודות, יקנו סיכויים טובים יותר להתקבל למשרדי פרסום ללא ניסיון מוכח קודם. בנוסף, ההנחייה לבניית תיק עבודות בתחום זה היא מאוד חשובה והכנת תיק שכזה לבד, להערכתי, כמעט בלתי אפשרית. צריך לזכור גם שהאנשים שמלמדים את הקורסים הללו הם אנשי מקצוע הבאים מעולם הפרסום ולכן תצאו נשכרים מהנחייתם. אגב, קומיקאים ותסריטאים רבים המוכרים מהטלוויזיה, משמשים גם כקופירייטרים, מעבר לעבודתם בטלוויזיה.

האם תואר בתקשורת מבטיח עבודה?
אף תואר איננו מבטיח עבודה בתחום. התואר בתקשורת הוא תואר מאוד רחב ופתוח וניתן לפנות איתו לתחומי עיסוק רבים. בכל תחום יעזרו הרבה קשרים, להתחיל מלמטה ועם הרבה אמביציה ומרפקים, להתקדם לאט במעלה סולם הדרגות. מחד, זהו איננו תואר מעשי המכשיר את הסטודנט למקצוע טכני-מעשי כלשהו בתחום התקשורת, מאידך, מרבית המכללות מציעות סדנאות מעשיות להתנסות בתחומים המקצועיים השונים, ועם לימוד עצמי והתמקצעות במסגרות שונות המתאפשרות במוסד הלימודים, ניתן לצאת גם עם ניסיון וגם עם תיק עבודות רלוונטי.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד