072-3300504

סטודנטים: "צבע אדום זה לא גואש"

כ 2000 סטודנטים ממכללת ספיר שבשדרות הפגינו אמש, יום ד', בגין היעדר מיגון.

ניסן שטראוכלר | 22-11-2006 13:29:00

"ללא מיגון מספק, לא אצביע בעד תקציב הממשלה" כך התבטא אמש ח"כ שי חרמש מסיעת קדימה בזמן הפגנת הסטודנטים במכללת ספיר. "בושה וחרפה שמציעים להעביר תקציבי ענק לפיתוח של נשק מניעה שיהיה מוכן רק עוד 8 שנים בעוד שהשקעה של 300 מיליון שקל תשמור על חייהם של כל תושבי שדרות והנגב המערבי".

ח"כ חרמש (שהיה בעבר ראש המועצה האזורית שער הנגב) נפגש עם רה"מ אהוד אולמרט והודיע לו על אי תמיכתו בתקציב המדינה עד שלא יובטח מיגונם של תושבי האזור. לטענתו של ח"כ חרמש, 300 מיליון שקלים יספיקו להקמת 4,400 חדרי מיגון לכל האוכלוסייה שבנגב המערבי המאויימת כתוצאה מירי רקטות הקסאם.

בהפגנה נכחו כ – 2,000 סטודנטים ותלמידי תיכון "שער הנגב" הנמצא בסמוך למכללת ספיר.

אגודת הסטודנטים של מכללת ספיר הקימה בימה בכיכר המרכזית עליה עלו בזה אחר זה יו"ר אגודת הסטודנטים נתי מסינג, נשיא המכללה פרופ' זאב צחור, דיקאן הסטודנטים אלון גאייר, דובר המכללה, נציג המגזר הבדואי, ונציגים נוספים ממטה המאבק המיוחד שהוקם לצורך המחאה.

פרופ' צחור מחה בנאומו כנגד המצב, "הבעייה של החברה הישראלית היא שנגמרה הסולידריות, אנחנו נמצאים במצב של חזית ללא עורף. קיבלנו הרבה הבטחות שווא ובעקבות כך חדלתי לקבל פוליטיקאים שבאים לכאן על מנת להצטלם ללא כיסוי. ממשלת ישראל ברחה מאיתנו אבל אנחנו לא נברח מכאן. אנחנו לא אשמים בהפקרת ביטחוננו, אנחנו מתביישים בהנהגת המדינה שגרמה למצב הזה".

דובר אגודת הסטודנטים, תום כספי הוסיף במקביל להקמת מטה המאבק, נשלח מכתב למשרד רה"מ, לשר הביטחון ולשר האוצר בו הביעו דרישות למיגון מיידי של מבני המכללה וכן בקשה להשוות תנאים בין הסטודנטים הלומדים במכללת ספיר, לבין הסטודנטים בצפון הזוכים להקלות שונות כתוצאה מנזקי המלחמה. "אנחנו במלחמה פה כבר שש שנים, הגיע הזמן שיעזרו גם לסטודנטים כאן". לדבריו, ההפגנה הייתה רק "יריית הפתיחה" כאשר בחודש הבא צפויה להתארגן הפגנה מאורגנת בירושליים.

לאחר השבתה ספונטנית של כשעתיים וחצי חזרו רוב הסטודנטים ללמוד בכיתות הלימוד, הלא ממוגנות.

צבע אדום זה לא גואש
צבע אדום זה לא גואש
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד