072-3300504

בוקר טוב איראן

הקמפוסים האיראנים בתקופתו של אחמניג'אד אינם מקום בו סטודנטים יכולים להביע את דעתם הפוליטית

רוי רגב | 09-11-2006 19:45:00

סטודנטים ומרצים איראנים שהיו פעילים פוליטית בעבר מספרים כי הם מפחדים להביע את דעתם מאז עלה מחמוד אחמניג'אד לשילטון. הקמפוסים באיראן שהיו ידועים בעבר כתוססים פוליטית הפכו שקטים מאז נבחר נשיא איראן ב-2005. סטודנטים רפורמים מספרים כי היחס כלפיהם היום הוא לא כבעבר. הם מציינים כי זומנו לשיחות עם קברניטי האוניברסיטאות ושם התנו את המשך לימודיהם בכך שיבטיחו כי יפסיקו להפגין, חלקם פשוט נזרק מהאוניברסיטאות.

"נהגתי להפגין בעבר, נעצרתי פעמיים וחזרתי ללימודים, גם ב-2001 וגם ב-2003. היום המצב שונה, הם מפעילים עלינו הרבה יותר לחץ שלא להפגין", מספר חמדי אמינזדה, סטודנט בן 29. הוא מספר כי לאחר שהפגין לאחרונה בעד רפורמה באיראן, הוא הוזמן לשיחה בה נאמר לו כי לא יוכל להירשם לתואר שני במדעי המדינה בעקבות השתתפותו בהפגנות.

פרופסורים שתמכו ברפורמה חברתית באיראן התבקשו לצאת לפרישה מוקדמת ועיתון סטודנטים רפורמיסטי נסגר בהוראת הממשלה. הסטודנטים טוענים כי הנשיא אחמניג'אד אף לוחץ על יריביו באופוזיציה ולא נותן לאלו להביע את דעתם בקרב הסטודנטים.

"חלק מהסטודנטים התנהגו בדרך שלא מתאימה לדת האיסלאם, לרוח הלאומיות והאוניברסיטה", סיפר נשיא אוניברסיטת טהראן, אבאס אלי עמיד-זאנג'אני, לאחר שנשאל מדוע סילק בספטמבר האחרון סטודנטים מהאוניברסיטה שהפגינו.

סטודנטים רבים טוענים כי רוח זו השתרשה באוניברסיטאות לאחר שהנשיא אחמניגאד מינה אנשים מטעמו בהנהלת כל האוניברסיטאות באיראן. אנשי חצרו של הנשיא דאגו לסלק מרצים וסטודנטים שלא דגלו ברוח המשטר הנוכחי.

למרות משטר האימים הנוכחי, רוב הסטודנטים באיראן טוענים כי לא ייצאו נגד המשטר ואף יצביעו בבחירות הקרובות.

איראן. אל תפגין אם אתה רוצה לסיים את התואר.
איראן. אל תפגין אם אתה רוצה לסיים את התואר.
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד