072-3300504

תואר ראשון .B.Sc תוכנית מדעי המחשב

אפקה - המכללה האקדמית להנדסה בת''א

תנאי קבלה
קבלה על סמך בגרות- מועמדים בעלי מקצוע מדעי מוגבר:
יש להציג עמידה בציוני הבגרות הבאים:
- מתמטיקה: 4 יח"ל בציון 85 לפחות / 5 יח"ל בציון 75 לפחות
- אנגלית: 4 יח"ל בציון 70 לפחות / 5 יח"ל בציון 60 לפחות
- פיזיקה או מדעי המחשב: 5 יח"ל בציון 60 לפחות או מקצוע מדעי אחר*** בציון 70 לפחות
+ רמת סיווג אנגלית מתחילים/ בסיסי (85 לפחות)
קבלה על סמך בגרות- מועמדים ללא מקצוע מדעי מוגבר:
יש להציג עמידה בציוני הבגרות הבאים:
- מתמטיקה: 4 יח"ל בציון 90 לפחות / 5 יח"ל בציון 80 לפחות
- אנגלית: 4 יח"ל בציון 70 לפחות / 5 יח"ל בציון 60 לפחות
+ רמת סיווג אנגלית מתחילים/ בסיסי (85 לפחות).
מועמדים בעלי 4 יח"ל מתמטיקה בציון 85-89 / 5 יח"ל מתמטיקה בציון 75-79, יידרשו להירשם לקורס הכנה בפיזיקה במכללת אפקה, כתחליף למקצוע מדעי מוגבר, בנוסף ליתר תנאי הקבלה במסלול. תנאי עמידה בקורס- ציון 70.

קבלה על סמך פסיכומטרי**:
ציון 620 ומעלה בבחינה הפסיכומטרית (בשקלול כללי/רב-תחומי או בדגש כמותי)
+ציון של 115 לפחות בחלק הכמותי.

בנוסף, יש להציג עמידה בציוני בגרות במתמטיקה:
4 יח"ל בציון 85 לפחות / 5 יח"ל בציון 75 לפחות
+ רמת סיווג אנגלית מתחילים/ בסיסי (85 לפחות).
קבלה על סמך דיפלומת הנדסאי:
דיפלומת הנדסאי מה"ט / משרד החינוך בממוצע ציונים של 85 לפחות (מורכב מהמבחנים החיצוניים ופרויקט הגמר. ללא ציוני מעבדות).

בנוסף, יש להציג עמידה בציוני בגרות במתמטיקה:
4 יח"ל בציון 85 לפחות / 5 יח"ל בציון 75 לפחות
+ רמת סיווג אנגלית מתחילים/ בסיסי (85 לפחות)

קבלה על סמך לימודים קודמים:
תואר אקדמי ראשון מלא ממוסד אקדמי מוכר, בממוצע ציונים 80 לפחות.

בנוסף, יש להציג עמידה בציוני בגרות במתמטיקה:
4 יח"ל בציון 85 לפחות / 5 יח"ל בציון 75 לפחות
+ סיווג אנגלית ברמת פטור (134 לפחות)
מתכונת הלימודים
לימודי בוקר
מה מקבלים בסיום הלימודים
תוכנית מדעי המחשב, מדעי הנתונים – תואר ראשון (B.Sc.)
פרטים על תואר ראשון .B.Sc תוכנית מדעי המחשב

מהי תוכנית מדעי המחשב?

בעשורים האחרונים המחשוב שינה כמעט כל היבט של חיינו, החל מהמכשירים שאנו משתמשים בהם ועד הדרכים שבהן אנו מתקשרים עם אחרים.

בתוכנית לתואר ראשון במדעי המחשב אנו שמים דגש על הבנת מערכות ממוחשבות ועקרונותיהן. בתוכנית הלימודים נכללים קורסים המעניקים רקע מתמטי נרחב, קורסים תאורטיים שעיקרם ייצוג מידע ואלגוריתמים, קורסים בנושאים מערכתיים כמו ארכיטקטורה ומערכות הפעלה, ובנושאים פרקטיים כמו ניתוח ויישום אלגוריתמים לפתרון בעיות מעשיות.

עוד בתוכנית מגוון רחב של קורסי בחירה.

התוכנית מעניקה לסטודנטים כלים לחשיבה אנליטית ומובנית ובסיס להבנת התאוריה של מדעי המחשב וליישומה.

בוגרי התוכנית יוכלו להשתלב בעבודות בתחום פיתוח תוכנה בחברות מהגדולות והמבוססות בשוק ועד חברות הזנק, ואף בחברות שעיקר עיסוקן אינו תוכנה. 

 

דבר ראש התוכנית- ד"ר דגנית ערמון

תוכנית הלימודים במדעי המחשב מעניקה לסטודנטים ידע מקיף ומעמיק בתחום. היא מתמקדת בהבנת מערכות ממוחשבות ועקרונותיהן, ומעניקה לסטודנטים רקע מתמטי ותאורטי בדגש על אלגוריתמיקה והערכות ביצועים, וידע בנושאים מערכתיים כמו ארכיטקטורה, מערכות הפעלה ותקשורת מחשבים. בתוכנית מגוון קורסי בחירה העוסקים באפליקציות ובשימושים של מערכות מחשבים, בפרט בבינה מלאכותית ולמידת מכונה.

 

ייחודם של הלימודים לתואר ראשון במדעי המחשב באפקה הוא בחוויית הלמידה במכללה להנדסה, ומתן ההזדמנות לעבודת צוות עם מהנדסים – אותם אנשים שיעבדו לצידם בעתיד – כבר בזמן הלימודים.

 

בסגל התוכנית למדעי המחשב כ-60 מרצים ומתרגלים בעלי ניסיון מוכח באקדמיה ובתעשייה; לכך מצטרפים אווירת הלימוד הנעימה והתומכת וחוויית הלמידה בכיתות קטנות. סגל המרצים שומר על קשר אישי עם הסטודנטים, מלווה אותם במשך כל תכנית הלימודים ומעניק להם ייעוץ, הדרכה והכוונה פרטניים.

 

מידע נוסף
קורסי בחירה  - 
סטודנטים במדעי המחשב יוכלו לבחור מתוך מגוון רחב של קורסי בחירה הניתנים בבית הספר להנדסת תוכנה. היצע קורסי הבחירה כולל קורסים בלמידת מכונה ובינה מלאכותית, אבטחת מידע וסייבר, וטכנולוגיות עדכניות מעולם התוכנה.
 
הסבר קצר על קורסי בחירה נבחרים:
 
ראייה ממוחשבת
ראייה ממוחשבת מאפשרת עיבוד אוטומטי של תמונות ושל וידאו וחילוץ של מידע חזותי מתוכם (למשל – חישוב תכונות תלת-ממד של העולם האמיתי מתוך מידע ויזואלי, אלגוריתמים וייצוגים המאפשרים למכונות לזהות חפצים, אנשים, מקומות, תרחישים ופעילויות). יישומי הראייה הממוחשבת מסייעים לבני האדם לבצע את משימותיהם בצורה טובה יותר ולשפר את ממשקי אדם-מכונה.
בקורס ילמדו הסטודנטים על תחום הראייה הממוחשבת ועל יישומיו. הקורס יעסוק בייצור וייצוג תמונות, במאפיינים לזיהוי תמונה ובעיבוד תמונה במרחב ובתדר. הסטודנטים יכירו טכניקות ראייה ממוחשבת בסיסיות וילמדו לסווגן; ותוקנה להם היכולת לנתח תמונה בודדת ולתכנן וליישם אלגוריתמים בראייה ממוחשבת. בקורס יתנסו הסטודנטים באופן מעשי בכלי תוכנה של ראייה ממוחשבת (ובהם עיבוד נומרי ולמידת מכונה, בסביבת python ובסביבות נוספות).

למידת מכונה ובינה מלאכותית
מהפכת המידע של העשורים האחרונים מתאפיינת בגידול של ממש בנפח הנתונים הנאספים והמופקים (Big Data) ובמידת מורכבותם. נוכח כמויות המידע, היכולת לעבד מידע ולהסיק ממנו מסקנות ביעילות הופכת לחיונית יותר ויותר. תחום הבינה המלאכותית נמצא היום במרכז העשייה של כמעט כל חברה טכנולוגית גדולה, כמו אמזון, גוגל, אפל, מיקרוסופט, פייסבוק ורבת מחברות ההזנק במדינת ישראל ובעולם.
הקורס עוסק ביסודות התאורטיים והאלגוריתמיים של בינה מלאכותית ולמידת מכונה. בקורס ינתנו כלים וטכניקות לאחסון ולעיבוד יעיל של כמויות נתונים (כמו מערכות מבוזרות וחישוביות בענן) ויילמדו תחומי ידע ישומיים כמו ראייה ממוחשבת והבנת שפה טבעית, שבהם אפליקציות של בינה מלאכותית יכולות היום להשיג ביצועים הקרובים לביצועי אדם.

אבטחת מידע וסייבר
תחום אבטחת המידע והסייבר צובר פופולריות רבה, והוא מהתחומים החזקים והצומחים הן באקדמיה והן בשוק העבודה. המידע הרב שנמצא על מחשבים ומערכות דיגיטליות הוא מטרה אטרקטיבית לתקיפות של גורמים עוינים, ותקיפות סייבר הן איום הולך וגובר הפוגע באנשים פרטיים, חברות ומוסדות ממשלה עולם אבטחת המידע עוסק בהגנה מפני תקיפות סייבר באמצעות מניעתן או זיהוי מהיר שלהן והפעלה של אמצעי התגוננות והתאוששות.
הקורס מעניק לסטודנטים הבנה מעמיקה של חולשות מובנות במערכות תוכנה ורשתות וכלים לזיהוי הסיכונים הנגזרים מהן. הסטונדטים לומדים להכיר סוגי תקיפות סייבר שונים ואת השלכותיהם האפשריות; אמצעי ההתגוננות מפני תקיפות סייבר וארגז כלים ליישום שלהם, כולל גישות לפיתוח מערכות באופן מאובטח, יכולת אפיון והבנה של צורכי אבטחת מידע בארגונים והיכרות עם טכנולוגיות מתקדמות.

מבוא ליישומי סלולר
המעבר למכשירי טלפון חכמים (smart phones) העניק לנו כמשתמשים אין-ספור אפשרויות ויכולות. עם התחזקותו של העולם הנייד נדרשים מפתחי התוכנה להתמודד עם אתגרים חדשים ושונים – ללמוד שפות וסביבות עבודה חדשות להכיר טכנולוגיות מחשוב חדשות כמו הענן, לספק מענה לחישוב יעיל ועוד. כמו כן, קיים צורך לפתח פתרונות העונים על האופי המיוחד של אפליקציות ניידות – המכשיר הנייד, המסך הקטן, חיי סוללה מוגבלים, ועוד, ולהתאים את חוויית המשתמש לסביבת העבודה הניידת הייחודית.
בקורס יצוידו הסטודנטים בכלים וידע חיוניים להיכרות עם עולם האפליקציות הסלולריות, לשם הבנת הדרך לבניית יישומים עבור מכשירים סלולריים. הקורס יתמקד במערכת הפעלה אנדרואיד ודרכה ילמדו ויתורגלו השיקולים בבניית יישומים סלולריים.
 
ניתן לשלב עם עבודה
כן
מקצועות שניתן לעבוד בהם בסיום התואר
מפתח, בודק תוכנה, ui ux, פיתוח בכל השפות בשימוש בשוק
למה ללמוד דווקא ב אפקה - המכללה האקדמית להנדסה בת''א?
גישת הלימודים, מרצים מובילים בתחום מהאקדמיה ומהתעשייה, פיתוח כישורים מיוחדים למהנדסי העתיד- עבודת צוות, יכולת למידה עצמית, הנהגה. קשר ישיר עם התעשייה ושוק העבודה, תוכנית לימודים עדכנית ורלוונטית

עוד מסלולי לימוד – אפקה - המכללה האקדמית להנדסה בת''א

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
כתובת
מבצע קדש 38, תל אביב
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד