התכנית להכשרת מטפלים בטראומה צמח מתוך ההבנה, כי העולם הטיפולי היום מתמודד עם שלושה קשיים עיקריים:
1. מטפלים רבים שעובדים באופן פסיכו-דינמי או התנהגותי מצליחים לתת מענה לצורך של אנשים להיות מוחזקים ולהתגבר על דפוסים שהיו איתם שנים, אבל במקרים רבים חסרים להם כלים לאיתור השורש האמתי של הבעיה ולשחרורו. כידוע לנו, כאשר השורש משתחרר- משתנים גם הדפוסים וההרגלים ואיתם גם ההתנהגות הלא רצויה. מטפלים מנוסים, בעלי תארים שניים טיפוליים עם ניסיון קליני של שנים, דיווחו כי בהמהלך המסלול המתקדם לטיפול בטראומה הם רכשו כלים שעוזרים להם לחולל שינוי שורשי אצל המטופל תוך זמן קצר.
2. למטפלים שהתמחו בתחום ממוקד טראומה כגון EMDR, SE, NLP תרפיית ציר הזמן, פוקוסינג ועוד, חסרה במקרים רבים הבנה של המבנה הנפשי בכללותו. במסלול המתקדם לטיפול בטראומה מושם דגש על לימוד מבנה הנפש תוך כדי מתן כלים מעולמות מגוונים כגוןEMDR , פוקוסינג, NLP והיפנותרפיה להעמקת התהליך. זאת תוך כדי אבחון אישיות המטופל והתאמת הכלי הנכון עבורו.
3. ברוב השיטות לטיפול בטראומה ישנה שאיפה לעשות עיבוד קוגניטיבי של הטראומה והרבה פעמים, ישנה הזנחה של עיבוד רגשי. ההנחה היא שכאשר העיבוד הקוגניטיבי קורה, גם הרגשות מעובדים. בקורס טיפול בטראומה נלמד איך לעבד גם את המרכיבים הקוגניטיביים של הטראומה תוך כדי מתן דגש על העיבוד הנפשי ואיתור של טראומות ורגשות קשים מהילדות הקשורים לקושי אתו המטופל מתמודד היום.
מטרת התכנית היא להכשיר מטפלים בעלי הבנה מלאה של טראומה והקשר שלה עם המבנה הנפשי, בעלי ארגז כלים המאפשר להם לסייע בהפרעות טראומה מורכבות בתהליך קצר מועד.
בקורס נלמד: עבודה במצבי תודעה שונים ומשתנים, מצב טראנס, רגרסיה היפנוטית, טיפול בפוסט טראומה ועיבוד של טראומות בתוך מצב טראנס. נלמד גם את הפרוטוקול הטיפולי של EMDR . נלמד על התפתחות פסיכולוגית בריאה ועל ההפרעות השונות ונלמד את טכניקת רגרסיה שהיא הטכניקה החזקה בעולם לזיהוי שורש של כל בעיה.
נלמד דרכים שונות ומגוונות לרגרסיה היפנוטית ולעבודה בתוך מצב טראנס. את הכלים שנלמד נשלב עם לימוד מתוך כל שיטות הטיפול המובילות בפסיכולוגיה העכשווית בינהן: NLP, SE היפנו אנליזה, מיינדפולנס, EMDR, פוקוסינג ועוד. נלמד גם לקרוא שפת גוף, לאפיין אנשים ולזהות איזה כלי מתאים לכל מטופל.
נושאי הלימוד:
שיעור 1- מודל המוח: תכונות המוח המודע, תת המודע, מוח הלטאה והגורם הביקורתי. מה היא טראומה? מצבי תודעה של טראומה. מצב טראנס. האופן שבו טראומות מתבטאות דרך הגוף וקישור של סימפטום לבעיה. הדרך שבו טראומות מייצרות אסטרטגיה.
שיעור 2- חלק א- יצירת סמכות. שתי דרכים ליצור כימיה עם אנשים: הצטרפות והובלה וכימיה היפנוטית.
שלבים ליצירת קשר ואמון. אבחון של האופן בו האדם תופס את העולם והתאמת אופן הטיפול.
חלק ב- תתי אופנויות. מצב של אסוציאציה ודיסוציאציה.
הבנת ההיגיון שעומד מאחורי הטכניקות: Spinning ו-Fast phobia cureתהליכי ריפוי של כאבים פיזיים.
שיעור 3- תראפיית ציר הזמן ומדיטציית ריפוי הילד הפנימי. הבנת הפרסונה. לימוד של טכניקות שונות לעבודה עם ציר הזמן. מדיטציית ריפוי הילד הפנימי וקילוף הפרסונה. תת המודע אינו מבדיל בין דמיון למציאות. איך לנצל זאת לטובתנו?
שיעור 4- מצב טראנס. מהו טראנס ואיך כל אדם יכול להיכנס לטראנס. רמות של טראנס ולימוד אינדוקציית DAVE ELMAN
שיעור 5- הכנסה לטראנס ושתילת סוגסטיות - תרגול מעשי. לימוד עבודה עם סקריפטים. לימוד סקריפט חדר הבקרה. לימוד שימוש במטרונום
שיעור 6- רגרסיה היפנוטיתEffect bridge regression & Time line regression תהליכי ריפוי של חרדה וOCD
שיעור 7- טכניקת ההשפעה החזקה ביותר בעולם+ אולטרה היי ככלי לטיפול בבעיות דיכאון וחרדה.
שיעור 8- טיפול בפוסט טראומה וטראומות קשות. מה היא אבריאקציה, ואיך להתנהל כשמטופל חווה אבריאקציה.
שיעור 9- הכנסה מיידית לטראנס + תרגול מעשי.
שיעור 10- לימוד ותרגול מעשי של תהליך סליחה. בניית השלד הטיפולי. חמשת שלבי הטיפול- לימוד ותרגול מעשי.
שיעור 11- רגרסיה עד שעת הלידה – שחזור סיטואציות ויחסים בילדות.
שיעור 12- טיפול בטראומות כתוצאה מפגיעות, נפגעי תקיפה, תוקפים ובמצבים של קושי בזהות.
שיעורים 13-15 – לימוד הפרוטוקול של EMDR
שיעורים 16-18 – תרגול מעשי והפנמה של החומר הנלמד, תוך מתן דוגמאות מהקליניקה וניתוח סיפורי מקרה.