כמה זמן לומדים
* תכנית שנתית, 6 שעות אקדמיות, יום שלישי, בין השעות 15.00-20.00, 2 סמסטרים:
- סמסטר א' - 11 מפגשים + סדנה בת יומיים
- סמסטר ב' - 11 מפגשים + סדנה בת יומיים
- סמסטר א' - 11 מפגשים + סדנה בת יומיים
- סמסטר ב' - 11 מפגשים + סדנה בת יומיים
מה מקבלים בסיום הלימודים
* תלמיד אשר ישתתף באופן סדיר בלימודים וימלא אחר כל מטלות התכנית, תינתן לו תעודה מטעם היחידה ללימודי המשך והשתלמויות, ביה"ס לעבודה סוציאלית ע"ש בוב שאפל, אוניברסיטת תל-אביב:
- לומדים שהגיעו לתכנית כמטפלים (קודם לתכנית) נוסח התעודה: פוטותרפיה ככלי טיפולי
- ללומדים ללא הכשרה טיפולית תינתן תעודה: הצילום כמחולל שינוים רגשיים והתנהגותיים
- לומדים שהגיעו לתכנית כמטפלים (קודם לתכנית) נוסח התעודה: פוטותרפיה ככלי טיפולי
- ללומדים ללא הכשרה טיפולית תינתן תעודה: הצילום כמחולל שינוים רגשיים והתנהגותיים
פרטים על פוטותרפיה - צילום ככלי טיפולי
* מטרת התכנית: להכשיר אנשי מקצוע לעבודה בפוטותרפיה ולשילובה בעבודתם השוטפת עם יחידים, קבוצות, ארגונים ומשפחות. להעשיר, לפתח, להעצים ולהצניע את האדם דרך מדיה יצירתית, עכשווית, פשוטה ונגישה.
* בין תכני הלימוד:
- לימוד תיאורטי.
- פרשנות - מדימוי ויזואלי לטקסט ומטקסט לפרשנות ויזואלית.
- חשיפה להתרחשות מקומית ועולמית בתחום זה.
- שימוש בתצלומי עבר מהאלבום המשפחתי האישי ומקלאסיקות תרבותיות מהעולם הוויזואלי.
- יצירה עכשווית של עולם ויזואלי חדש ומרתק.
- לימוד סדנתי שבו נצלם, נצולם, נתבונן ונצעד למטרות חיינו הגלויות והכמוסות (הסדנאות יתרחשו חלקן בחלל מוגן-בחדר וחלקן בטבע ובהתרחשות התל-אביבית).
- שימוש ביצירה הויזואלית העכשווית ככלי אנליטי-פרשני.
- הגוף והתנועה יתרגשו לשמש עבורנו גשר - בנינו לבין המצלמה, הצילום והאחר
מהמילה לגוף ולצילום ומהגוף למילה ולצילום - על המעבר בין החוויה, הויזואליות והקוגניטיבית.
- צילום קולנועי - מה בינו ובין פוטותרפיה.
- מרכיב ה"אור" הינו מרכזי בצילום ויהווה השראה להתחברות רוחנית אפשרית.
- "צילום" ו "רוחניות" - שתי תופעות מרכזיות אחריהן תר האדם באלף הנוכחי: כיום "צילום" - יותר מכל מדיה אחרת נוכח בעיצוב התודעה, הרגש וההישגים של אדם - במדע, בטלוויזיה, אינטרנט ורשתות חברתיות, עיתונות, ווידאו, קולנוע וצילום סטילס, "רוחניות" - תמיד האדם תר אחריה: דרך מקדשי כהונה, אומנות, דתות ובחיי יום-יום. כעס, התאכזב, רצה להבינה ולהתחבר אליה. אנו ננסה לחבר בין השניים.
מידע נוסף
* מטלות: מטלות קריאה, צפייה וצילום. כתיבת עבודות שישלבו התייחסות לתהליך האישי - קבוצתי ולתיאוריות רלוונטיות בסיום כל קורס, עבודת גמר.
* פוטותרפיה היא זרם עכשווי שהתפתח בתחום הטיפולי הפסיכותרפי, העושה שימוש באיכויות צילום הסטילס והווידיאו. מטרת הפוטותרפיה אם כן היא להפוך את הצילום לכלי טיפולי שניתן באמצעותו לעבוד עם אוכלוסיות שונות. הצילום ככלי טיפולי מסייע לעקוף הגנות, ליצור תקשורת לא מילולית ומגביר את תחושת השליטה אצל המטופל.
* אופי הלימוד בתכנית: התכנית משלבת לימודי תיאוריה ומעשה בכיתה. סדנאות בהן הסטודנטים מתנסים בתהליך אישי, קבוצתי וויזואלי מעמיק, המאפשר התפתחות אישית משמעותית. תהליכי יצירה והתנסויות במרחבים מגוונים כגון: חוצות-ערים, טבע, גלריות ומוזיאונים, חללים מוזיאליים, חיי משפחה. כל זאת, תוך כדי עיבודם והמשגתם. שימוש במצלמת סטילס ובתוצריה. שימוש בוידיאו - "צילום-נע" ו"קול-נע", הדיאלוג בין הקול למבט.