כמה זמן לומדים
- 9 חודשים (188 שעות לימוד)
תאור התעודה
בוגרי הקורס שיעמדו בדרישות יהיו זכאים לתעודות:
- דיפלומה מטעם המכללה של "מזכירה בכירה ומנהלת לשכה"
- דיפלומה מטעם המכללה של "מזכירה רפואית".
- דיפלומה מטעם המכללה של "מזכירה משפטית"
- דיפלומה מטעם המכללה של "יישומי המחשב"
- דיפלומה מטעם המכללה של "מזכירה בכירה ומנהלת לשכה"
- דיפלומה מטעם המכללה של "מזכירה רפואית".
- דיפלומה מטעם המכללה של "מזכירה משפטית"
- דיפלומה מטעם המכללה של "יישומי המחשב"
פרטים על קורס מזכירה בכירה מורחב- מנהלת משרד\לשכה + מזכירות רפואית + מזכירה משפטית + ישומי המחשב
מזכירות בכירה ומנהלת לשכה:
תפקיד המזכירה הוא בין התפקידים הראשיים בכל עסק, המזכירה היא הגורם המקשר בין הלקוחות להנהלה.
עם קורס זה, ניתן להשתלב כמעט בכל בית עסק שזקוק למזכירה שיהיה לה את הידע לתת מענה ושירות.
רוב בתי העסק זקוקים למזכירה שתנהל את הנושאים האדמיניסטרטיביים, הניירת ושיחות הטלפון בין אם מדובר בחברת הייטק, חברות פרטיות קטנות וגדולות וחברות ציבוריות.
המזכירה מהווה חלק חיוני ועיקרי במשרד ומאפשרת את ההתנהלות התקינה והיעילה במשרד. סוד ההצלחה של כל ארגון תלוי ביכולת מערך המזכירות המקצועית.
הקורס לניהול לשכות של מנכ"לים ובעלי תפקיד בכירים, נותן כלים לניהול אדמיניסטרטיבי אפקטיבי ויעיל של משרד במגוון רחב של מטלות. כדי לנהל לשכה בצורה יעילה יש צורך בידע בטיפול בפניות, בניהול צוות העובדים ואת סדר יומו של המנכ"ל, בתיאום פגישות, בניווט בין הגורמים השונים בחברה, בהענקת שירות ללקוחות, בניהול המידע והנתונים במשרד ועוד.
הלימודים כוללים מגוון רחב של נושאי לימוד: ארגון וניהול משרד, כתיבה מנהלית ותכתובת עסקית, ניהול רשומות ותיוק, ארגון וניהול ישיבות, כתיבת דו"חות ופרוטוקולים, קופה קטנה, מענה במתן שירות, תקשורת בין-אישית, יחסי ציבור, ניהול זמן ועוד .חשבונות וכספים - חשבוניות, קבלות, זיכויים, מע"מ, גבייה, מו"מ ושירות.
מזכירות רפואית:
המזכירה הרפואית מועסקת במוסדות בריאות ציבוריים ופרטיים. המזכירה מטפלת במסמכים של רשומה רפואית המתעדת את מהלך הטיפולים במחלקות האשפוז בבתי החולים, במרפאות, לשכות בריאות, תחנות לבריאות המשפחה, בריאות הנפש, במכונים ציבוריים או פרטיים, במעבדות, בחדרי המיון, בחדרי ניתוח ועוד. המזכירה הרפואית משמשת חוליה מקשרת בין המטופל ובני-משפחתו, לבין הצוות הרפואי. היא מסייעת בריכוז, הדפסה והפקה של מסמכי המידע הרפואי, כולל סיכומי המחלה, ניהול כרטסת החולים, מילוי טפסים נדרשים, ריכוז נתונים לדווח סטטיסטי, וכמו כן בזימון תורים וקבלה של חולים לטיפול.
בנוסף, המזכירה הרפואית מטפלת בהתכתבויות של צוות המחלקה מול גורמים ומוסדות חיצוניים.
המזכירה מדפיסה הרצאות, סקירות מדעיות, פרוטוקולים וסיכומי ישיבות, ואחראית לניהול הספרייה המדעית של היחידה וגם מטפלת בציוד המשרדי במחלקה ודואגת לניהולו התקין. כחלק משגרת עבודתה, היא מקיימת קשרי עבודה גם עם יחידות ומחלקות אחרות במוסד ומחוצה לו.
הלימודים כוללים: מבוא למדעי הרפואה (אנטומיה, פיזיולוגיה ופתולוגיה, גורמי מחלות, ניתוחים ובדיקות,) ניהול רשומות ומידע רפואי, סודיות ואתיקה מקצועית, משרד רפואי ממוחשב ואבטחת מידע.
מזכירה משפטית:
מנהלת לשכת עו"ד: הלימודים כוללים אתיקה ארגונית- הגדרה ומושגי יסוד, הקוד בארגון, התכנית והטמעתה, התנהגויות ארגוניות, תיאוריות בהנעת עובדים והתנהגות בעבודה, ישומים במנהל משפטי,ניהול משרד בתחום המשפט, מיומנות הנדרשת לעבודה במערכת המשפט, ניהול קופות, טפסים ומסמכים משפטיים, ניהול לשכת עו"ד, פרוטוקולים, כתיבה משפטית, תקשורת בין-אישית, משפט מנהלי, יסודות במשפט פלילי, משפט חוקתי, דיני עונשין, דיני ראיות ודיני הוצל"פ.
ובנוסף, מקבלים גם: קורס אופיס-ישומי המחשב–במתנה אשר מתקיים ביום אחר.
הקורס מקנה ידע ומיומנויות לעבודה מושכלת בתוכנות ה- office הנפוצות ביותר כיום.
הקורס כולל 10 מפגשים פעם בשבוע שבמהלכם נלמד:
הקורס מקנה ידע ומיומנויות לעבודה מושכלת בתוכנות ה- office הנפוצות ביותר כיום.
הקורס כולל 10 מפגשים פעם בשבוע שבמהלכם נלמד:
Word- שלוש שיעורים (הפעלת word מתוך חלונות, מבנה המסך, טיפול בקבצים, פתיחת מסמך חדש, שמירת קובץ, סגירת מסמך, עריכת מסמך, עיצוב הטקסט, העתקה והעברה של טקסט, עיצוב פיסקה, עיצוב עמודים, מספור עמודים, כותרת עליונה ותחתונה, רשימות ממוספרות: כניסות, טאבים, טבלאות, הדפסה, יצירת מסמכים המבוססים על תבניות, אובייקטים גראפיים).
אקסל - 5 שיעורים (הפעלת ה excel, גיליונות עבודה וקבצים, סוגי נתונים ועיצוב תאים, סימון תאים, העתקה והעברת נתונים, הדבקה מיוחדת, העתקה יחסית, שיתוף נתונים בין גיליונות, תרשימים גראפיים: יצירת תרשים, פעולות על תרשים, שינוי גודל תרשים, עריכת תרשים, הגדרת עמוד, תצוגה לפני הדפסה, הדפסה, נוסחאות ופונקציות: מבנה פונקציה, אשף הפונקציות, סכום אוטומטי, בסיסי נתונים: מיון, סינון, סינון מתקדם, סיכומי בייניים).
PowerPoint בניית מצגות – שיעור 1 - יצירת מצגת, עיצובים, יצירת master, שימוש בתבניות ואפקטים.
Outlook – שיעור 1 - דואר אלקטרוני, קבלה ושליחת דואר, ספר הכתובות, יומן פגישות.