-מועמדים בעלי תואר B.A. בחינוך ותעודת הוראה שלא בחינוך מיוחד או בעלי תואר B.Ed. שלא בחינוך מיוחד יוכלו להתקבל לתכנית אם הם הוסמכו כמאבחנים דידקטים בתום לימודי תעודה, על בסיס ביצוע השלמות תוך כדי לימודיהם.
-מועמדים בעלי תואר ריפוי בעסוק (.B.O.T),קלינאות תקשורת .B.A בהפרעות בתקשורת(, טיפול באומנויות ובעלי תעודת הוראה, יתקבלול תכנית על בסיס ביצוע השלמות כנדרש.
-ניסיון של שלוש שנים בהוראה בחינוך המיוחד.
-ציון ממוצע של 85 ומעלה בתעודת סיום לימודי התואר הראשון.
- ראיון קבלה.
מכללת הרצוג מציעה תוכנית לימודים לתואר שני בחינוך מיוחד בה יוכשרו סטודנטים וסטודנטיות לחינוך מיוחד והמעוניינים להתמקצע בתחומי לקויות תקשורת ולקויות למידה. סטודנט המתמחה בלקויות הללו יוכל להוות גורם מוביל מבערך צוות ההוראה הבית- ספרי וגורם מרכזי בתהליך שינוי העמדות כלפי התלמיד עם צרכים מיוחדים, הן במסגרת החינוכית והן בחברה בכללותה. תוכנית התואר השני נבנתה כך שסטודנט בעל תואר ראשון בחינוך מיוחד יוכל להתמקצע בתחומי לקויות אלו ולהכירם על בוריים ברמה התיאורטית והמעשית.
תואר שני בחינוך מיוחד נועד לאפשר לסטודנט המעוניין בכך להתמקד ולהעמיק בלקות ספציפית ולבנות נדבך נוסף שיהווה תוספת משמעותית ואיכותית על גבי ידיעותיו שרכש עד כה. השכיחות הגוברת של תלמידים עם אבחנה של לקויות למידה ולקויות תקשורת מחדדת את הצורך בהתמקצעות של אנשי חינוך דווקא בתחומים הללו. הבנה מעמיקה ורחבה של היבטים שונים בלקויות הללו תאפשר מחד את קידומו של התלמיד במישורים שונים –לימודי, רגשי, חברתי – ומאידך תגביר את הסיפוק של המורה בעבודתו מול התלמיד ומול גורמי טיפול נוספים. לצד הקניית ידע מעמיק בתחום הלקויות הללו, תוכנית זו תשים דגש על מחקר בתחומים הרלוונטיים.
מטרת התוכנית-
להעמיק את הכשרתם של מורים מעולים בתחום החינוך המיוחד בכללו ובתחום לקויות התקשורת ולקויות הלמידה בפרט, אשר יהוו סוכני שינוי לתהליכי עומק בבית הספר, במערכת החינוך בכללותה וביחסה של החברה הישראלית לאנשים בעלי לקויות.