תנאי קבלה
בגרות בממוצע 92 (כולל בונוסים) + 4-5 יח"ל באנגלית + מקצוע אחד מוגבר ברמה של 5 יחל.
כמה זמן לומדים
3 שנים של לימודים+ שנה סטאז’ .
*קיימת אופציה למסלול של 3 שנים בלבד למצטיינים (מסלול רג"ב)
*קיימת אופציה למסלול של 3 שנים בלבד למצטיינים (מסלול רג"ב)
תאור התעודה
במסלול גיל רך 0-6 : תואר בחינוך (B.ed) ותעודת הוראה בחינוך לגיל הרך + חינוך מיוחד 0-6
במסלול יסודי/ על יסודי : תואר בחינוך (B.ed) ותעודת הוראה בחינוך מיוחד 6-21 + תעודה בהתמחות הנבחרת.
במסלול יסודי/ על יסודי : תואר בחינוך (B.ed) ותעודת הוראה בחינוך מיוחד 6-21 + תעודה בהתמחות הנבחרת.
פרטים על תואר ראשון .B.Ed בחינוך מיוחד
התואר לחינוך מיוחד בגבעת וושינגטון הוא מסגרת חינוכית המכשירה את הלומדים בה לעבודה עם תלמידים עם מגוון מוגבלויות תוך ראיה אקולוגית- מערכתית לגבי השותפים לעבודה: אנשי הצוות הרב מקצועי, המשפחה וגורמים בקהילה.
הלימודים בחוג מבוססים על תפיסת עולם הומניסטית הרואה ערך חינוכי בקידום , הכלה כבוד ושוויון הזדמנויות לתלמידים עם מוגבלויות, במטרה לאפשר להם להשתתף באופן שוויוני ופעיל בחברה ולהגיע למיצוי יכולותיהם ולעצמאות מרבית.
מטרת הלימודים היא לעצב מנהיגים חינוכיים מובילים, בעלי זהות מקצועית, המגלים אחריות ושיקולי דעת, רחבי אופקים, מיומנים בשיטות ובדרכי הוראה בתחומים מגוונים, וידע עדכני בתחומי התיאוריה, המחקר והפרקטיקה הקלינית- מעשית.
מסלולים:
בלימודי הוראת החינוך המיוחד באפשרותך לבחור באחד מבין המסלולים הבאים:
• חינוך מיוחד גיל הרך 0-6
• חינוך מיוחד 6-21 בשילוב עם מסלול יסודי א'-ו' (תנ"ך/ מדעים/ ספרות/ אנגלית)
• חינוך מיוחד 6-21 בשילוב עם מסלול על-יסודי ז'-י' (מתמטיקה/ ספרות/ תנ"ך).
בתואר לחינוך מיוחד יש שני מסלולים:
1. גיל הרך חינוך מיוחד המכשיר גננות לעבודה בגני החינוך המיוחד או גננות שילוב העובדות עם ילדים עם מוגבלות בגנים של החינוך הרגיל.
2. הוראה לגילאי 6-21 המכשיר מורים לעבודה במסגרות חינוכיות של החינוך המיוחד או בכיתות של החינוך המיוחד בבתי ספר רגילים או כמורי שילוב במסגרות רגילות.
-החוג נלמד כחוג דו-חוגי- הסטודנט לומד במקביל ללימודיו בחוג לחינוך מיוחד חוג נוסף, מבין האפשרויות הבאות: גיל הרך, תנ"ך, ספרות, אנגלית ומדעים.
למה ללמוד דווקא ב המכללה האקדמית לחינוך גבעת ושינגטון?
החוג לחינוך מיוחד מציע מגוון קורסים אשר מותאמים במיוחד לכל מסלול כגון:
לקות למידה, הפרעת קשב, הספקטרום האוטיסטי, ניתוח התנהגות יישומי, המוסיקה והאמנות ככלי טיפולי, המשפחה לילד עם צרכים מיוחדים, עבודה שיתופית עם הורים, זאת בצד קורסי ליבה אשר זהים בכל המסלולים.
- הסטודנטים ירכשו ידע לגבי מגוון מוגבלויות, אפיוניהן ודרכי העבודה המותאמות לתלמידים עם המוגבלויות השונות המקדמות אוטונומיה ושיפור איכות חיים.
-הסטודנטים ייחשפו למסגרות חינוכיות שונות ויתנסו בהוראה במסגרות חינוכיות משלבות ומסגרות לחינוך מיוחד.
לקות למידה, הפרעת קשב, הספקטרום האוטיסטי, ניתוח התנהגות יישומי, המוסיקה והאמנות ככלי טיפולי, המשפחה לילד עם צרכים מיוחדים, עבודה שיתופית עם הורים, זאת בצד קורסי ליבה אשר זהים בכל המסלולים.
- הסטודנטים ירכשו ידע לגבי מגוון מוגבלויות, אפיוניהן ודרכי העבודה המותאמות לתלמידים עם המוגבלויות השונות המקדמות אוטונומיה ושיפור איכות חיים.
-הסטודנטים ייחשפו למסגרות חינוכיות שונות ויתנסו בהוראה במסגרות חינוכיות משלבות ומסגרות לחינוך מיוחד.