072-3300504

הנדסאי רפואי בהתמחות מכשור רפואי

הנדסאים באריאל

תנאי קבלה
המעוניינים להתקבל ללימודי הנדסאי רפואי צריכים להיות בעלי תעודת בגרות מלאה או בעלי תעודת בגרות חלקית עם ציון עובר באנגלית, במתמטיקה ובמקצועות העברית הכוללים לשון, ספרות והבעה. ניתן להתקבל גם על סמך תעודת בוגר מכינה קדם הנדסאית.
מעבר לכך, מועמדים שגילם 35 ומעלה יכולים להתקבל בהצגת תעודה המעידה על 12 שנות לימוד אשר מוכרת על ידי משרד החינוך.
כמה זמן לומדים
מסלול לימודי יום – 4 ימים בשבוע, במשך ארבעה סמסטרים (שנתיים). בנוסף נדרש הסטודנט לבצע סטאז' למשך של 256 שעות.
מה מקבלים בסיום הלימודים
מסיימי הלימודים בהצלחה, אשר עמדו בכל הדרישות יקבלו
תעודת הנדסאי רפואי בהתמחות מכשור רפואי (מה"ט)
ובנוסף תעודת טכנולוג רפואי.
פרטים על הנדסאי רפואי בהתמחות מכשור רפואי

הרפואה הישראלית היא מן המתקדמות בעולם, ובה משתמשים במכשירי אבחון משוכללים. מכשור מורכב זה מצוי בבתי חולים ובמכונים הרפואיים, למתן שירות נכון וזמין לחולה. עקב עלותו הגבוהה ומורכבותו, נדרש להפעיל את הציוד במקצועיות ובניצול מלא. לשם כך יש צורך באנשים מומחים.

תחום לימודים זה משלב ידע הנדסי וטכנולוגי עם ידע מעולם הרפואה, ומכשיר את בוגרי המחלקה להפעיל את הציוד הרפואי – לבחון אותו ולהתאימו, לבצע תיקונים בסיסיים, והחשוב ביותר: לערוך ולעבד את המידע הרפואי המתקבל בבדיקה. לעוסקים בתחום נדרשת גישה טכנולוגית, תוך מיומנויות ומקצועיות, מתן מענה מהיר, ומעל הכל – יכולת עבודה בצוות ומתן שירות אדיב ונכון למטופל.

על מסלול הלימודים

תכנית הלימודים עדכנית ומגוונת, וכוללת נושאי לימוד מקצועיים הנוגעים לחידושים מחקריים והתפתחות הרפואה והטכנולוגיה; תחזוקת ציוד, בקרה ובטיחות; היבטי חוק ומשפט; תוכנה ומחשוב; אפידמיולוגיה וזיהומים; התייחסות להיבט הפסיכולוגי הקשור לחולים במהלך הבדיקות והטיפולים, לצד מקצועות של קרינה, הדמיה, נוירולוגיה, קרדיולוגיה, ציוד תומך חיים, חדרי ניתוח ועוד. עם השלמת חובות הלימודים וביצוע התמחות (סטאז') בהיקף הנדרש, מקבל הבוגר תעודה של טכנולוג רפואי מטעם המוסדות המכשירים – המרכז הרפואי והמכללה הטכנולוגית.

למכללה הטכנולוגית הנדסאים באריאל שיתוף פעולה הדוק עם מכונים ובתי חולים. במסגרת זו, הלומדים במסלול ישולבו באחד מן המרכזים הרפואיים לשם התנסות מעשית (סטאז').

דיפלומת הנדסאי – הנדסה רפואית בהתמחות מכשור רפואי תוענק לבוגרי המסלול עם השלמת החובות הלימודיים, לרבות תקופת התנסות על מכשיר אחד, הגשת פרויקט גמר בשיתוף מכון רפואי/בית חולים, והגנה עליו בפני ועדה חיצונית. בנוסף, ניתן להוציא תעודת טכנולוג רפואי מטעם המכללה והמכון רפואי/בית חולים, בתנאי שמתבצעת התמחות על מכשיר נוסף. סך משך זמן ההתמחות על שני המכשירים יעמוד על 10 חודשים.

התחומים שבהם ניתן להתמחות בהם לתעודת טכנולוג רפואי (סה"כ 2): אק"ג, הולטר, קוצבי לב, צינטור לב, מיפויים ואיזוטופים, סונר נשים, כלי-דם, צפיפות עצם, מכונת לב-ריאה, הנשמה, הרדמה, טיפול נמרץ, חדר ניתוח, EEG, תפקודי ריאות, גסטרו, דיאליזה, טיפוץ נמרץ פגים, עיניים, מעבדת שינה, יחידת פלסמה פרזיס, עצבים מעוררים.

המשך לימודים

למעוניינים להמשיך לימודיהם לתואר אקדמי משלים, ניתנת האפשרות להמשך לימודים בפקולטה למדעי הבריאות, הפקולטה להנדסה, או במסגרת המסלול "מהנדסאי למנהל" במחלקה הרב-תחומית, הפקולטה למדעי החברה.

מידע נוסף

90% מימון לשנתיים לחיילים משוחררים ובוגרי שירות לאומי – עד חמש שנים מיום השחרור, בכפוף לנהלי מה"ט.

מלגת הצטיינות לבעלי ממוצע בגרות גבוה, עד 1500 ₪.
 
מקצועות שניתן לעבוד בהם בסיום התואר
-בדיקה ואבחון באמצעות המכשור, או טיפול על-פי הנחיות הרופא
-הדרכת צוותי רפואה וסיעוד להפעלת המכשירים
-מיומנות בהכנת התוצאות לאבחון הרופא המטפל
-אחריות טכנית למכשירים, לאביזרים נלווים ולחלקי חילוף
-שיווק מכשור דימות רפואי
-שותפות בהערכת הציוד ובתהליך קבלת החלטות רכש

עוד מסלולי לימוד – הנדסאים באריאל

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
כתובת
קרית המדע 3 90, אריאל
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד