תנאי קבלה
תעודת בגרות / מכינה קדם אקדמית בממוצע 93 ומעלה + ציון עובר ב- 4 יח"ל בבגרות באנגלית.
◄ ציון משולב (ממוצע משוקלל של הבגרות והבחינה הפסיכומטרית) 540 ומעלה.
◄ ראיון מסיל"ה – ראיון התאמה להוראה מטעם משרד החינוך, למועמדים בעלי תעודת בגרות/ מכינה קדם אקדמית בממוצע 89-92 או בעלי ציון משולב 525-539.
בנוסף נדרש:
◄ציון במבחן אמי"ר / אמיר"ם – (מבחן מיון באנגלית, בו יש להיבחן לפני תחילת הלימודים)
◄למועמדים בעלי תעודת בגרות, ששפת ההוראה בה אינה עברית ו/או שנבחנו במבחן פסיכומטרי שאינו בשפה העברית:
◄ ציון 110 ומעלה בבחינת היע"ל אותה יש להשלים עד סוף שנה א’
◄ ציון 80 ומעלה בבחינת הבגרות ב- 5 יח"ל עברית
מכללת אורנים מאפשרת הגשת מועמדות ללימודים למי שאינם עומדים בתנאי הקבלה הרגילים, לשם כך יש לפנות למרכז המידע וההרשמה.
◄ ציון משולב (ממוצע משוקלל של הבגרות והבחינה הפסיכומטרית) 540 ומעלה.
◄ ראיון מסיל"ה – ראיון התאמה להוראה מטעם משרד החינוך, למועמדים בעלי תעודת בגרות/ מכינה קדם אקדמית בממוצע 89-92 או בעלי ציון משולב 525-539.
בנוסף נדרש:
◄ציון במבחן אמי"ר / אמיר"ם – (מבחן מיון באנגלית, בו יש להיבחן לפני תחילת הלימודים)
◄למועמדים בעלי תעודת בגרות, ששפת ההוראה בה אינה עברית ו/או שנבחנו במבחן פסיכומטרי שאינו בשפה העברית:
◄ ציון 110 ומעלה בבחינת היע"ל אותה יש להשלים עד סוף שנה א’
◄ ציון 80 ומעלה בבחינת הבגרות ב- 5 יח"ל עברית
מכללת אורנים מאפשרת הגשת מועמדות ללימודים למי שאינם עומדים בתנאי הקבלה הרגילים, לשם כך יש לפנות למרכז המידע וההרשמה.
מה מקבלים בסיום הלימודים
● B.Ed - בוגר בהוראה בהתמחות הגיל הרך.
● תעודת הוראה לגן הילדים (לגילאי לידה - 6).
● אפשרות לתכנית הרחבת הסמכה לכיתות א-ב.
● תעודת הוראה לגן הילדים (לגילאי לידה - 6).
● אפשרות לתכנית הרחבת הסמכה לכיתות א-ב.
פרטים על תואר ראשון B.Ed ותעודת הוראה חינוך לגיל הרך
החוג לגיל הרך מתמקד בשנים שבין לידה עד גיל שש. מטרת תכנית הלימודים בחוג היא להכשיר גננות וגננים אשר להם השקפת עולם הומניסטית, הבנה לצרכיו ההתפתחותיים של הילד, ידע בהבניית סביבות למידה תואמת התפתחות, ידע בתכנון ובהבניה של לימודים, וידע תרבותי, ישראלי ויהודי. אנו שואפים כי בוגרי התוכנית יהיו מחנכים המשלבים בעבודתם ידע פרקטי, ידע תיאורטי, ויגלו מודעות לעצמם, לתרבותם לסביבתם.
מטרות הלימודים בחוג:
◄ לתת בידי בוגרי החוג ידע תיאורטי רחב ועדכני בתחומי הדעת השונים ובתחום החינוך,
והפסיכולוגיה לצד כלים מקצועיים לעבודה חינוכית ולהוראה.
◄ להכשיר מחנכים לעבודה עם ילדים בגילאים הצעירים בדגש מיוחד על התחומים הבאים:
פסיכולוגיה גילאית, עיצוב והתאמת הסביבה החינוכית וסדר היום לצורכי הילד ויכולותיו, פיתוח תכנית
לימודים תואמת התפתחות, ניהול מסגרות חינוכיות (גן, מעונות יום, פעוטונים ומסגרות פרטיות),
ניהול צוות, מיומנויות תקשורת עם הורים, עבודה מעשית מודרכת.
מטרות הלימודים בחוג:
◄ לתת בידי בוגרי החוג ידע תיאורטי רחב ועדכני בתחומי הדעת השונים ובתחום החינוך,
והפסיכולוגיה לצד כלים מקצועיים לעבודה חינוכית ולהוראה.
◄ להכשיר מחנכים לעבודה עם ילדים בגילאים הצעירים בדגש מיוחד על התחומים הבאים:
פסיכולוגיה גילאית, עיצוב והתאמת הסביבה החינוכית וסדר היום לצורכי הילד ויכולותיו, פיתוח תכנית
לימודים תואמת התפתחות, ניהול מסגרות חינוכיות (גן, מעונות יום, פעוטונים ומסגרות פרטיות),
ניהול צוות, מיומנויות תקשורת עם הורים, עבודה מעשית מודרכת.
מקצועות שניתן לעבוד בהם בסיום התואר
הלימודים פותחים לפניך את אפשרויות העבודה הבאות:
● גננות לגיל הרך ולגני הילדים
● מרכזות מעונות יום וצהרונים
● גננות בגני חינוך מיוחד ובמסגרות משלבות
● פתיחת גנים פרטיים.
● גננות לגיל הרך ולגני הילדים
● מרכזות מעונות יום וצהרונים
● גננות בגני חינוך מיוחד ובמסגרות משלבות
● פתיחת גנים פרטיים.