מטרת התכנית הינה להכשיר בוגרים וסטודנטים מהמחלקות למדעי הכימיה, ביולוגיה מולקולרית, קדם רפואה והנדסה כימית להוראה בכימיה. המחסור במורים לכימיה במערכת החינוך גורם לכך שרק בחלק קטן מבתי הספר התיכוניים לומדים כימיה לתעודת הבגרות. במציאות בה התעשייה הטכנולוגית בארץ פורחת, יש דרישה לכימאים רבים, שיסייעו בהובלת המדינה מבחינה טכנולוגית, שמירה על איכות הסביבה ופיתוח מוצרים חדישים. בשל כך, הכשרת מורים איכותיים לכימיה היא משימה לאומית ומקצוע מבוקש.
המסלול מקנה תעודת הוראה לחינוך העל יסודי בלימודי כימיה, ומיועד למי שרואים עצמם למובילים בחינוך תלמידים בבתי הספר התיכוניים לשם הכנתם לבחינות הבגרות.
תכנית הלימודים לתעודת הוראה בחטיבת העל יסודי כוללת: לימודי חינוך, לימודי פדגוגיה, מתודיקה ואוריינות והתנסות מעשית. לימודי העשרה נלמדים כחלק מהתואר. לרשות הסטודנטים באוניברסיטה עומד מרכז סימולציות מתקדם, המאפשר שיפור יכולות מקצועיות באמצעות התנסות בתרחישים שונים המבוססים על אירועים מהעולם המקצועי.
הכשרת הסטודנטים כמורים לכימיה מתבצעת בשלושה מישורים:
התיאורטי: לימוד מעמיק של רזי מקצועות מדעי החברה, עם דגש על לימודי הכימיה.
המעשי: התנסות בהוראה בתנאי אמת, התאמת ההוראה לקבוצת הלומדים, צפייה בהוראה של מורים מנוסים וניתוחה, פיתוח יכולת רפלקטיבית של העשייה החינוכית והתמודדות עם דילמות חינוכיות בכיתה.
החינוכי: פיתוח מיומנויות ההוראה, פיתוח מיומנויות למידה וחשיבה אצל התלמידים והקניית כלים להכרות עם מערכת החינוך.
ההכשרה פותחת אופקים גם בתחומי ההדרכה, החינוך וההוראה הלא פורמאלית.