072-3300504

תואר ראשון דו-חוגי בכלכלה ומנהל עסקים בהתמחות חשבונאות

אוניברסיטת רייכמן

תנאי קבלה
- בעלי בגרות בממוצע ציון 90 ומעלה
כמה זמן לומדים
3 שנים, 7 סמסטרים (סמסטר אחרון סמסטר קיץ)
מה מקבלים בסיום הלימודים
- תואר ראשון BA - מנהל עסקים וכלכלה בהתמחות חשבונאות
פרטים על תואר ראשון דו-חוגי בכלכלה ומנהל עסקים בהתמחות חשבונאות

תכנית ייחודית בארץ המעניקה לבוגריה את המעטפת המלאה הקיימת כיום בתחום העסקים והפיננסים.

  • במסגרת הלימודים ניתן דגש מיוחד על הבנה ופיתוח חשיבה במטרה להקנות לבוגרי התכנית יתרון מובנה בהובלה עתידית בתחום המקצועי, הניהולי או העסקי.
  • התכנית משלבת יחד עם תחומי הכלכלה והניהול גם לימודי חשבונאות, יחד עם קורסי טכנולוגיה (AccounTech) ויזמות. 
  • קורסי ה-AccounTech   המשולבים בתכנית מעניקים לסטודנטים הבנה של עולמות תוכן וכלים טכנולוגיים, לרבות תכנות, במטרה להציב אותם בחזית עולם העסקים המודרני. 
  • כחלק מתכנית הלימודים מתקיימת סדנא ייחודית ומעשית ביזמות, במסגרתה ייבחנו יוזמות עסקיות מובילות בישראל, הסיבות להצלחתן והשפעת החדשנות והטכנולוגיה על תעשיות בישראל ובעולם. הסדנא כוללת שיתוף פעולה עם התעשייה וגופים מובילים במשק תוך שימוש במקרי מבחן בחדשנות.
  • מתוך מחויבות למצוינות, הן ברמת ההוראה והן ברמה המקצועית של התכנית, מורכב סגל ההוראה מהמרצים המובילים בתחום כיום, מהאקדמיה ומהפרקטיקה.
  • מה לומדים בתכנית בחשבונאות?

 בתכנית הלימודים בחשבונאות (לימודי ראיית חשבון) לומדים את שפת העסקים, שהיא כיום שפה בינלאומית שמתייחסת לכל היבט בעולם הניהולי, העסקי והפיננסי המודרני. לצורך כך, נדרשת בין היתר תשתית חזקה של קורסי כלכלה ומימון לצד חיבור לעולם הטכנולוגי –הממשק שבין הפיננסים לבין הטכנולוגיה.

במסגרת לימודי החשבונאות בבינתחומי משולבים קורסי AccounTech המעניקים לסטודנטים הבנה של עולמות תוכן וכלים טכנולוגיים, לרבות בתחום הדאטה והתכנות, במטרה להציב אותם בחזית העולם העסקי.

התכנית בחשבונאות מציעה תכניות לימודים מתקדמות בשלושה מסלולים: תואר ראשון בכלכלה בהתמחות חשבונאות; תואר ראשון במנהל עסקים  בהתמחות חשבונאות ותואר דו-חוגי בכלכלה ומנהל עסקים בהתמחות בחשבונאות. עם הזכאות לתואר יכולים הסטודנטים לגשת לשתי בחינות ההסמכה של מועצת רואי החשבון (אחת בחשבונאות פיננסית והשנייה בביקורת), כאשר מעבר של שתי הבחינות, ביחד עם התמחות של שנתיים מקנים להם רישיון רואה חשבון.   

  • מה אפשר לעשות עם לימודי חשבונאות?

התכנית מקנה לבוגריה יתרון מובנה ומובהק בהובלת עולם העסקים העתידי, בין אם בהשתלבות בעמדות ניהול, בביצוע עסקאות ויזמות או בעמדות יעוץ/מקצועיות, ומאפשרת להם לקחת חלק בעיצוב המהפכה הטכנולוגית שמקצועות הפיננסים (כמו גם מקצוע ראיית החשבון) יעברו בעשורים הקרובים. בוגרי התכנית בחשבונאות בבינתחומי משתמשים בדרך כלל בחשבונאות כפלטפורמה להשתלבות בעמדות מגוונות בסקטור העסקי ובעולם היזמות, ואלה מבניהם שבוחרים להישאר במקצוע ראיית החשבון מובילים את השינויים בו.

 

  • מה הם תנאי הקבלה ללימודי חשבונאות?

תהליכי המיון הקבלה לתכנית בחשבונאות נערכים בקפידה, וכוללים ראיון אישי הבוחן את האישיות ואת ההתאמה לעולם העסקי והיזמי, לרבות יכולת חשיבה, יצירתיות וגישה ביקורתית. תנאי הסף הינם דינמיים ומשתנים בהתאם לתקופת הרישום, ועל כן מומלץ להקדים ולהירשם במהלך תקופת הרישום המוקדם. ישנן מספר קטגוריות קבלה עליהן ניתן לקרוא בקישור המצורף מטה. על מנת שנוכל לתת לך ייעוץ אישי ניתן לפנות למנהל רישום וקבלה

 

  • כיצד ייראה בעתיד מקצוע ראיית החשבון?

מקצוע ראיית החשבון עובר תמורות משמעותיות כתוצאה מהחיבור לעולם הטכנולוגי שנמצאות בליבה של תכנית החשבונאות בבינתחומי ובבסיס התפיסה שלה שרואה בלימודי חשבונאות ככלי מרכזי לעולם העסקים. כבר היום מרבית רואי החשבון לא עוסקים במקצוע הקלאסי של ביקורת (ראיית חשבון), אלא משתמשים בחשבונאות במגוון תפקידים בתחומי היזמות, השקעה, ניהול ובמגוון רחב של שירותי ייעוץ פיננסי, לרבות בתחום האסטרטגי. יש לציין כי גם מרבית ההכנסות של משרדי ראיית החשבון הגלובליים כבר מזמן לא נובעים מהביקורת המסורתית. תהליכים אלה מובילים להתייתרות העבודה הטכנית, ולכן יתרחש תהליך בלתי נמנע בו מקצוע ראיית החשבון יהפוך להרבה יותר סלקטיבי, יוקרתי ורווחי. כלומר, רף כניסה גבוה יותר - פחות כוח אדם, אבל באיכות גבוהה יותר ובתגמול גבוה יותר. התכנית בחשבונאות בבינתחומי מבוססת מיום היווסדה על הנחת מוצא זאת, ומעודדת ככל הניתן האצה של תהליכים חשובים אלה.

 

  • מה יקרה לקשר בין חשבונאות לעולם העסקי?

קשר זה רק ילך ויתחזק לאור התמורות הטכנולוגיות. חשבונאות היא דרך חשיבה, ואפילו דרך חיים. היא שפת העסקים, ולכן בדיוק כמו שהמחשבים לא יחליפו את העסקים הם גם לא יחליפו את החשבונאות. מה שכן, הקשר ביניהם יהיה מדויק יותר נוכח התייתרות העבודה הטכנית. מי שלומד חשבונאות בתואר ראשון למעשה רוכש "שפת-אם עסקים", וצריך לקחת בחשבון שלהשתלב בעולם העסקים בלי לדעת חשבונאות, זה כמו לטוס לעבוד בארה"ב מבלי לדעת אנגלית. אלה כישורים שמשנים אותך ונשארים אצלך גם לאחר סיום הלימודים – בדומה לרכיבה על אופניים. אין לכך תחליף, והניסיון מלמד שקורסי השלמה (לרבות במסגרת תואר שני) למנהלים בחשבונאות, שהם לא בוגרי שפת האם הזאת.

 

  • עד כמה החשבונאות עוזרת היום בפועל בעולם העסקי-ניהולי?

התשובה הכי פשוטה לזה היא השטח וזה מתקיים לאורכו ולרוחבו של עולם העסקים. מספיק לפתוח למשל את אתר האינטרנט של הבנק הבינלאומי ולראות את מבנה ההנהלה החל מהמנכ"לית, דרך ראש החטיבה העסקית אבל גם ראשי החטיבות בתחומים האחרים, רובם רואי חשבון בהשכלתם וזה לאו דווקא בתפקידי הכספים. אנחנו רואים את זה באופן גורף בכל המערכת הפיננסית וגם בענפי ליבה אחרים של המשק כמו חברות הנדל"ן המניב שם מרבית המנכ"לים הם רואי חשבון בהשכלתם. 

 

  • האם קיים הבדל בין תואר ראשון בחשבונאות לבין תואר ראשון במנהל עסקים/כלכלה בהתמחות בחשבונאות? –

לא. ההבדל הוא טכני בלבד ונגזר מאופן ההגשה ההיסטורי של מסמכי התואר לאישור המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג). ברוב המכריע של המוסדות להשכלה גבוהה בישראל, החשבונאות אינה בגדר תואר בודד שעומד בפני עצמו, אלא הינה התמחות או לחלופין נכללת כחוג נוסף במסגרת תואר דו-חוגי. הסיבה העיקרית לכך היא התפיסה שהחשבונאות משויכת לדיסציפלינה האקדמית של מנהל עסקים. עם זאת, גם כאשר החשבונאות מוגדרת כהתמחות הרי שלאור ההיקפים שלה והמשמעות שלה, היא ההתמחות היחידה שהמל"ג מאשר לרשום על גבי התעודה הרשמית של התואר, כך שההתייחסות אליה היא לכל דבר ועניין כתואר בחשבונאות.

 

מידע נוסף
​*תכנית הלימודים כפופה לשינויים
 

עוד מסלולי לימוד – אוניברסיטת רייכמן

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
כתובת
רחוב האוניברסיטה 8, הרצליה
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד