במסגרת ניהול השיווק, מאפיין העובד ומתכנן אסטרטגיות תוכניות שיווק שונות בהתאם למותגים בהם הוא עובד. לימודי תעודה בשיווק ניתן ללמוד במוסדות הלימוד השונים. ברוב המקומות מלמדים את ההיבט התיאורטי בשילוב ההיבט המעשי: ידע בתיאוריות שיווקיות, ניהול מותגים, שיווק ופרסום למגזרים שונים, שיווק ופרסום במדיות שונות, ניהול קריאטיב, מבוא לשיווק, תקשורת שיווקית וכו'.
מטרתם של אנשי יחסי ציבור היא לגרום לאנשים ולתקשורת להתעניין במידע שהם מביאים. מקצוע זה לא מחייב לימודים והכשרה בתחום הספציפי הזה. ניתן ללמוד את מקצוע יחסי הציבור כמקצוע, אך לעיתים מתקבלים כאלו שלמדו תחום אחר לגמרי - למשל, משרד יחסי ציבור שמתמחה בכלכלה יעדיף לקחת בוגר כלכלה מאשר בוגר תקשורת. הלימודים כוללים קורסי מבוא שונים ולימודים מעמיקים. למשל: מבוא למחקרי שוק, מחקרי שוק, מיתוג, כלי מדידה, תקשורת שיווקית משולבת, אסטרטגיה תקשורתית, טיפול במשברים, איסוף מידע, עבודה מול לקוחות בינלאומיים, כתיבה עיתונאית, סדנת זיהוי וניתוח ידיעות בתקשורת ועוד.