כאשר אנחנו מסתכלים על ארגונים וחברות רבות אנו מבינים כי שיפור תהליכי עבודה הוא תהליך שאינו מתרחש באופן ספונטני ומדובר בתחום שמצריך השקעה. מלאכת עבודה קשה וזיעת מאמצים נשפכת לשם תכנון הארגון ופעולתו מחדש, ובחלק מהמקרים אף תהליכים אלה לא צולחים. הדרך לשיפור התהליכים בעבודה דורשת כוח אדם מיומן בעל השכלה מקצועית בתחום ייעוץ ארגוני, מומחים שיקנו לעובדים ולהנהלה את הכלים הדרושים להצלחה כל זאת בעזרת שיפור ממשקים ארגוניים, הטמעת ערכים, שיפור השירות, פיתוח אינטליגנציה אגונית ועוד מגוון רחב של כלים. קורס משאבי אנוש וכן קורס ייעוץ ארגוני מומלצים לשם כך. מטרת הקורס היא להכשיר אנשי מקצוע מקצועיים בתחום.
תנאי קבלה
ברוב מוסדות הלימוד אין צורך לעמוד בתנאי קבלה והלימודים פתוחים לקהל הרחב אך ישנם מסלולים יעודיים לבעלי נסיון בתחום או אף לבוגרי תואר שני. יש לפנות למוסדות הלימוד השונים ולבדוק מולו מהם תנאי הקבלה.
למי מיועד הקורס
הקורס מיועד גם לאלו המעוניינים להשתלב בתחום הייעוץ הארגוני וגם לעובדים בתחום משאבי אנוש, מנהלים במגוון תחומים, יועצים ובוגרי תואר שני.
מה לומדים בקורס?
במהלך לימודי קורס ייעוץ ארגוני עיוני, לימודים הנפרשים על פני 450 שעות לימוד אקדמיות, נלמדות תיאוריות שונות לגבי ארגונים בעולם ויחסי הכוחות בתוכם, נרכשים מודלים ושיטות לאבחון של תהליכי עבודה בידי יועץ ארגוני, וכן מתורגלת העבודה האישית של היועץ מול המנהל בחברה. כיוון שמדובר לעתים בעסקים עם דינמיקה רגישה ביחסי הכוחות בין העובדים בחברה, לימודי קורס ייעוץ ארגוני מעניקים לסטודנטים כלים להתערבות בתהליכי העבודה תוך כדי התאמה לצרכי החברה ולמאפייני העובדים. במהלך לימודי קורס ייעוץ ארגוני מתבצע ניתוח שוטף של אירועים ותרחישים בחברות ועסקים, הניתוח מסייע לנהל תרגול יעיל של מצבי אמת ולהעמיד את הסטודנטים בפני מצוקות ארגוניות שעלולות לקרות.
אפשרויות תעסוקה
עם סיום הלימודים, בוגרי קורס משאבי אנוש וכן קורס ייעוץ ארגוני מקבלים ידע חיוני וכלים מעשיים לשיפור תהליכי עבודה בארגונים. עובדים הנמצאים בתפקידים לא ניהוליים ורכשו ידע מסוג זה יוכלו בעתיד להשתלב בדרגי הניהול של החברה ובעתיד אף לפתוח עסק עצמאי. ואולם, על מנת להעמיק את הידע בתחום ולשפר את הסיכויים לקידום בעתיד, מומלץ להמשיך ללימודי תואר ראשון במנהל עסקים או תואר ראשון במשאבי אנוש.