072-3300504

5 טיפים ללמידה אפקטיבית

אתם יודעים שיש לכם מבחן, אתם יודעים מה אתם צריכים ללמוד אבל יש משהו אחד שאתם לא בטוחים בו – איך לומדים נכון? קבלו טיפים שיעזרו לכם להצליח

תוכן שיווקי בשיתוף היי קיו | 23-11-2017 15:44:00

אחד הדברים הכי חשובים שלרוב לא מתעסקים בו יותר מדי, הוא איך ללמוד. לכל אחד יש את השיטות שלו לזכור חומר, להבין משוואות או סתם לסכם מאמרים. כל אחד והשיטה שלו, אולי זאת הסיבה שעד היום כמעט ולא מלמדים בבתי הספר איך ללמוד. אתם יכולים לקחת נשימה עמוקה מכיוון שבשביל זה אנחנו כאן. ריכזנו לכם חמישה טיפים, ועוד אחד עלינו, איך ללמוד, ובעיקר- לזכור את החומר עד לבחינה.

5 טיפים שיעשו לכם חיים קלים
5 טיפים שיעשו לכם חיים קלים

אל תדחו לסוף
זה טיפ שמתאים לא רק ללמידה לבחינה, אלא גם לחיים. אל תדחו לסוף את מה שאתם יודעים שהולך לקרות בתאריך ידוע. הפסיכומטרי הוא מבחן רחב שדורש לא מעט מיומנויות, ידע, טכניקות ובעיקר- חשוב לעתידכם. כל הסיפורים על "ביום של הבחינה עברתי על המחברת והוצאתי 100", מתאימים, אולי, לביה"ס ולא לבחינה שאמורה לקבוע את עתידכם. תתחילו ללמוד מוקדם וככל האפשר.

תלמדו מסודר
תכננו את הזמן שלכם בצורה חכמה תוך הקצאת זמן מתאים ללימוד כל נושא, חזרה עליו ותרגול. במבחן כמו פסיכומטרי, הדרך הטובה ביותר ללמוד בצורה מסודרת היא ללכת לקורס. פסיכומטרי הוא מבחן שונה מכל מה שהורגלנו אליו בביה"ס. הוא כולל כמה תחומים, דורש מיומנויות שונות, ובמילים אחרות- אין מצב שניתן ללמוד לבד לפסיכומטרי.

תלמדו בסביבה שנוחה לכם
הלימוד לבחינה, כל בחינה, מתקיים בשני מקומות: בכיתה- שם נלמד החומר, ובבית/ ספריה/ בית קפה (מחקו את המיותר/ כל התשובות נכונות) שם מתבצע התרגול והחזרה. סביבת הלימוד צריכה להיות נקייה מהסחות דעת, נוחה ובעיקר כזאת שעובדת בשבילכם. בעוד שאתם יכולים להחליט לבד היכן לשנן את החומר, חשוב גם לבחור מקום עם סביבה מתאימה ללימוד החומר. כשאתם מגיעים לבחור מקום, תבדקו האם הכיתות מסודרות, האם יש עמדות קפה או מקום לקניית מזון בהפסקות. זה אולי נראה זניח, אבל אחרי שעה של שיעור, הדבר הראשון שתחפשו בהפסקה הוא קפה טוב.

תשאלו וכמה שיותר
כמו שכבר אמר דודו זר בפרפר נחמד: "זאת לא בושה לא לדעת, זאת לא בושה לשאול". לפעמים מה שנראה לאחרים ברור ומובן, לנו נשמע כמו סינית. אם זה מטריד אתכם, תחשבו כמה פעמים המצב הפוך ואתם מבינים משהו שהאחרים עדיין חושבים עליו. במקרה כזה- תשאלו! אתם משקיעים המון משאבים בלימוד והכנה לבחינה- אין שום סיבה להישאר בחוסר ידיעה. איך? כמו כל דבר בחיים גם זה מתחלק לשלושה חלקים: מצביעים- שואלים- מקבלים תשובה. המורה נמצא שם בשבילכם כדי לעזור לכם. אם אתם מרגישים שהמורה לא משקיע בכם מספיק, או לא מתפנה לשאלות שלכם- זה כנראה הזמן לעבור לקורס אחר.

תתרגלו הרבה
הדרך הכי טובה לנטרל את כל המשתנים וביניהם לחץ, היקף החומר, זמן ועוד, היא פשוט לתרגל. לתרגל עם שאלות שבאמת הופיעו בפסיכומטרי ולתרגל באותם התנאים שיש בבחינה (זמן, היקף וכו'). לתרגל את היקף החומר הנדרש ולא 'ללמוד באוויר'. לתרגל כל בחינה או מבדק כאילו זאת הבחינה האמיתית. רק כך תוכלו לנטרל את האלמנטים מסביב ולהתרכז, ברגע האמת, בבחינה עצמה.

וטיפ נוסף, כי אנחנו מרגישים לארג'ים היום- תלמדו עם מורה שמאמין בכם. מורה שרואה בכם לא רק תלמיד שצריך להיות איתו שלושה חודשים וזהו, אלא כזה שרואה בהצלחה שלכם את ההצלחה שלו.

היי קיו השיקה לאחרונה מסלול חדש שהוא מהפכה של ממש בשוק הפסיכומטרי: "מחיר צמוד ציון". המשמעות היא תעודת ביטוח כך שבמדיה ולא תקבל את הציון הגבוה, יוחזר לך חלק מכספך. איך אנחנו כל כך בטוחים בעצמנו? כי אנחנו מאמינים במורים שלנו. היי קיו היא החברה הראשונה והיחידה המתגמלת את המורים שלה על פי הצלחת התלמידים. עברת בציון טוב- המורה יתוגמל. כך אנחנו יוצרים סביבת למידה לא רק מקצועית, אלא גם כזאת שמחויבת לתלמיד, כך שרק אם תצליח כולנו נרוויח.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד