072-3300504

מה ההבדל בין לימודי הנדסת תוכנה לבין מדעי המחשב?

מתלבטים האם ללמוד תואר ראשון בהנדסת תוכנה או תואר במדעי המחשב? רגע לפני שאתם מקבלים החלטה, בואו להבין את ההבדל ביניהם ולגלות מה מתאים לכם

16-03-2017 17:44:00

אם תשאלו מתעניינים בלימודים מה הם רוצים ללמוד ייתכן שהם יענו לכם תשובה מורכבת עם מגוון מקצועות, אבל יש כאלה שהצליחו לצמצם ונמצאים בדילמה בין שני תחומים. לעיתים ההחלטה היא מאוד קשה, עד כדי כך שמתעניין בלימודים יכול להרגיש אובד עצות. בכדי שתוכלו לעשות את הבחירה הנכונה ד"ר דגנית ערמון, ראש בית הספר להנדסת תוכנה במכללת אפקה עשתה לנו סדר בנושא.

דומה אבל שונה: מה לומדים בכל תחום?
"אחת השאלות ששואלים אותי סטודנטים ומתעניינים בלימודי הנדסת תוכנה היא 'מה ההבדל בין הנדסת תוכנה לבין מדעי המחשב?' בסיס התשובה נמצא בשם המקצוע – הנדסה אל מול מדע", אומרת ערמון. שני הנושאים הללו אמנם נושקים לאותו התחום אך ישנו הבדל ביניהם, כאשר כל אחד מהתארים הללו יובילו את הסטודנטים לשביל אחר.

"מדעי המחשב והנדסה הם שני פנים של אותו התחום. בשל כך קיימת חפיפה בתכנים וחלק מהקורסים אף זהים. אולם, בעוד שבלימודי מדעי המחשב נלמד הבסיס המדעי, והדגש הוא על חקירה ופתרון של בעיות ספציפיות, הרי שבהנדסת תוכנה לומדים הן את הבסיס המדעי והן את הכלים ושיטות העבודה הנחוצות לבניית מערכות תוכנה איכותיות", מסבירה ערמון.

למדעי המחשב כמו להנדסת תוכנה יש קורסים הנלמדים במהלך התואר אשר מטרתם לתת לסטודנט להבין את התחום לעומקו, כאשר ההתמקדות בכל אחד מהם היא שונה. "במדעי המחשב יש התמקדות בהבנת הטכנולוגיה על מנת לשפר אותה, ובהנדסת תוכנה יש התמקדות בהבנת הטכנולוגיה כדי לבחור את החלופות האופטימאליות למערכת ההנדסית שאותה רוצים לפתח", היא מוסיפה.

"מדעי המחשב והנדסה הם שני שנים של אותו התחום"
"מדעי המחשב והנדסה הם שני שנים של אותו התחום"

הכשרות במהלך התואר
אם תיקחו לדוגמא בוגר של הנדסת תוכנה ובוגר של מדעי המחשב תבחינו כי כל אחד מהם פונה לתחומים שונים, הסיבה היא כמובן כי כל אחד מהם קיבל הכשרה שונה. "סטודנטים לתואר בהנדסת תוכנה מקבלים הכשרה מעבר למדעי המחשב: הם לומדים את עקרונות ההנדסה הכוללים ידע במתמטיקה, פיזיקה, ניתוח בעיות והבנה מערכתית. במקביל - הנדסת גורמי אנוש ועיצוב, בכדי לתכנן ולפתח מוצרים נוחים, אמינים ובטוחים למשתמש", שמה ערמון את הדגש על ההבדל.

"הסטודנטים לומדים כיצד המערכות אותן הם בונים מתפקדות באופן אינטגרטיבי עם מערכות תוכנה נוספות ומערכות מתחומי הנדסה אחרים. לשם כך קיים דגש על עבודת צוות בכל שלבי הפיתוח - מהגדרת הרעיון ועד המוצר המוגמר", היא מוסיפה.

כדי לדייק בהבדלים יש להתייחס לעובדה כי מהנדסי תוכנה לומדים 4 שנים וזאת לעומת 3 שנים ולכן חומר הלימוד הוא נרחב יותר. "המוסף המשמעותי הוא תוספת ידע וכישורים המכינים את הבוגר לקראת עבודה בתעשייה, או להמשך לימודים לתארים מתקדמים", היא מדייקת ומסבירה.

איך להשתלב בשוק העבודה בהצלחה?
בכדי להצליח בתחום ולהשיג עבודה עליכם לבחור במוסד לימודים שייתן לכם את כל הכלים הנדרשים שיוציאו אתכם מוכנים לשוק העבודה. אחת הבעיות של בוגרים שהיא שאין להם ניסיון מעשי, ולכן יש לשים לב כי מוסד הלימודים הנבחר נותן לכם את האפשרות ליישם את מה שלמדתם בפועל.

"סטודנטים במכללת אפקה מיישמים את הידע הנרכש בשיעורים בביצוע פרויקט גמר הנדסי נרחב. פרויקט הגמר מהווה סוג של סטאג', ותערוכת פרוייקטי הגמר השנתית מהווה תצוגה מרשימה של הישגים ויכולות", מדגישה ערמון. חשוב להדגיש כי אפשרויות התעסוקה לבוגרי הנדסת תוכנה היא נרחבת עם מגוון רחב של חברות שמחפשות עובדים, "כיום מתגבשת הבנה בתעשיית ההיי-טק שלמהנדסי תוכנה יש יכולות להתמודד עם בעיות הנדסיות מורכבות ופרויקטים רב-תחומיים, כך שלמהנדס תוכנה יש גם יתרון תעסוקתי", אומרת ערמון.

קיבלתם החלטה מה אתם רוצים ללמוד? גם אם כן וגם אם לא הקליקו פה ואנחנו נעזור לכם לצאת לדרך

"למהנדס תוכנה יש גם יתרון תעסוקתי"
"למהנדס תוכנה יש גם יתרון תעסוקתי"
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד