072-3300504

מהו מבחן GMAT והאם אתם בכלל צריכים אותו?

מה זה מבחן GMAT והאם כל מי שעושה תואר שני במנהל עסקים חייב אותו? איפה ואיך עושים את המבחן? קראו כאן את כל התשובות והפרטים החושבים למבחן המפורסם

נאור קמה | 16-01-2017 12:03:00

GMAT הוא מבחן בינלאומי לקבלה לתואר שני במנהל עסקים שנעשה בשפה האנגלית בלבד. למרות שהרבה אוניברסיטאות משתמשות בו כתנאי הכרחי לקבלה למסלולי תואר שני במנהל עסקים, אין זה אומר שהוא חובה, כאשר ישנם מספר מוסדות אקדמיים מובילים שניתן להתקבל אליהם על סמך ציוני התואר הראשון ומבחנים פנימיים בלבד כמו לדוגמא המכללה האקדמית קריית אונו, רופין ומקומות נוספים.

בואו לגלות ממה מורכב השאלון, איך לא יורידו לכם נקודות, איך להשיג פטור מהמבחן ובאילו מוסדות אקדמיים נחשבים תוכלו להתחיל ללמוד מבלי לגשת למבחן.

מבחן הכניסה לעולם העסקים
מבחן הכניסה לעולם העסקים

ייחודו של המבחן: איך זה עובד?
מבחן הGMAT הוא מבחן אדפטיבי המתאים את עצמו לנשאל ככל שמתקדמת הבחינה. כלומר, אחרי כל שאלה המחשב בודק את התשובה ומתאים את השאלה הבאה לפי התשובה של הנבחן.

כל הנבחנים מתחילים משאלה ברמה בינונית ומשם מתקדמים לפי התשובות שלהם, אם טעית בשאלה הראשונה, השאלה הבאה תהיה יחסית קלה יותר, ואם צדקת, השאלה הבאה תהיה קשה יותר. ככל שהשאלה נחשבת לקשה יותר הניקוד במידה וצדקתם יהיה גבוה יותר.

לסמן תשובות גם כשלא מספיקים
לסמן תשובות גם כשלא מספיקים

מבנה המבחן: כמה שאלות וכמה זמן?
מבחן GMAT משלב תרגילים ושאלות מתחומים שונים, וביניהם חלק כמותי, חלק מילולי, חיבור וחשיבה מילולית.

החלק הכמותי מורכב מ-37 שאלות אמריקאיות, כאשר ניתן 75 דקות לכל הפרק. השאלות עוסקות בנושאים הבאים: חזקות, שורשים, אחוזים, הסתברות, אלגברה, גאומטריה וכדומה.

החלק המילולי מורכב מ-41 שאלות אמריקאיות, כאשר ניתן 75דקות לכל הפרק. שאלות בהבנת הנקרא, הסקה לוגית, ותיקון משפטים, הכל כמובן באנגלית

פרק נוסף במבחם עוסק בחיבור, כאשר מוקצים 30 דקות עבור חיבור אחד - בחלק זה, יציגו לנבחן טיעון לוגי, אותו יש לנתח ולבקר.

הפרק האחרון הוא חשיבה משולבת המורכב מ-12 שאלות בארבעה נושאים שונים, כאשר ניתן לפתור אותן ב-30 דקות. נושאי השאלות הם: ניתוח טבלה מורכבת, פרשנות גרפית, הוכחת טיעון ממספר מקורות, וניתוח בן שני חלקים.

להגיע מוכנים למבחן ולדעת לקראת מה הולכים
להגיע מוכנים למבחן ולדעת לקראת מה הולכים

טיפים חשובים שיעלו לכם את הציון
לאלו מכם שמתכננים לגשת למבחן GMAT, יש כמה דברים שחשוב שתדעו בכדי שלא תפסידו נקודות. תחילה, יש לשים לב כי מהירות הפתרון מהווה פונקציה בחישוב הנקודות שלכם. שכן לא מספיק לענות תשובות נכונות, עליכם גם לענות עליהן כמה שיותר מהר.

במידה ולא הספקתם לענות על כל התשובות בחלק הכמותי והמילולי, חשוב שתמהרו לסמן עבור כל אחת מהן תשובה. הסיבה לכך היא כי תשובות שלא סומנו לאחר שנגמר הזמן, יגררו קנס גדול ויפגעו משמעותית בציון הנבחן. כדי להימנע מקנסות, עדיף לנבחנים לנחש ולסמן את השאלות שלא הספיקו להשלים עד הסוף. בנוסף,

בארץ, מבחני GMAT נערכים מרכז בחינות שנמצא ברח' אבא הלל 1/ בן גוריון 2 בר"ג. תור למבחן GMAT קובעים באתר www.mba.com כאשר המחיר הוא 250$.

את המבחן יש להזמין כ-3 שבועות מראש כדי שתהיו בטוחים שיש לכם מקום בזמן שנוח לכם. המבחן נערך כפעמיים בשבוע או יותר לפי הביקוש. את המבחן ניתן לבצע פעם אחת בכל חודש קלנדארי ולא יותר מ-5 פעמים בשנה אזרחית.

האם אתם חייבים לעשות את הבחינה?
להרבה מאוד אנשים נדמה כי מבחן GMAT הוא תנאי הכרחי לתואר שני במנהל עסקים, אך האמת היא שמספר מוסדות לימוד בארץ מאפשרים את הקבלה לתואר MBA ללא כל צורך במבחן.

יש לשים לב כי ישנם מקומות לימוד שמחייבים לגשת למבחן הזה, אך מאפשרים פטור בתנאים מסויימים, כך שמי שבאמת מעוניין בלימודים מתקדמים במנהל עסקים, ימצא את המקום והדרך לתואר הנחשק, עם או בלי מבחן GMAT.

טבלה GMAT
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד