072-3300504

מכללה או האוניברסיטה הפתוחה: מה עדיף לאנשים עובדים?

לא רוצים להפסיק את הקריירה בגלל התואר? אין לכם זמן למסגרת נוקשה של שבוע לימודים? לא משנה מה אתם עושים בחיים, תוכלו ללמוד לתואר. אבל במכללה או באוניברסיטה הפתוחה? כך תחליטו מה מתאים לכם יותר

שולמית אביצור בשיתוף האו"פ | 24-07-2016 15:30:00

שוק העבודה הישראלי והגלובלי משנה את סדר העדיפויות שלו ואתם הבנתם את הרמז: מה שייקבע את ההתקדמות שלכם ברוב תחומי העבודה הוא הניסיון המקצועי שלכם.

המסלול המוכר והברור של תיכון-צבא-לימודים-עבודה (ועדיף לא לשכוח גם טיול באמצע) אולי לא לגמרי פג תוקף, אבל בהחלט מתמלא בסימני שאלה. אלה שרואים את הנולד הבינו שעבודה מגיל צעיר תיתן להם פור על אחרים, בטח בשוק שבו מה שלמדת ומה שמפרנס אותך הם כבר מזמן לא זהים.

כל זה ממש לא אומר שאפשר לוותר על תואר. מקצועות מסוימים כמובן מחייבים אותנו, כמו עריכת דין, ראיית חשבון וסיעוד, אבל גם איפה שלא נדרש תואר ספציפי, הקיום שלו בהחלט יגדיל משמעותית את סיכוייכם להתקדם בעבודה. לכן הדבר החכם לעשות הוא לרכוש תואר, מבלי לדחות את הקריירה – ולתפוס שתי ציפורים במכה.

בגדול, האופציות לכך מתחלקות לשתיים: מסלולים ייעודיים לאנשים עובדים במכללות, ומסלולי האוניברסיטה הפתוחה. מה עדיף? תלוי מי אתם. אלה ארבעת הקריטריונים שיעזרו לכם בהחלטה:

1. כמה גמישים אתם רוצים להיות?
כאנשים עובדים אתם צריכים שתהיה לכם גמישות בלימודים. זה ברור. אבל רמת הגמישות הרצויה היא עניין אינדיבידואלי. אם אתם אנשים שאוהבים סדר קבוע, מעוניינים להגיע לכל השיעורים ולסיים את התואר בזמן קצוב - לכו על אחד המסלולים שהמכללות מציעות לעובדים.

לעומת זאת, אם חשוב לכם החופש שלכם, אתם מעדיפים לא להתחייב להגעה לכל השיעורים, אוהבים ללמוד מהבית ואפילו לטייל בחו"ל תוך כדי - האוניברסיטה הפתוחה תהיה התשובה בשבילכם.

בפתוחה אין חובת הגעה וניתן ללמוד מכל מקום. בנוסף, משך הלימודים תלוי בכם - ניתן לסיים תואר במהירות האור או במהלך שנים, לבחירתכם.

כמה גמישים אתם רוצים להיות בלימודים?
כמה גמישים אתם רוצים להיות בלימודים?

2. האם הרמה האקדמית חשובה לכם?
כדי לענות על השאלה הזאת, אתם צריכים לשאול את עצמכם שאלה אחרת, ובכנות - למה אתם רוצים תואר? כדי לעסוק במקצוע? כדי לסמן וי? כדי להרחיב אופקים? כדי לרצות את אבא? כל התשובות נכונות, רק צריך להתאים להן מסלול נכון.

אם התשובה היא לסמן וי עבורכם או עבור מישהו אחר, הרמה האקדמית לא ממש חשובה, ולכן בחרו מה שנוח לכם לפי שאר הסעיפים. לעומת זאת, אם אתם באמת מעוניינים בלמידה עצמה, ובטח אם אתם עומדים להשתמש בתואר בעבודתם - הרמה האקדמית חייבת לשחק תפקיד.

הידע שתואר איכותי ייתן לכם יכול להיות יקר מפז במקצועיות שלכם. תוכלו ללמוד תואר ברמה אקדמית גבוהה באחת המכללות היוקרתיות (דוגמת הבינתחומי, המכללה למנהל או הקריה האקדמית אונו), או בכל קמפוס של האוניברסיטה הפתוחה.

לא משנה אם אתם רוצים תואר ממוקד מקצוע או כללי יותר, בטוח שתמצאו אותו בין עשרות מסלולי הלימוד המגוונים והמרתקים שהאוניברסיטה הפתוחה מציעה.

הידע שתואר ברמה גבוהה ייתן לכם יכול להיות יקר מפז במקצועיות שלכם
הידע שתואר ברמה גבוהה ייתן לכם יכול להיות יקר מפז במקצועיות שלכם

3. האם אתם עומדים בתנאי הקבלה?
נעשה את זה קצר: הדבר האחרון שאנשי קריירה צריכים בחיים זו מטלה ארוכה ומייגעת כמו שיפור בגרויות או למידה לפסיכומטרי. אם אלה לא קיימים ברשותכם או שהציונים לא מספיקים - ותרו עליהם והירשמו לאוניברסיטה הפתוחה, שלמרות הרמה הגבוהה בה היא אינה דורשת תנאי קבלה בכלל.

אגב, לביטול תנאי הקבלה אין שום קשר לרמת הלימודים. בשל שאר האיכויות והיתרונות שלה, לומדים בפתוחה אלפי תלמידים בעלי ממוצעי ציונים גבוהים ביותר, שבחרו בה על פני האופציות האחרות.

באמת יש לכם זמן להשלים עכשיו בגרויות?
באמת יש לכם זמן להשלים עכשיו בגרויות?

4. איזו התייחסות תקבלו בשוק העבודה?
ובכן, תלוי איפה אתם עובדים. אם אתם עובדים בשירות הציבורי ומתכוונים להישאר שם עד הפנסיה, והתואר נועד לשם גמולים והעלאה במשכורת (בהנחה ששאר הסעיפים שדוברו כאן לא חשובים לכם) - לא ממש משנה איפה תלמדו, לכו על מה שנוח לכם. אבל אם אתם רוצים להתקדם בשוק העבודה הפתוח, בארץ ובעולם, בהחלט ישנה חשיבות לשאלה היכן למדתם.

תואר אוניברסיטאי יותר נחשב, וזאת עובדה שצריך להכיר בה. זאת ועוד, לתואר שמגיע דווקא מהאוניברסיטה הפתוחה יש יתרון נוסף - שוק העבודה מסתכל בהערכה רבה על בוגריו, מאחר שהם ידועים כאנשים "מולטי-טאסקינג", כאלה שיכולים להתרכז ביותר מדבר אחד וכבעלי יכולות ניהול עצמיות גבוהות, שתי תכונות נדרשות ביותר בשוק העבודה של היום.

מאחלים לכם קידום, ממון וחיים מאושרים
מאחלים לכם קידום, ממון וחיים מאושרים

זמן מסקנות: אז מה עדיף?
אם אתם לא אוהבים לנהל את הזמן לעצמכם ומעדיפים מסגרת נוקשה ומחייבת, אם יש לכם זמן למסגרת שתחייב אתכם לסיים את התואר בזמן קצוב, אם הרמה האקדמית משחקת תפקיד פחות עבורכם, או שאתם רוצים את התואר בעיקר כדי שיהיה לכם תואר - כל מכללה תתאים לכם.

אם אתם מעדיפים גמישות מרבית, אם יש לכם פחות זמן ואתם מעדיפים להתאים את מספר השיעורים לכל תקופה בחיים (ובטח שלא רוצים לשפר בגרויות), אם חשוב לכם תואר אוניברסיטאי לכל דבר ואתם מעוניינים בו לשם הרחבת אופקים והתקדמות מקצועית בעבודה - ללא ספק מה שמתאים לכם הוא תואר מהאוניברסיטה הפתוחה.

ההרשמה לשנת הלימודים הבאה נמצאת בעיצומה, אז הגיע הזמן לעשות את הבחירה הנכונה. עדיין לא בטוחים? אתם מוזמנים להתייעץ כאן עם יועצי הלימודים של האוניברסיטה הפתוחה, ולהתקדם עוד צעד בדרך לתואר איכותי ונחשב.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד