072-3300504

רוצים ללמוד באירופה ויש לכם אזרחות? המדריך המלא

מחזיקים באזרחות זרה וחולמים על תואר אקדמי מעבר לים? החדשות הטובות הן שאתם ברי המזל, שכן אזרחות אירופאית או כל דרכון זר אחר יאפשר לכם ליהנות ממגוון אפשרויות והטבות ייחודיות. רוצים לדעת עוד? קבלו את המדריך לסטודנט חוצה יבשות

נאור קמה | 27-06-2018 11:43:00

האפשרות ללימודים באחת ממדינות אירופה, לבעלי אזרחות אירופאית היא בעלת יתרונות רבים, שכן בהרבה ממדינות כמו: גרמניה, איטליה, ספרד וצרפת לימודי תואר ראשון לאזרחים זולים בצורה משמעותית ובחלק מהמדינות מוענקים בחינם.

בנוסף בעלי דרכון זר לא צריכים להוציא ויזת סטודנט מיוחדת ויכולים לשלב במקביל ללימודים עבודה חוקית באירופה.

הטבות הלימודים והעבודה ניתנות בכל המדינות הנכללות תחת האיחוד האירופאי, שכן סטודנט בעל דרכון גרמני יכול ללמוד בצרפת ואף ליהנות מכל ההטבות שצרפת מעניקה לו.

מחזיקים בדרכון זר? נקודת הפתיחה שלכם ללימודים בחו"ל מוצלחת בצורה משמעותית
מחזיקים בדרכון זר? נקודת הפתיחה שלכם ללימודים בחו"ל מוצלחת בצורה משמעותית

תנאי קבלה ומבחני כניסה ללימודים
תנאי קבלה ומבחני כניסה ללימודים משתנים בין המדינות ובעיקר בין מוסדות הלימוד, אך עדיין סטודנטים שמחזיקים בדרכון אירופאי מרווחים יותר, לדוגמא תנאי קבלה בסיסי ללימודי רפואה בגרמניה עבור סטודנט ישראלי, עומד על ממוצע בגרויות 90 ללא בונוסים, בעוד שסטודנט אירופאי מתבקש להציג ממוצע בגרויות העומד על 75.

לימודים בארצות הברית לאזרחים
בארצות הברית ניתן ללמוד ביותר מ- 2,700 מוסדות המעניקים תואר ראשון ושני. החלוקה הבסיסית בין מוסדות הלימוד בארצות הברית היא בין אוניברסיטאות לקולג'ים ושכר הלימוד הממוצע באוניברסיטאות בארצות הברית עומד על כ- 20,000 דולר לשנה, בעוד שבקולג'ים הסכום נמוך יותר ועומד על כ- 10,000 דולר לשנה.

שכר הלימוד הגבוה עלול להרתיע ישראלים מלטוס וללמוד בארצות הברית, אך לבעלי דרכון אמריקאי ישנה אפשרות לעבוד בתקופת הלימודים ובכך בעצם לממן את הלימודים ואת הוצאות המחייה הנלוות.

מלבד עבודה, קיים מגוון מלגות לימודים לסטודנטים, כאשר רוב המלגות המחולקות על בסיס הצטיינות בלימודים ובתנאי הקבלה.

הזכאות למלגה לסטודנטים בעלי ציונים גבוהים בדרך כלל תיבדק ישירות על ידי מוסד הלימודים, מבלי שהסטודנט יידרש להגיש מועמדות.

סטודנטים מצטיינים? מגיעה לכם מלגה
סטודנטים מצטיינים? מגיעה לכם מלגה

איך מתקבלים ללימודים בארצות הברית?
קבלה ללימודי תואר ראשון בארצות הברית כרוכה במבחן ידיעת השפה האנגלית, מבחן TOEFL. כל אוניברסיטה וקולג' קובעים לעצמם את ציון הסף המינימלי שעליכם להוציא במבחן TOEFL.

מבחן SAT: מבחן קבלה כללי ללימודים, המקביל לבחינת הפסיכומטרי בישראל. כמעט כל האוניברסיטאות והמכללות בארצות הברית דורשות מהמועמדים שלהם להציג ציון במבחן SAT.

קבלה ללימודי תואר ראשון בארצות הברית אינה מבוססת רק על הציונים שלכם בתעודת הבגרות ובמבחן הSAT, שכן מרבית המקומות מעוניינים לדעת אילו הישגים אישיים יש לכם, מהן תכונות האופי המייחדות אתכם, תחומי עניין, תרומה לקהילה ועוד.

בנוסף, תידרשו גם להגיש חיבור בכתב לפי הוראות המוסד וכן מסמך קורות חיים המפרט פעילויות שלקחתם בהן חלק, תחביבים, מיומנויות ועוד.

היכונו למבחן TOEFL
היכונו למבחן TOEFL

לימודים באוסטרליה
אחד היתרונות הבולטים לסטודנטים בעלי דרכון ואזרחות אוסטרלית הוא היכולת לעבוד בשכר גבוה במיוחד.

אוסטרליה היא המדינה עם שכר המינימום הגבוה בעולם, (בה מקבלים כמעט 40 שקלים לשעה), יחד עם לימודים ברמה גבוהה ותנאי קבלה נוחים, זהו המקום המושלם לשילוב בין לימודי תואר ועבודה גם יחד.

מבחן הקבלה אותו תידרשו לעבור עבור כל המוסדות האקדמאים, הוא מבחן IELTS הבודק את רמת האנגלית שלכם, בו תידרשו למינימום ציון 6 מתוך 9.

שכר הלימוד משתנה בהתאם למקצוע הנלמד ונע בין 9,000 דולר ל- 16,000 לשנת לימודים.

ותודה לדרכון הזר שהביאני עד הלום
ותודה לדרכון הזר שהביאני עד הלום

לימודים בקנדה
הלימודים בקנדה מהווים פתרון מצוין לסטודנטים המעוניינים ללמוד בחוץ לארץ. לצד מבחר של למעלה מ-350 מוסדות אקדמאיים לתואר ראשון ותנאי קבלה קלים יחסית, בייחוד לסטודנטים שברשותם אזרחות קנדית, שכן אין מבחני כניסה אחידים כמו ה-SAT האמריקאי.

יחסית לארצות הברית, שכר הלימוד בקנדה נמוך, אך עדיין יכול להגיע לעד 15 אלף דולר קנדי בשנה ולכן יש לקחת בחשבון עבודה במהלך הלימודים כששוקלים ללמוד בקנדה.

יתרון נוסף הוא עלות המחיה נמוכה, לדוגמא תוכלו למצוא דירות שותפים בעלות שכר דירה העומד על כ- 300 דולר קנדי בחודש, או לחלופין מגורים אצל משפחה מארחת ב- 400 דולר קנדי, לרוב כולל ארוחות.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד