072-3300504

חולמים להיות שחקנים? האמת מאחורי המקצוע הזוהר

יש אנשים שחולמים להיות שחקנים, שעוד מגיל צעיר המשחק בוער להם בגוף וחיידק הבמה משתלט עליהם מרגע לרגע, אתם גם כאלה? בואו לגלות איך להגשים את החלום ולתת הצצה לחייו של שחקן

12-06-2018 11:43:00

מתעניינים בלימודי משחק? חושבים להפוך את התחביב למקצוע? חייו של שחקן אולי נראים כמו חיי זוהר מלאים בתהילה, הצלחה, אהבה ומחיאות כפיים, ואכן מי שמצליח לכבוש את הפסגה ולהגיע ליעד, זוכה להגשים ולחוש תחושת סיפוק מדהימה. עם זאת, ורגע לפני שאתם מפנטזים על הוליווד, בואו להיחשף לאמת מאחורי המקצוע שכולם רוצים ולגלות מהי הדרך הנכונה להגשימו.

איך נוגעים בתהילה ומגשימים את החלום?
איך נוגעים בתהילה ומגשימים את החלום?

למי מתאים להיות שחקן?
יש הרבה אנשים שחולמים להיות שחקנים, אבל למי באמת מתאים לעמוד על הבמה? למי זה נכון לרדוף אחרי החלום ולא לוותר? "מי שבאמת רוצה להיות שחקן יודע את זה ומרגיש את זה", אומרת אילת ששון, מנהלת בית הספר למשחק של ענת ברזילי.

"שחקנים הם אנשים שרוצים לומר לעולם מה זאת אהבה, מה זה כאב ומה זו שמחה, ואם אתה באמת הופך לשחקן אז ניתנת לך הזדמנות להגשים את זה וזו התמורה העיקרית, האושר הזה", אומר אייל רוזלס, שחקן ומנהל הסדנה למשחק של אייל רוזלס.

"מעבר לכישורים הנדרשים, כדי להצליח שחקן צריך להיות אדם יוצר, להרים את עצמו ולהתפתח", מדגישה ששון, שכן הדרך למקצוע המשחק מציבה אתגרים לא פשוטים, כאשר את הכלים להתמודד איתם רוכשים בלימודי המשחק.

הופכים את הכישרון למוצר, שיעור מסכות בבית הספר למשחק של אייל רוזלס
הופכים את הכישרון למוצר, שיעור מסכות בבית הספר למשחק של אייל רוזלס

ריאליטי, לימודי משחק ומה שביניהם
תוכניות הריאליטי הרבות שמשתלטות על המסכים, והאופציה לזכות ב 15 דקות של תהילה קורצות לשחקנים ומובילות אותם לקיצורי דרך, אך האם ריאלטי הוא כרטיס הכניסה לעולם המשחק? "יש אנשים שבחרו בקיצור דרך והם מדהימים, אבל יש מעט כאלו ואפשר לספור אותם על יד אחת כי זה לא באמת הולך ככה", אומר רוזלס.

"לחבר'ה מריאליטי תהיה חצי שנה שבמהלכה הם אולי גם ינחו משהו קטן, אבל כשזה יירגע אין להם שום כלי שינחה אותם איך להמשיך הלאה, כי החיים של שחקן זה גלים, אף אחד לא בשפיץ כל הזמן.

"לימודים נותנים לך, בין היתר, את ההבנה שזו ריצה למרחקים ארוכים, איך אתה הופך ליצרן עצמאי שלא רק יושב, מתפלל ומחכה ליום שתקבל טלפון ממנהל תיאטרון, במאי או מהסוכן שלך. איך אתה מקדם את עניינך דרך יצירה ודרך שיווק של עצמך", הוא מסביר.

"צריך לימודים גם כדי להבין איך התעשייה עובדת ולהבין איך אתה הופך את הכישרון שלך למוצר (איך בתכלס הופכים לשחקן/שחקנית) שיהיה לו ביקוש ויהיו לו דורשים", אומר רוזלס ומוסיף, "ואת זה סדנא או בית ספר טוב אמורים להקנות, ובגלל זה להפוך לשחקן זה אומר לפני הכל ללכת ללמוד".

מעטים מצליחים, חובי סטאר בגמר הכוכב הבא
מעטים מצליחים, חובי סטאר בגמר הכוכב הבא

הצצה לעולמו של שחקן
"להיות שחקן זה חלק מהחיים שלך", אומרת ששון, "זה כשאנחנו מתנהלים מול אנשים, זה הביטחון העצמי שלנו, עמידה מול קהל" ומוסיפה, "זאת עבודה קשה, אין כל כך הרבה פרנסה, צריך כל היום ליצור ולעשות סרטי גמר, סרטי סטודנטים, פיצ'רים, יש המון עבודה סיזיפית בהתחלה כדי שיהיה מה להציג ולהראות".

השחקנים שכולם מכירים, אלו שמככבים על מסכי הטלוויזיה, על בימות התיאטרון וקוטפים פרסי שחקן מצטיין, עברו גם הם כברת דרך, כאשר רובם, התחילו מעבודות קטנות ואט אט פרצו לתחום. "אנחנו מאמינים ביצירה ולכן אנחנו מעודדים זאת כדי ששחקנים מוכשרים שעובדים קשה ויודעים שיש בהם את הדבר מיוחד הזה, ימשיכו לעבוד", היא מדגישה.

ללימודי משחק ולמקצוע הזוהר יש הרבה יתרונות, ביניהם התהליך שכל אחד עובר עם עצמו. "הרבה פעמים אומרים לנו שמשחק מחליף פסיכולוג טוב, אתה נותן לנפש שלך לפרוח ואתה מגיע למקום טוב יותר, אתה מרגיש שאתה נותן לעצמך מתנה מאוד גדולה, אתה פורק ומתפנה לדברים שאין לך אפשרות לעשות או לגעת במהלך היום יום שלך", מדגישה ששון ומסכמת, "זה עולם מרגש וסוחף וזה כיף".

נותנים לנפש לפרוח, בית הספר למשחק של ענת ברזילי
נותנים לנפש לפרוח, בית הספר למשחק של ענת ברזילי
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד