072-3300504

בלתי מושגת: תעודת סטודנט בקריה האקדמית אונו

'חוק זכויות הסטודנט' קובע כי כל סטודנט זכאי לתעודת סטודנט למימוש זכויותיו, גם אם הוא אינו חבר באגודה של המוסד. אם כך, מדוע בקריה האקדמית אונו מתנים את הכרטיס בתשלום לאגודה? הסטודנטים זועמים

08-07-2015 16:42:00

כמו בכל מוסד להשכלה גבוהה בישראל, אגודת הסטודנטים היא גוף שהוקם מתוך מטרה לפעול למען ציבור הסטודנטים, ללא מטרות רווח או מניעים פוליטיים.

אולם בפועל מסתבר שלא תמיד מדובר בדבר כל כך פשוט וטריוויאלי. בקריה האקדמית אונו מתחוללת בימים האחרונים מחאה על הקושי בהשגת תעודת סטודנט מטעם המוסד, וכי הדבר מותנה גם בחברות באגודה.

על פי חוק זכויות הסטודנט תשס"ז 2007, נקבע כי כל סטודנט וסטודנטית זכאים לתעודת סטודנט שתשמש לזיהויים ולמימוש זכויותיהם על פי חוק זכויות הסטודנט. על הנפקת תעודת סטודנט אחראי המוסד או אגודת הסטודנטים מטעם המוסד.

אם כך, איך יתכן, שמפרסומים של האגודה בקריה האקדמית אונו משתמע שתעודת הסטודנט מותנת בחברות באגודה. ובכלל, מדוע כל כך קשה להשיג את התעודה הזאת במוסד?

מצג שווא: אגודת הסטודנטים בקרית אונו לא מנפיקה תעודות סטודנט
מצג שווא: אגודת הסטודנטים בקרית אונו לא מנפיקה תעודות סטודנט

"לא קיבלתי כרטיס סטודנט מעולם"
ליטל (כל השמות בכתבה בדויים), סטודנטית שנה ב' למשפטים ומנהל עסקים בקריה האקדמית אונו, דווקא שילמה את דמי התשלום לאגודה, אך למרות זאת לא קיבלה את כרטיס סטודנט שלה.

"שילמתי את דמי החבר, אבל השנה הסתיימה ועדיין לא קיבלתי כרטיס סטודנט. זה הדבר הכי בסיסי שצריכים לקבל מהאגודה והשנה כבר מסתיימת". לדבריה, אף נציג מהאגודה לא דיווח מדוע התהליך אינו מתקדם.

דור, סטודנט למשפטים, שנה ב' בקריה האקדמית אונו מסביר כי לאחר שהבין במהלך שנה א' כי פועלה של אגודת הסטודנטים בקריה האקדמית אונו אינו רב, החליט שלא לשלם את דמי החבר, בסך 250 ש"ח לשנה. בתגובה, לא קיבל תעודת סטודנט מטעם המוסד.

לדבריו, כשפנה לאגודה בבקשה לכרטיס סטודנט, נמסר לו שאינו זכאי מהסיבה שלא שילם דמי אגודה.

דור מוסיף כי גם מטעם המכללה לא הוצעה לו חלופה. "הנפקת תעודת סטודנט מתבצעת על ידי האגודה ולא תחת מישהו אחר ובמידה וכן זה לא ידוע בשום מקום", הוא מוסיף.

רינת, סטודנטית למשפטים, שנה ג' בקריה האקדמית אונו, מחדדת כי לא קיבלה כרטיס סטודנט מעולם. "ראיתי את הדרישה לתשלום לאגודה כחלק משכר הלימוד ולא זכור לי שצוינה האפשרות כי ניתן לבחור אם לשלם או לא. בעוד סמסטר אני מסיימת את התואר ומעולם לא קיבלתי כרטיס סטודנט".

לדבריה של רינת, על אף ששלחה בקשה מסודרת ותמונת פספורט לטובת הנפקת הכרטיס, הדבר לא נעשה. "מטרת אגודת הסטודנטים היא שיהיה לך תמיד למי לפנות ושיהיה מי שיקשיב וילחם למענך, אני לא הרגשתי ככה במהלך התואר".

דרור, סטודנט למשפטים ומנהל עסקים, ונציג מטעם 'קול הסטודנטים', תנועה לקידום האינטרסים של הסטודנטים, מסביר כי "הניסיון של האגודה הוא לעשות הטעיה מאחורי הקלעים שמוצגת באופן לא רשמי. החוק אומר שאתה צריך להנפיק כרטיס סטודנט לכל אחד, ללא שום קשר לחברות באגודה".

אולם למרות המצב בנוכחי, מספר דרור כי הסטודנטים זכו למענה ואכפתיות מצד המכללה. "זה לא משהו שמובן מאליו, כרטיס הסטודנט זה רק חלק קטן בבעיות הקיימות סביב האגודה".

לדבריו, מנכ"ל הקריה האקדמית אונו, רנן הרטמן יזם צוות גישור שמטפל בין תא 'קול הסטודנטים' לאגודה עצמה.

מי שלא משלם דמי אגודה, לא מקבל כרטיס סטודנט
מי שלא משלם דמי אגודה, לא מקבל כרטיס סטודנט

תגובת אגודת הסטודנטים והדוברות של הקריה האקדמית אונו
מאגודת הסטודנטים לא נמסרו תגובות קונקרטיות לטענות בכתבה, והסתפקו במשפט התגובה: "האגודה פעלה ופועלת לרווחת כלל הסטודנטים הלומדים בקריה האקדמית אונו, האגודה מקיימת את דרישות חוק הסטודנט ואף מעודדת סטודנטים להנפיק כרטיס סטודנט".

מדוברות הקריה האקדמית אונו, נמסר: "חוק הסטודנט מחייב להוציא תעודת סטודנט על ידי המוסד האקדמי עצמו או על ידי אגודת הסטודנטים. הקריה האקדמית אונו אכן הסמיכה את אגודת הסטודנטים כאחראית על הנפקת כרטיס הסטודנט כמתחייב בחוק".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד